[D2 96 4.2PB/LPG ] Nierówna praca, telepanie i wypadanie z
: 30 lis 2020, 11:33
Cześć! Długo zabierałem się do tego aby tutaj napisać. Myślałem że dam radę ogarnąć temat sam, ale jednak nie.
Problem wygląda następująco:
- Samochód po postoju ciężko odpala niezależnie od ilości paliwa w baku. Nie wykluczam LPG i pompy paliwa. Na zakręconym LPG odpalał dobrze gdy paliwa było więcej niż 1/2 choć też nie zawsze.
- Na wolnych obrotach czuć telepanie. Mniejsze na PB i większe oraz częstsze na LPG.
- Brak jakichkolwiek błędów w kompie.
- Na banku 1 (strona pasażera) czujnik spalania stukowego pokazuje wyższe napięcie na 2 cylindrze.
- ! Grupa 002, obciążenie ok. 29% (powinno być 15-28%), Przepływka ok. 7.2 g/s (powinno być 3.9-6.5). Dodam że tutaj skacze mi kąt zapłonu 7.5-12 stopni.
- Grupa 008, wyższe niż zalecane zużycie paliwa. Konkretnie 2.24 l/h, a powinno być 1,4-2 l/h.
- ! Grupa 006 i tutaj nie bardzo rozumiem o co chodzi. Wartość 2 to 1.28 g/s, a powinna mieć -0.4 do 0.4 g/s. Wartość 3 to 1.42 g/s, a powinna być -1.4 do 1.4 g/s czyli powiedzmy że na granicy.
- ! Grupa 005. Wartość 3 ma 1.3 g/s, a powinna mieć -0.2 do 0.2 g/s.
- Uchylenie przepustnicy to 9.1 stopnia i jest w normie, ale wydaje mi się że to może być ważne.
- Obroty skaczą 720-800 RPM.
- Z którejś strony mam dziurawy wydech. Tutaj też doszukuje się problemu i muszę oddać to komuś do sprawdzenia i załatania.
- Czasy wtrysków są dla obu stron takie same.
I teraz to co dotychczas zrobiłem:
- Wymiana świec na Denso T20TT. Stare świece były ładne po za jedną na cylindrze 3 która była czarna i chyba mokra. Dodatkowo same gwinty były lekko zaolejone.
- Wymiana modułów zapłonowych, ale to dlatego że padł mi zapłon na cylindrze 1, a po zamianie ich wyskoczył chyba 5.
- Podmianki cewek. Po wymianie cewki na cylindrze 3 (Czujnik stukowy wskazywał na 3 cylinder wcześniej.) tak jakby było trochę lepiej, ale wymiana cewki na cylindrze 2 na którym pokazuje aktualnie wyższe napięcie na czujniku nic nie dała.
- Standardowo kasowanie korekt i jazda na PB z zakręconą butlą LPG. Problemy nie ustały, ale wydaje mi się że zmalały.
Dalej co będę robił przy silniku to:
- Sprawdzenie kompresji. Tylko muszę znaleźć kogoś ze sprzętem.
- Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów. Poci się dość mocno strona pasażera.
- Szukał dziury w wydechu i uszczelniał go.
- Widziałem brak nakrętki przy jednej ze śrub od kolektora (przy cylindrze 4) więc ją uzupełnię.
- Myślę o wymianie regulatorze ciśnienia paliwa.
Z tego co czytałem to może być też problem z sondami. Czy jestem w stanie zdiagnozować je aby upewnić się co do nich?
Problem wygląda następująco:
- Samochód po postoju ciężko odpala niezależnie od ilości paliwa w baku. Nie wykluczam LPG i pompy paliwa. Na zakręconym LPG odpalał dobrze gdy paliwa było więcej niż 1/2 choć też nie zawsze.
- Na wolnych obrotach czuć telepanie. Mniejsze na PB i większe oraz częstsze na LPG.
- Brak jakichkolwiek błędów w kompie.
- Na banku 1 (strona pasażera) czujnik spalania stukowego pokazuje wyższe napięcie na 2 cylindrze.
- ! Grupa 002, obciążenie ok. 29% (powinno być 15-28%), Przepływka ok. 7.2 g/s (powinno być 3.9-6.5). Dodam że tutaj skacze mi kąt zapłonu 7.5-12 stopni.
- Grupa 008, wyższe niż zalecane zużycie paliwa. Konkretnie 2.24 l/h, a powinno być 1,4-2 l/h.
- ! Grupa 006 i tutaj nie bardzo rozumiem o co chodzi. Wartość 2 to 1.28 g/s, a powinna mieć -0.4 do 0.4 g/s. Wartość 3 to 1.42 g/s, a powinna być -1.4 do 1.4 g/s czyli powiedzmy że na granicy.
- ! Grupa 005. Wartość 3 ma 1.3 g/s, a powinna mieć -0.2 do 0.2 g/s.
- Uchylenie przepustnicy to 9.1 stopnia i jest w normie, ale wydaje mi się że to może być ważne.
- Obroty skaczą 720-800 RPM.
- Z którejś strony mam dziurawy wydech. Tutaj też doszukuje się problemu i muszę oddać to komuś do sprawdzenia i załatania.
- Czasy wtrysków są dla obu stron takie same.
I teraz to co dotychczas zrobiłem:
- Wymiana świec na Denso T20TT. Stare świece były ładne po za jedną na cylindrze 3 która była czarna i chyba mokra. Dodatkowo same gwinty były lekko zaolejone.
- Wymiana modułów zapłonowych, ale to dlatego że padł mi zapłon na cylindrze 1, a po zamianie ich wyskoczył chyba 5.
- Podmianki cewek. Po wymianie cewki na cylindrze 3 (Czujnik stukowy wskazywał na 3 cylinder wcześniej.) tak jakby było trochę lepiej, ale wymiana cewki na cylindrze 2 na którym pokazuje aktualnie wyższe napięcie na czujniku nic nie dała.
- Standardowo kasowanie korekt i jazda na PB z zakręconą butlą LPG. Problemy nie ustały, ale wydaje mi się że zmalały.
Dalej co będę robił przy silniku to:
- Sprawdzenie kompresji. Tylko muszę znaleźć kogoś ze sprzętem.
- Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów. Poci się dość mocno strona pasażera.
- Szukał dziury w wydechu i uszczelniał go.
- Widziałem brak nakrętki przy jednej ze śrub od kolektora (przy cylindrze 4) więc ją uzupełnię.
- Myślę o wymianie regulatorze ciśnienia paliwa.
Z tego co czytałem to może być też problem z sondami. Czy jestem w stanie zdiagnozować je aby upewnić się co do nich?