Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB/LPG ] Czasami drga buda, sonda?

: 06 gru 2010, 22:47
autor: Limbo
Czesc
Miałem swojego czasu problem z gazem. Objawiało się to tym, że gdy wciskałem w podłoge to po dłuższym butowaniu zapal sie CAT i auto szarpało, po zgaszeniu wszystko było ok.
Wyregulowałem to (tzn. gazownik) auto smigało super. Do czasu.
Od paru dni nęka mnie inny problem lecz tez zwiazny z CAT.
Rano auto odpala miodzio, jedzie miodzio. Jednak gdy dogrzeje do ok 60* i np zechce dodac gwałtownie gazu momentalnie zapali sie CAT i auto drgam czuć jakby nie pracował cylinder, dziś stało sie tak, że auto na posotju drgało a podczas jazdy nie. Sprawa dotyczy prkatycznie PB i LPG chociaż na lpg bardziej.
Auto pali więcej niz palilo, dziś kolega PAULO podpiął moja lime pod VAG`a. Wykazało sonde (strona 2) po zagaszeniu błędów, znowu za jakiś czas auto drgało i wyskoczyła sonda.
Potem z kolega sie pożegnałem zrobiłem z 20 km po mieście. Auto jechało najnormalniej w świecie a gdy stałęm na światłach znów drgało. Po postuju jakimś 50 minutowym znowu wsiadłem w auto... i wszysktko było super zero problemów.
Na 99% jest to sonda, jednak czekam na wasze opinie. Jednak czy auto jadąc na LPG korzysta z sondy? przypomne, że błąd sondy wyskakiwał na vagu podczas pracy na PB i LPG. Na lpg było większe drganie.
Pragnę już tu z miejsca podziękować Pawłowi.

: 07 gru 2010, 16:56
autor: hipcio
Tak kolega korzysta z sondy sterownik Pb nieważne czy jedziesz na Lpg czy na Pb

Wymień sonde i poproblemie, ewentualnie sprawdz najpierw połaczenia może niestyka

: 07 gru 2010, 20:57
autor: robsonik4
sprawdź miejsce wpięcia kompa od gazu w sondy u mnie parchy przewody poskręcały ręcznie :evil: i puściło w jednej sondzie. dopiero jak mechanik zajrzał do sond złapał się za głowę, widać parch od gazu nie umiał lutować przewodów więc skręcał.

: 08 gru 2010, 09:42
autor: Limbo
Dzięki za uwagi.
Zaglądam jak wygląda połączenie potem kupuję sonde.
Pozdrawiam.
Dam znać o efektach.
Aaa i jaki wynik powinien mi wyjść na omomierzu? jaki wynik jest prawidłowy?

: 08 gru 2010, 13:43
autor: paulo79
wydaje mi sie ze powinna miec okolo 10 ohma, napewno nie mniej niz 5 ohma

: 13 gru 2010, 10:22
autor: dziq111
sprawdz je vagiem najpierw... sondy.

: 22 lut 2011, 18:45
autor: Kuba 3,7 V8
Witam , ja mam taki problem może pomożecie... mianowicie od wczoraj moje autko gasnie jak sie zagrzeje !!! pali na dotyk. na zimnym wszystko ok czy PB czy LPG dpiero jak sie zagrzeje gdy sie zatrzymam obroty powoli spadają az w koncu gasnie , ciekawe jest to ze nie "telepie" silnikiem jak gasnie tylko rowniutko obroty spadaja do 0... macie moze jakieś pomysły ?? jeszcze nie podpinałem go nigdzie narazie szukam "na oko" co to moze być.. Dzieki Pozdrawiam

: 22 lut 2011, 19:08
autor: mdamian
stawiam na sondę lambdę ;-)

: 22 lut 2011, 21:52
autor: robsonik4
u mnie jak sonda była walnięta paliło tylko jak smok a CAT zapalał się jak nawalała cewka zapłonowa i to działo sie tylko na ciepłym silniku. Jak padł mi komp od gazu jeździłem bez obu sond i raczej wpływało to na spalanie - do 25-30 l PB a nie na drgania. Sprawdź przewody od sond w miejscu wpięcia kompa od gazu, gazownicy potrafia zrobić to na skrętkę bez lutowania (tak miałem :( ) i to może być problemem z sondą , jak dalej będzie drgać to szukaj uszkodzonych cewek.