[D2 96 3.7PB ] Silnik gaśnie pod obciążeniem
: 15 lis 2020, 19:28
Przede wszystkim auto bez gazu.
Problem jest następujący:
01196 - engine-transmission data bus 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Kiedy tak się dzieje? Ciężko znaleźć jakiś wspólny punkt. Chociaż w ponad 3/4 wypadków zdarzyło się to gdy samochód jechał pod strome wzniesienie (mocniej wciśnięty pedał gazu) lub też jechał z przepustnicą otwartą na max.
Objaw taki, że robi 'jeb', skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, silnik gaśnie. Stacyjka na 0, zapala normalnie, skrzynia pracuje w normalnym trybie. Raz zdarzyło się tylko, że została w trybie awaryjnym i trzeba było skasować błąd ręcznie. Dzieje się to zarówno w trybie D jak i w pozycji do ręcznej zmiany biegów.
Ostatnio niestety problem przybrał poważniejszy obrót, bo na autostradzie autko postanowiło zrobić jw pięć razy na odcinku jakichś 2km i tu już gaz w podłodze nie był. W międzyczasie 2 razy odpaliło z rozpędu ze skrzynią pozostającą w trybie awaryjnym. Po czym po ostatnim odpaliło jak gdyby nigdy nic i zrobiło następne 200km bez żadnego problemu.
Od razu zaznaczę, że został wymieniony przepływomierz na na pewno sprawny (jeździ na nim inna seta i jeździ) i sprawdzone złącze na wejściu do skrzyni a ECU i skrzynka w nogach nie pływają w wodzie.
Jako że wg mnie to problem na jakieś 95% elektryczny pytanie co wymieniać? Bo tak, gdyby to był ECU silnika bądź skrzyni to działo by się to raczej niezależnie od wszystkiego. Skłaniam się ku:
1) coś z instalacją
2) coś z elektryczną częścią przepustnicy
3) coś z czujnikiem obrotów w skrzyni (ale tu chyba powinno wywalić błąd)
4) zdychająca mechatronika (ktoś miał podobne problemy i to mu zasugerowano)
5) w nawiązaniu do punktu 1, gubi się zasilanie ECU (tylko dlaczego w takich a nie innych okolicznościach).
6) ECU kończą swój żywot (i tu miałbym prośbę, ma ktoś rozpiskę który sterownik pomimo innej numeracji podejdzie do silnika 4D0907557A, skrzyni 4D0927156L).
Problem jest następujący:
01196 - engine-transmission data bus 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Kiedy tak się dzieje? Ciężko znaleźć jakiś wspólny punkt. Chociaż w ponad 3/4 wypadków zdarzyło się to gdy samochód jechał pod strome wzniesienie (mocniej wciśnięty pedał gazu) lub też jechał z przepustnicą otwartą na max.
Objaw taki, że robi 'jeb', skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, silnik gaśnie. Stacyjka na 0, zapala normalnie, skrzynia pracuje w normalnym trybie. Raz zdarzyło się tylko, że została w trybie awaryjnym i trzeba było skasować błąd ręcznie. Dzieje się to zarówno w trybie D jak i w pozycji do ręcznej zmiany biegów.
Ostatnio niestety problem przybrał poważniejszy obrót, bo na autostradzie autko postanowiło zrobić jw pięć razy na odcinku jakichś 2km i tu już gaz w podłodze nie był. W międzyczasie 2 razy odpaliło z rozpędu ze skrzynią pozostającą w trybie awaryjnym. Po czym po ostatnim odpaliło jak gdyby nigdy nic i zrobiło następne 200km bez żadnego problemu.
Od razu zaznaczę, że został wymieniony przepływomierz na na pewno sprawny (jeździ na nim inna seta i jeździ) i sprawdzone złącze na wejściu do skrzyni a ECU i skrzynka w nogach nie pływają w wodzie.
Jako że wg mnie to problem na jakieś 95% elektryczny pytanie co wymieniać? Bo tak, gdyby to był ECU silnika bądź skrzyni to działo by się to raczej niezależnie od wszystkiego. Skłaniam się ku:
1) coś z instalacją
2) coś z elektryczną częścią przepustnicy
3) coś z czujnikiem obrotów w skrzyni (ale tu chyba powinno wywalić błąd)
4) zdychająca mechatronika (ktoś miał podobne problemy i to mu zasugerowano)
5) w nawiązaniu do punktu 1, gubi się zasilanie ECU (tylko dlaczego w takich a nie innych okolicznościach).
6) ECU kończą swój żywot (i tu miałbym prośbę, ma ktoś rozpiskę który sterownik pomimo innej numeracji podejdzie do silnika 4D0907557A, skrzyni 4D0927156L).