Koledzy, po wizycie na myjni dosłownie 2 minuty po odpaleniu silnik zaczął nierówno pracować. Dodam, że nie myłem silnika.
VAG pokazał mi cała listę błędów:
17615 - Fuel Injector for Cylinder 7 (N85): Electrical Malfunction
P1207 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16691 - Cylinder 7: Misfire Detected
P0307 - 35-00 - -
17613 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Electrical Malfunction
P1205 - 35-10 - - - Intermittent
Przejrzałem wiązkę i wygląda bardzo dobrze, wody brak. Zajrzałem do komputera i znalazłem sporo śniedzi, w tym odrobinę w środku. Środek umyłem, wtyczki jeszcze czekają. Zastanawiam się, czy ktoś jest w stanie mnie poratować schematem/rozpiską wyjśćz komputera, żebym mógł zweryfikować, że taśniedź pokrywa sięz usterką?
: 14 lip 2021, 13:10
autor: dice111
Wysusz, wtyczki potraktuj kontaktem w sprayu, skasuj błędy. Woda tam musiała już stać wcześniej (taki urok obudowy komputera w D2). Póki PINy są całe powinno być ok. Po zalaniu, po latach w szczególności jeden lubi się urywać. Usterka typowo elektryczna w związku "z wodą". Dwie cewki wtrysków nagle nie padły.
Na przyszłośc na myjce wode/piane z dachu, szyby i pokrywy silnika ściagaj na druga stronę, poza tym nie stac po skosie na zewnątrz tak by przechył był po stronie ECU, najlepiej jak zwykle pod dachem o ile jest taka mozliwośc.
: 14 lip 2021, 13:17
autor: ThePePe
Hej, a co jest nie tak z tą obudową? Da sięto jakoś poprawić?
: 14 lip 2021, 13:29
autor: dice111
Dostaje się tam syf i woda, która stoi. Poprawić ? Najlepiej bylo by przenieść oba ECU (lub jeden jak manual) do środka, ale to wiąże się z przeróbką (przedłużaniem) wiązek.
Garażowane samochody, te w których od czasu do czasu się tam zagląda i usuwa syf, pamiętając również o tym o czym wcześniej pisałem nie mają tego problemu.
: 14 lip 2021, 20:44
autor: ThePePe
Okey, spędziłem dziś troche czasu nad autem i:
- czyszczenie pomogło na 2 objawy, mogę się podpiąć VAGiem do silnika poprawnie (były problemy) działa wtrysk na cylindrze 5.
- padł wtrysk na cylindrze 7, wyjąłem go, przetestowałem na stole, ma za dużą oporność - 120 kohm zamiast chyba 16 ohm, podpięcie pod 12 nie otwiera go (z ciśnieniem)
Wtryski mam 077 133 551 L, na szybko poszukałem i nie widzę nigdzie do kupienia. Czym mogę go zastąpić? A może tylko używka?
: 14 lip 2021, 21:40
autor: dice111
Tam paść może tylko cekwa. Rezystancja zmienia się wraz z temperaturą (u mnie działal ok, zanim się zagrzał). Wtryski do AHC tylko na Audi Tradition. ok 170 ojro sztuka, albo wsadzic z ABZta zanim dojdzie z DE (tez pojedzie), ew mozna wsadzić zamiennik z Alfy 156 albo 159 z V6
: 14 lip 2021, 22:43
autor: ThePePe
Kolego, a 077133551Q z S6 C5?
Jeśli chodzi o te z alfy, to on jest według parametrów troche inny, można na nim jeździć na stałe?
: 14 lip 2021, 23:43
autor: dice111
Z tego co patrzyłem po katalogu BOSCHa najbardziej zbliżony, pasuje idealnie, akurat kolor kostki jest inny (bodaj żółty), jeździ tutaj na nim jedna eSka bez problemów. Na tych z ABZ tez niektórzy jeżdżą i nie czuja różnic.
Co do 077133551Q, tez niedostępny, tyle, że z AT tańszy, ale nie wiem jak to jest z tymi wtryskami z 40V, te z ABZ chodzą za grosze. Używek bym nie kupował (chyba, że na chwilę jak samochód ma jeździć), a za używane wtryski do AHC wołają chore $, więc lepiej juz kupic nowy.
: 15 lip 2021, 10:00
autor: ThePePe
Mam dostęp do 077133551Q ale sprawdziłem w katalogu i jest mniejszy fizycznie, więc odpada. Ma też inne gniazdo.
Na chwilę obecną podmienię na wtrysk z ABZ-ta i zobaczę jak to będzie jeździć.