Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB ] Pytanie o wałki

: 10 sty 2023, 17:19
autor: Creator
Cześć. Powoli będę składał abz/akg dla siebie i mam głowice w zakładzie obróbki. Może ma ktoś wiedzę jak rozpoznać sprężynki( podobno były dwa rodzaje)? Silnik chciałbym w przyszłości wyżej zakręcić. Posiada ktoś może wałki ssące z s8 32v na sprzedaż?

[ Dodano: 2023-01-10, 17:19 ]
Creator pisze:Cześć. Powoli będę składał abz/akg dla siebie i mam głowice w zakładzie obróbki. Może ma ktoś wiedzę jak rozpoznać sprężynki( podobno były dwa rodzaje)? Silnik chciałbym w przyszłości wyżej zakręcić. Posiada ktoś może wałki ssące z s8 32v na sprzedaż?

: 15 sty 2023, 15:41
autor: pepi
a wałki nie są takie same ? tylko jest różnica w kasowaniu luzu na wydechu

: 15 sty 2023, 21:01
autor: Creator
Czytałem i w materiałach na temat tych silników widać że są inne ssące w ahc akh.

: 16 sty 2023, 19:59
autor: pepi
miałem dwa rozebrane na stole i jakoś były podobne :>

: 28 lut 2023, 21:27
autor: DAWIDOOO
pepi pisze:miałem dwa rozebrane na stole i jakoś były podobne :>

Średnica krzywki walka dolotowego ahc i abz
52 - 40,5 ahc
48 - 38,5 abz
Na szybko suwmiarka mierzyłem ale zawór otwiera się o 2mm bardziej.
Z przekładką do głowic abz jest trochę problem.
U mnie zawory były podparte 0.5mm.
Popychacze seryjne nie pasowały.

Co do sprężynek zaworowych to były dwa rodzaje głowic w abz. Jedne na pojedynczej sprężynie a drugie na podwójnych. Te z podwójnymi są lepsze. W ahc były pojedyncze stożkowe.

: 05 maja 2023, 01:33
autor: Creator
Dziękuję Ci bardzo kolego za te informacje, to faktycznie lepiej odpuścić bo nawet glowic do ahc nie moglem znaleźć. Ciekawi mnie czy jeszcze ktoś tym jeździ i spotkał się z tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu.

: 05 maja 2023, 11:55
autor: dice111
Creator pisze:Ciekawi mnie czy jeszcze ktoś tym jeździ i spotkał się z tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu.
https://sprzedajemy.pl/rolka-rozrzadu-n ... nr67363746

: 05 maja 2023, 22:36
autor: Zjedzmin
Ja mam też A8 32v i tej rolki trochę brakuje, więc cena rośnie z dnia na dzień, ale ta co jest w ogłoszeniu, to ma wymienne łożysko, więc jest "dożywotnia". Ja jeszcze za 300 kupiłem w lutym...

: 05 maja 2023, 22:40
autor: Ukaniu
Creator pisze:tematem niedostępnej nigdzie rolki od napinacza rozrządu.
Niedostępne a zużywające się części do skrzyni 4HP, niedostępne szkła reflektorów, niedostępne rolki rozrządu. Za mała populacja by aftermarket o nią dbał a producenta nie interesuje. Niby jest AT ale te ceny i nie wszystko co trzeba. A8 D2 to samochód który już za chwilę będzie niemożliwy do utrzymania z uwagi na brak nowych części eksploatacyjnych.

: 06 maja 2023, 13:56
autor: Pepek
Problem też już zaczyna być z dostępnością tłumika rozrządu. Ale to bardziej wygląda jakby INA stwierdziła YOLO i zaciągnęła wajchę na całą produkcję, bo są coraz większe braki wszystkiego. Niemniej ponoć VW coraz poważniej idzie w dział classic tak że jest szansa że za jakieś klika lat części zaczną się pojawiać. A na razie pozostaje zakup ze dwóch skorup i postawienie ich za stodołą.

: 06 maja 2023, 23:32
autor: Ukaniu
Zastanawiam się co jeszcze mieć na składzie w razie braków. Kupiłem pompę wody, napinacz, uszczelki dekli. Niech leżą. 7 lat już śmigam tą D2 i nie mam chęci zmieniać.

: 07 maja 2023, 18:12
autor: dice111
Z leżakami tez może być loteria. Ja miałem u siebie OE pompę wody z AT, z rocznika produkcji samochodu i rozciekła się po 12k km :]

: 10 maja 2023, 07:05
autor: Creator
Niestety koledzy zewnętrzna szalka jest jedną częścią z rolka, wykonałem na podstawie starej i łożyska dwużędowego że sprężarki klimatyzacji. Fabrycznie jest jednorzędowa więc mam niby mocniejsze. Na ten moment mam kompletny rozrząd. Sprzedam tzw skorupę czyli d2 pre lift 5hp 1BE welurowe bez silnika, wiązki silnika i komputera.