Strona 1 z 1

[D2 95 2.8PB/LPG ] Pierwsze A8 D2 - A8 za 8 tyś - Czy to m

: 29 gru 2021, 15:17
autor: wesner
Witam
Zakupiłem od sasiada a8 d2 z silnikiem 2.8 aah. Auto wizualnie w stanie... średnim. Błotniki w innym odcieniu, ryski, przecierki itp...
Auto posiada silnik 2.8 v6 o oznaczeniu AAH.
Samochód kupiłem za 8 tyś i pojezdziłem ok. msc, zauważyłem pierwsze usterki tego pieknego wozu, wycieki oleju z tyłu obu głowic, brak mocy z dołu, szarpanie na LPG, głosno chodząca dmuchawa i pewnie jeszcze pewnie coś by się znalazło. Zawieszenie OK - Cały lemfolder, zero luzów.
Mam pytanie do użytkowników A8 d2 z tym silnikiem:

Czy koszty napraw faktycznie są aż tak wysokie że przekroczą realną wartość tego wozu ?
Co ile powinno wymieniać się rozrząd oraz jakie są koszty wymiany ( + / - )
Ile kosztuje utrzymanie A8 d2 z tym silnikiem?
Ogólnie jak najwiecej info na temat silnika AAH, najczęstsze usterki/problemy itp - chetnie poczytam.
Czy sądzicie że jazda A8 d2 jako daily ma wgl jeszcze sens czy to już klasyk którego warto trzymać pod kocem ?


Dzięki !

: 01 sty 2022, 11:34
autor: Ukaniu
Nie da się odpowiedzieć na takie pytanie. Koszty eksploatacji 27 letniego samochodu to loteria.
Jeden w Twój samochód nic by nie wsadził i po 2 latach zezłomował. Inny włoży 20 tys bez większych trudności i zezłomuje/sprzeda po 5 latach. Niezbyt piękna A8 z małym motorem to nie jest dobra lokata kapitału.
O ten silnik lepiej pytać na forum A6.

: 03 sty 2022, 19:08
autor: pepi
ale motor mniej kosztowny w utrzymaniu niż v8 nie ważne ile się wkłada ważne są jakie są efekty tego wkładania ja mam ze 10 lat gdzieś kolo 10 tys poszło może troszkę mniej zrobione okolo 120-150 tys