Strona 1 z 2

[S8 D2 98 LPG ] Zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju

: 18 gru 2010, 15:27
autor: artek
zaświeca się ale dopiero gdy silnik ma ok 70 st. i przy wuższych obrotach. Nieraz po chwili gaśnie , nieraz świeci się aż wyłącze silnik. czujnik dobry, ciśnienie na wolnych obrotach 0,5 na wyższych do 6 na gorącym silniku (90 st.) zmierzone mechanicznie. olej dopiero zalany 10w40. Czy za kontrolke ciśnienia oleju odpowiadają jeszcze jakieś inne czujniki?



artek, poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.

: 18 gru 2010, 19:57
autor: pioter
Może jakaś wtyczka nie łączy ?

: 18 gru 2010, 20:15
autor: artek
jak podłączony jest zegar zamiast czujnika oleju to to samo sie dzieje, jestem pewien na 100% że silnik jest ok. bo mechanik go dzisiaj molestował ze dwie godziny. Gdyby nie było smarowania to by najpierw było słychać zawory a potem pewnie jakiś by wylazł albo by zastukało tak jak w poprzednim silniku( panewka na korbowodzie)

: 18 gru 2010, 23:18
autor: apg
Nie chcę Cię martwić, ale mi też ostatnio zaświecała się ta kontrolka, oleju nie brakowało, zawory nie klekotały, więc podejrzewaliśmy czujnik. Przejeździłem tak spokojnie dwa dni, do czasu kiedy przycisnąłem dwie stówki pod górę obciążając silnik. Zatarł się na panewkach. Podczas poszukiwań "nowego", od handlarza dowiedziałem się, że niestety to jest wada fabryczna. Coś z kanałami doprowadzającymi olej na panewki. Dotyczy na pewno silników AQH w S8. Mówił, że odbiera po kilka telefonów w miesiącu od ludzi, którym padły w ten sposób silniki.
Zobacz tu http://www.a8team.pl/topics30/357.htm?highlight=aqh, ktoś miał już podobny problem.
W silnikach AVP zostało to poprawione.

: 19 gru 2010, 11:14
autor: artek
AQH i AVP to te 5-cio zaworowe. Ja wcześniej miałem silnik AKH a teraz AHC 4-ro zaworowe, ale niewiem czy dół silnika się czymś różni. Sprawdzałem wał i panewki ze zwykłej A8 ABZ i to samo co S8 AKH

: 19 gru 2010, 23:30
autor: colln
może byc tak, że kanały doprowadzajace olej zbyt cienkie i jak mineralnym olejem zalane to może z czasem nie wyrabiać smarowanie. Ciśnienie na czujniku to inna sprawa, może być super wysokie a smarowania nie będzie bo czujnik jest na początku obiegu oleju, gdyby był na końcu drogi olejowej to wówczas można by się nim sugerować (dlatego nie ma go w nowych autach bo wprowadza w bład nieświadomego użytkownika)
co do świecenia to bardzo możliwe zwarcie (przetarty lub zgnity kabel)

: 20 gru 2010, 20:58
autor: apg
colln pisze:może byc tak, że kanały doprowadzajace olej zbyt cienkie i jak mineralnym olejem zalane to...
Kolego Colln, bardzo Cię proszę...

: 21 gru 2010, 12:31
autor: artek
Koledzy wszystko już gra. Przyczyna? Alternator normalnie ładował ale przy wyższych obrotach dawał jakiś impuls do komputera i zaświecała się kontrolka oleju. Alternator drugi ze swoich zasobów i cacy. Olej, woda i ładowanie są na tym samym obwodzie.

: 21 gru 2010, 12:41
autor: colln
apg pisze:bardzo Cię proszę...
wystarczy przeanalizować schemat rozprowadzenia oleju i można samemu wnioski wyciągnąć, np dlaczego po zalaniu 0W30 jest niższe cisnienie na wskaźniku niż przy 15W40 :-)

: 21 gru 2010, 22:38
autor: apg
... Colln, nie wiem kto leje do S8 olej mineralny? :/
ja w każdym razie używam syntetyka

...a skoro już o tym mowa, to może warto zrobić mały sondaż, jak z paliwem?
Kto na jakim oleju jeździ?
1. Mineralny.
2. Półsyntetyk.
3. Syntetyk.
i do tego krótki wpisik jaki olej i jaki motor, oczywiście bez wdawania się w dyskusje o wyższości "lepszego" nad "dobrym"
Nie wiem jak się zakłada takie wątki. Może ktoś umie i wrzuci gdzieś obok tego z paliwem.

: 22 gru 2010, 00:27
autor: colln
apg pisze:nie wiem kto leje do S8 olej mineralny
oj właśnie było także na forum, bo wiele z tych aut ma apetyt na olej i wcale się nie dziwię że zamiast po 45/litr leje ktoś olej po 15-20/litr a wiele razy także widziałem przypadki gdy taki ktoś tak sobie dolewał i dolewał... uzważał że ma w sumie całkiem świeży olej (bo tak sobie dolewa) a potrafiło sie to skończyć zalepieniem smoka i żarzenie kontrolki załatwione (gość już szukał drugiego silnika) bo uznał, ze ten już sie skończył a wystarczyło umyć wypłukać , nalać syntetyka i motor bryka dalej :-)

: 19 lip 2011, 19:12
autor: artek
Witam.pół roku i znowu to samo , co sie dzieje z tymi alternatorami ? Miał ktoś kiedyś taki problem?

: 19 lip 2011, 21:48
autor: lunizS8
kolego colln a nie jest tak, ze po eksploatacji silnika na mineralnym błędem jest nalać przy zmianie syntetyk?

p.s. ja jeżdżę na półsyntetyku gdyż poprzedni właściciel tez jeździł wiec nie chciałem przekombinować, ale chętnie bym zalał full syn. Nie będzie problemu?

: 19 lip 2011, 22:40
autor: szeryfisch
A podobno 4,2 sa takie bezawaryjne a tu sie okazuje ze sie zacieraja :D

BTW sonadz oleju bedzie niemiarodajny bo ja zalewam swojego turbognojka millersem 5w40 ktory jest klasyfikowany przez millersa jako polsyntetyk. Gdyby wyprodukowal go castrol to bylby to syntetyk. No i teraz jak sklasyfikowac oleje, wedlug tego co wymodzil producent na opakowaniu czy wg np klasy 15w40, 10w40, 5w40, 5w30?

: 28 lip 2011, 21:42
autor: artek
wybaczcie ale nie pytałem jaki olej naj do S8, alternator zrobiłem a dalej to samo , zaświeca sie ciśnienie oleju. ciśnienie jest bo cały czas śmigam tylko mnie denerwuje ta kontrolka.