Strona 1 z 1
[D2 97 4.2PB/LPG
] 4,2 ABZ problem z przeplywomierzem
: 06 gru 2021, 04:38
autor: krzys2711
Pacjent to D2 1997rok 4,2 ABZ, po miesiacu nieuzytkowania auto przestalo odpalac, przy odpalaniu zlapywal ale bylo takie wrzaenie jakby ja zalewalo zaczela prychac kichac i strzelac w tlumik a po dodaniu gazu zaraz gasł. Po podlaczeniu vaga zero bledów, a w blokach pokazuje obciazenie silnika 100% i 28g/s przeplywu powietrza, po zdjeciu wtyczki od przeplywki nic sie nie zmienia, sa te same wartosci i auto nie odpala. Przeczyscilem przeplywke srodkiem w sprayu ale nic nie pomoglo. Czy wartosci ktore pokazuje vag sa prawidlowe i co ma wplyw na obiazenie silnika bo wydaje mi sie ono duze zwlaszcza ze silnik nie pracuje.
: 06 gru 2021, 06:09
autor: pioter
Pompa paliwa , poszukaj na forum jest bardzo dużo o tym .
: 06 gru 2021, 06:35
autor: krzys2711
a jak sie do pompy maja obciazenie silnika i przpelyw kotry pokazuje vag jak silnik nie pracuje, poza tym czy komputer nie powinien wypluc błedu przeplywki jak jest odpieta
: 06 gru 2021, 17:43
autor: Pepek
Ile jest benzyny w baku i od kiedy ona tam jest?
: 07 gru 2021, 04:50
autor: krzys2711
benzyny w zbiorniku jest lekko ponad polowa, zatankowana miesiac temu,, ja nie pompa sie przejmuje, bardziej niepokoi mnie ta przeplywka, wg mnie jak komputer pokazuje 100% obciazenia i 27g/s przeplywu masy powietrza to ECU leje benzyne bez opamietania na wtryski, zwlaszcza ze parametry sa takie same przy odpietej jak i zapietej przeplywce a do tego przy odpietej ECU nie wywala bledu , dzis przyjdzie inna przpelywka tez uzywana to sie okaze czy mam racje
: 08 gru 2021, 20:35
autor: pepi
auto odpali bez pójdzie z mapy i tyle
efekt zalanie powoduje słabe cisnienie paliwa wtryski nie pylą tylko wlewają paliwo i zalewają auto
wykręć wszystkie swiece na noc rano zakręć i obacz czy to cos da
: 09 gru 2021, 18:12
autor: krzys2711
mieliscie panowie racje, po dolaniu okolo 20 litrow benzyny auto zapaliło na widok kluczyka, jednak trzeba zajrzec do pompy,
[ Dodano: 2021-12-09, 18:12 ]
czy ktos dysponuje schematem lub zdjeciem bypassa pompy paliwowej jak to ma wygladac, bo jak juz bede rwał to chce zrobic zeby bylo dobrze a czytalem ze z tym bypassem nie problemu z zasysaniem przy niskim stanie paliwa
: 09 gru 2021, 19:25
autor: dice111
: 09 gru 2021, 19:56
autor: krzys2711
temat czytalem i filmiki tez widzialem ale nie ma zdjecia czy schematu tego bypassa, chyba ze mi na kompie nie wyswietla zdjec
: 09 gru 2021, 20:00
autor: dice111
O jakim bypasie mówisz ? Chcesz przerobić oryginalny układ ?
: 09 gru 2021, 20:04
autor: krzys2711
w temacie tym co link przyslales jest opis tego bypassa
cytuje
Kolor zielony: te elementy pozostają bez zmian.
Kolor żółty: przewód który należy dołożyć (około 40-50 cm)
Kolor czerwony: te elementy można zdemontować, nie będą już potrzebne.
Bypass łączysz z metalową rurką i trójnikiem który zasila eżektory.
Szybkozłączkę, tą przy trójniku, należy zdemontować ze starego przewodu i podłączyć do bypassa.
[ Dodano: 2021-12-09, 20:04 ]
cytuje
Połaczenie przewodem paliwowym kroćca w koszu z pominieciem drugiego kosza i bezpośrednio do trójnika który rozgałezia się do ssawek daje nam w zasadzie pewna sprawnośc przelewową.
: 09 gru 2021, 20:05
autor: dice111
Ah o to chodzi, ale po co ? Na fabrycznym układzie, z nowa pompą VDO działa poprawnie.
: 09 gru 2021, 20:20
autor: krzys2711
cytuje
Wpinasz jeden koniec do tej metalowej rurki co wychodzi z kosza a drugi do trójnika na dnie baku. Ten oring na trójniku można wywalić bo i tak opaskę założysz. Chyba że go tam nie masz i dlatego nie działa
Z tym felernym króćcem możesz zrobić co chcesz ale ja go zostawiam i służy jako element ustalający kosz.
[ Dodano: 2021-12-09, 20:20 ]
potrzebowałbym schematu lub zdjecia bypassa wlasnie z tych opisow
: 09 gru 2021, 21:18
autor: dice111
Proponowałbym napisać PW do
profiles/10557.htm być może ma jeszcze zdjęcia na dysku
: 10 gru 2021, 03:47
autor: krzys2711
juz napisalem do uzytkownika revo i czekam na odpowiedz