Strona 1 z 2

[D2 99 4.2PB/LPG ] Problem z ustawieniem rozrządu

: 12 cze 2022, 21:53
autor: Dudupl666
Witam , od jakiegoś czasu mam problem z ustawienia rozrzadu .. wymieniłem wszystko na blokadach tak jak ma być ale jak złożyłem to w grupie 093 miałem -6 i 16 stwierdziłem że nastawnik będzie winny to kupiłem uzywany oryginalny odrazu nowy lancuszek i po założeniu miałem-7 i 20 ... no to wkoncu kupiłem nowy nastawnik myślałem że będzie okej a się okazało że mam -7 i 28 ... juz się boje ze zaraz coś się stanie bo to już duzooo .. nie wiem już co mam zrobic

: 12 cze 2022, 23:45
autor: pepi
16=15 oczek ustawiasz tylko nie pamientam na której ile jest
bo 20 to ze 2 zęby na pasku

[ Dodano: 2022-06-12, 23:45 ]
ustaw na blokady i obacz czy znaki na wałkach się pokrywają bez dekli

: 12 cze 2022, 23:52
autor: Dudupl666
Wlasnie sprawdzałem, za każdym razem co rozbiorę to znaki na.walkach pasują, blokady ładnie pasują na wal i walki.. nie mam już pomysłów, strona pasażera 16 oczek strona.kierowcy 15 , nowy lancuszek i nastawnik a taka rozbierznosc

: 13 cze 2022, 06:35
autor: pepi
uwalone czujniki hala lub cos nie tak z czytnikami te takie blaszki na wałkach

: 13 cze 2022, 06:55
autor: Dudupl666
Czujnik mam nadzieję podmianę to dzisiaj sprawdzę, a te blaszki jak mogą być uszkodzone ? To cały walek do wymiany ?

: 13 cze 2022, 06:56
autor: marekp750
Dudupl666, a jak było przed wymianą rozrządu? Też takie przestawienie czy było OK?

: 13 cze 2022, 19:17
autor: Dudupl666
Szczerze to nie wiem bo jeździło wszystko okej a komputer jeszcze nie miałem żeby sprawdzić. Ale odpalał itp normalnie a teraz Niby chodzi ale trochę długo kreci i wywala mi błąd walkow jak dodam gazu

[ Dodano: 2022-06-13, 19:17 ]
Kończą mi się pomysły co jest winne ze coraz więcej mi pokazuje .. czujniki zamieniałem i to samo , lancuszek nowy ,nastawnik tez

: 14 cze 2022, 07:07
autor: marekp750
Jeżeli jesteś pewny, że masz dobrze założone łańcuszki, właściwe nastawniki to pozostaje
jeszcze jedna możliwość (spotkałęm się w ciągu 8 lat z dwoma takimi przypadkami).

Mianowicie ktoś wymieniał koła zębate na wałkach i nie są one założone w odpowiedniej pozycji...
To jest ostateczność ale jak piszesz wszystkie inne czynniki są wykluczone.

: 14 cze 2022, 11:44
autor: dgasek
Rozumiem , że zgodnie z procedurą luzujesz koła na wałkach i napinasz jak procedura mówi ?
Widać , że kłopot po jednej stronie , bo druga trafia za każdym razem podobnie -- łańcuch tylko z jednej strony zrobiłeś?

: 14 cze 2022, 18:33
autor: Dudupl666
Tak z jednej strony , problem pojawił się po wymienię nastawnika , tamta strona nie była ruszana i jest dobrze . Możliwość ze mam wadliwe nastawniki ? Juz 2 ? Tak , wszystko robie według procedury .

: 14 cze 2022, 22:30
autor: pepi
moze nastawnik nie taki jak trzeba -u mnie były zamienione stronami ;)

: 14 cze 2022, 23:33
autor: Ukaniu
Dudupl666 pisze:Tak z jednej strony ,
Z jednej strony? Ja tego nijak nie widzę. Jak ten pasek ma się napiąć równo?

: 15 cze 2022, 06:38
autor: Dudupl666
Nastawniki sprawdzałem i mam dobre strony, pasażer 88 i 16 oczek lancuch a kierowca 87 i 15 oczek .

: 16 cze 2022, 08:36
autor: pepi
pasek nie jest luźny?moze ten napinacz akiś wadliwy i podczas pracy luzuje pasek

: 01 lip 2022, 21:52
autor: Dudupl666
Wszystkie rolki i napinacze są nowe , ale zobaczę jeszcze raz na niego czy napewno jest dobrze napięty

[ Dodano: 2022-07-01, 21:52 ]
Chciałbym wrócić do mojego tematu ponieważ dalej nie znalazłem rozwiązania, ale odkryłem że przy każdej wymianie nastawnika mam coraz więcej stopni ... założyłem z powrotem ten co kupiłem na początku i miał 16 stopni to teraz wyskoczyło 30 ... Naprawdę nie wiem co się stało..