Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB ] Odcina zapłon przy 2/1.6 tys obrotów.

: 10 gru 2010, 14:57
autor: gtfan
Witam
Mam problem jak w tytule tematu. Po odpaleniu silnik nie chce się kręcić powyżej 2tyś obrotów na postoju i powyżej 1.6tyś w trakcie jazdy. Efekt jest taki, jakby odcinało zapłon. Przyspieszenie wtedy jest marne, wieki zajmuje osiągnięcie 100km/h. Co ciekawe, po przejechaniu ok. 5km coś się jakby nagle odblokowuje i silnik zaczyna kręcić się do czerwonego pola i osiągnięcie 200km/h nie jest problemem. Powtarza się to po każdym zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu. Nie ma znaczenia temperatura silnika. Wartości z przepływomierza tylko tylko nieznacznie różnią się od wartości wzorcowych z elsy.

Vag pokazuje tylko błąd (po kasowaniu zawsze wraca) zarówno w ECU silnika jak i skrzyni:
00545 - Engine-Transmission Electrical Connection
31-00 - Open or Short to Ground
Wiązka sprawdzona, między sterownikiem silnika a sterownikiem skrzyni biegów wszystkie 4 kable przewodzą.

Spotkał się ktoś z czymś takim?
Uszkodzone ECU? Jeśli tak, to po wymianie trzeba będzie pewnie zakodować sterownik do immo. Vag Tacho albo Vag Commander K+Can z allegro poradzą sobie z odczytaniem pinu z licznika?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

: 10 gru 2010, 15:39
autor: tomi26
tu masz podobny temat,zawsze możesz przeczytać http://www.autojozefow.pl/forum/viewtop ... 286&p=6434

: 11 gru 2010, 20:07
autor: gtfan
Dzięki kolego, czytałem już tamten temat wcześniej. U mnie skrzynia chodzi dobrze. Zmienia biegi, nie szarpie, tiptronic działa.

: 13 gru 2010, 10:14
autor: dziq111
na poczatek fajki i swiece. do sprawdzenia rowniesz czujnik temp cieczy.

: 14 gru 2010, 22:50
autor: jaano
błędy nie biorą sie z nikad - w koncu jest dosc duzo czujnikow wszelkiej masci..
jesli zakazdym rzem jest problem z komunikacja miedzy transmisja a silnikiem to pewnie w tym jednak jest problem.. odkrecales skrzynke na podszybiu? moze zasniedzial jakis konektor, wilgoc..??
z tymi autami jest ten problem ze nie kazdy umie je przeserwisowac.. nawet ASO
wiec albo pozostaje szukac po internecie wg bledu albo jakas dobra stacja..
polecam anglojezyczne (amerykanskie i autralijskie np. ) strony i fora - oni tez dlubia w autkach :D w garazu wbrew pozorom

: 15 gru 2010, 17:50
autor: Klimass1
proponuje sprawdzić czujnik położenia wału. w omedze mialem podobny objaw krecila sie do 3 tys obrotów po czym przerywala i miala odciecie zaplonu . ale nie mowie ze to na 100% to :)

: 17 gru 2010, 02:13
autor: gtfan
dziq111 pisze:na poczatek fajki i swiece. do sprawdzenia rowniesz czujnik temp cieczy.
Świece były wymieniane. Vag na kanałach 19 i 20 w silniku nie pokazuje wypadania zapłonów, więc cewki też raczej są ok.

jaano pisze:odkrecales skrzynke na podszybiu? moze zasniedzial jakis konektor, wilgoc..??
Tak, wiązka w skrzynce na podszybiu była sprawdzana i jest ok.

jaano pisze:z tymi autami jest ten problem ze nie kazdy umie je przeserwisowac.. nawet ASO
wiec albo pozostaje szukac po internecie wg bledu albo jakas dobra stacja..
polecam anglojezyczne (amerykanskie i autralijskie np. ) strony i fora - oni tez dlubia w autkach :D w garazu wbrew pozorom
Dlatego właśnie naprawiam auto sam ;)

Klimass1 pisze:proponuje sprawdzić czujnik położenia wału. w omedze mialem podobny objaw krecila sie do 3 tys obrotów po czym przerywala i miala odciecie zaplonu . ale nie mowie ze to na 100% to :)
Postaram się sprawdzić.



Rozkręciłem komputer silnika. W jednym miejscu, na laminacie od spodu, widać ślady spalenizny (element spalony jest pod złączem do wiązki i bez wylutowania złącza nie ma do niego dostępu), tak więc winnym jest raczej komputer. Ze względu na na zbliżające się święta i wydatki z tym związane, A8 na nowy komputer będzie musiało poczekać do nowego roku ;/ Tak więc ze wszelkimi nowinami odezwę się pewnie dopiero w styczniu. Dziękuję wszystkim za sugestie :)


edit 30.12.2010
Audi naprawione. Winnym był komputer silnika. Po wymianie i zaadaptowaniu go do immobilizera auto jeździ jak trzeba. :)