Strona 1 z 2
[D2 97 3.7PB/LPG
] Spadek mocy przy 3100 obrotach
: 23 gru 2010, 14:12
autor: dariuszmuzyka
Witam serdecznie, mam problem z audiczką 3,7 V8 otóż podczas przyśpieszania na każdym biegu i czy to na benzynie czy LPG zaczyna samochód się przydławiać tak jakby podczas pracy esp przy poślizgu kół podczas przyśpieszania :\ samochód przyśpiesza od 3 - 6 tyś. ale bardzo wolno. Nie wiem co się dzieje bo nie mam żadnego komunikatu z kompa
Proszę o pomoc. Pozdrawiam
: 23 gru 2010, 14:21
autor: mdamian
Kolego może to wina wtryskiwaczy ???
Przy mocniejszym wciśnięciu gazu wtryski muszą dać większą mieszankę paliwa , może po prostu któryś wtrysk pada ??
Podłącz Vaga i napisz co wyskoczyło .
: 23 gru 2010, 14:37
autor: Maciex
To mogą być katalizatory, przydałby się VAG do wstępnej diagnozy
: 24 gru 2010, 09:40
autor: dariuszmuzyka
Możliwe że to właśnie wtryski bo jest tak że on idzie, ale z takimi szarpnięciami jakby dostawał czasami trochę więcej tego paliwa. Z tymi katalizatorami to co mogło się stać ? Przepaliły się? Możliwa jest wymiana na strumienice? lub naprawa katalizatora? Często mi się przegrzewały katalizatory i wyskakiwała kontrolka CAT i ESP, ale to za sprawa wadliwej instalacji gazowej, aktualnie wymieniłem wszystko na nowe i jest git
: 24 gru 2010, 10:41
autor: martab99
Wtryski, katalizatory, świece, cewki, rozdzielacz paliwa, pompa paliwa- przyczyn może być sporo. Bez VAGa ani rusz
: 28 gru 2010, 22:13
autor: blekot
wtryski odpadaja jezeli na gazie robi to samo. jeszcze mozesz wziac pod uwage przeplywke. i sie zgodze po czesci z martab99 bez vag-a zycze powodzenia
: 28 gru 2010, 22:53
autor: greg26
Moje pomysły oprócz tych co napisali koledzy:
-filtr powietrza wymieniałeś?
-może masz niesprawny układ dolotowy - ściągnij osłony silnika i sprawdź czy dźwignie podciśnienia działają poprawnie.
http://www.a8team.pl/topics12/901.htm
-możesz podpiąć komputer gazowy i sprawdzić czy czasy wtrysków nie są rozjechane między stronami ( wtedy coś nie tak będzie ze świecami,cewkami lub modułami )
-może któryś wężyk od podciśnienia się odpiął lub jest dziurawy
-sprawdź jak auto zachowuje się na ręcznej skrzyni i czy te objawy są takie same jak na tiptronicu
Co do vagowania to może ona nam dużo powiedzieć,ale czasem może on nas wprowadzić w błąd i nieraz narazić na niepotrzebne koszty ( skąd ja to znam :-))
Poprawiłem linka do tematu bo wpisany w jednym ciągu z innymi znakami nie zadziała.
FOSS
: 29 gru 2010, 18:52
autor: dariuszmuzyka
pojeździłem ostro na paliwie i jest już dobrze, widocznie to chyba wtryski się przytkały jakoś od gazu. Zobaczę czy problem nie będzie się pojawiał.
: 30 gru 2010, 10:25
autor: slavoxford
a czy bez obciążenia też szarpie? posłuchaj silnika, skup się na dźwięku z prawej i lewej głowicy czy są różnice, masz 8 cewek czy kable? wtryski dotknij palcem czujesz w tedy jak metal pracuje tz skurcze, jeśli jeden z nich ma inaczej to już wiesz jeśli świeca lub cewka temperatura na cylindrze będzie niższa, a scetoskkop(to co lekarze ;-) noszą na szyji) pokaże nierówne stuki nad kopułą saworową i kolektorze wydechowym. ale tu palcem ciężko, laserowy termometr, jeśli pompa to jakie ma ciśnienie na złączu house(przewód paliwowy gumowy)listwa, i problem jest w tedy od jakiś obrotów do końca obrotomierza, nie tylko między np 1600 - 2000. zdejmij wielostyk z ECU i sprawdź stan styków(zielony kolor) oznacza nie dobrze, :lol: dasz radę. A jeśli vag nic nie pokarze to mass bloki powiedzą co się dzieje. ale to już ktoś kto się zna na tym.
: 31 gru 2010, 13:25
autor: hipcio
Rozjechała Ci się adaptacja kompa Pb od zle ustawionej instalacji LPG. Pojezdzisz troche na gazie i problem wróci niestety.
Ustawić porządnie Lpg w czasie jazdy i problem zniknie.
: 31 gru 2010, 14:56
autor: slavoxford
Masz na myśli przepustnice? czy co? Czy ECU ? że dawka, naświetl temat proszę
: 02 sty 2011, 18:05
autor: dariuszmuzyka
narazie wszystko jest spoko, kręci się do odcięcia bez problemu. Słuchałem silnika i chodzi dobrze, czasami ma takie szarpnięcia na wolnych obrotach
: 02 sty 2011, 18:30
autor: jdz1
Sprawdź jeszcze czy przewody zasilający wtryski benzyny są dobrze zaizolowane. Miesiąc temu miałem podobną sytuację. Na benzynie i LPG zapalała mi się kontrolka CAT i ESP po czym auto jechało słabiutko, nie pracowało na wszystkich cylindrach i kulało na biegu jałowym delikatnie. Pojechałem do gazownika i po zdjęciu obudowy centralnej silnika z napisem V8 doszukaliśmy się że na przewodach elektrycznych zasilających wtryski benzynowe (dokładnie na dwóch wtryskach) puściła izolacja i na wierzchu były gołe przewody co mogło byc powodem przebicia. Przewody zostały zaizolowane i po problemie. Drobna rzecz a jak cieszy.
POZDRAWIAM
: 03 sty 2011, 16:39
autor: hipcio
slavoxford pisze:Masz na myśli przepustnice? czy co? Czy ECU ? że dawka, naświetl temat proszę
Jeżdząc na Lpg komp Pb cały czas koryguje czasy wtrysku z powodu złej dawki gazu(zle ustawoinej mapy, spadku cisnienia, zamarzającego gazu itp.)Doprowadza to do wydłuzania(lub skracania) czasu wtrysku do wartości kiedy wtryski Lpg(lub nawet Pb) się zapętlają(są czały czas otwarte zamiast cykać)Komp Pb robi sie głupi i rozjezdza się mapa Pb. Zazwyczaj dochodzi do zapalenia się CAT-a gdyż wartości korekt paliwowych wychodzą poza skrajne ustawione w ECU i wyrzuca nam, że mieszanka za uboga lub bogata.
Ustawiałem kiedyś A4 1.8T 180KM które tak zgłupiało od zle ustawionej mapy LPG, że max to 140km/h na benzynie było a na gazie jeszcze mniej.
Po resecie kompa i jezdzie na Pb(kilka dni) dochodził do siebie i latał 200km/h bezproblemu.
: 03 sty 2011, 21:45
autor: greg26
slavoxford pisze:skup się na dźwięku z prawej i lewej głowicy czy są różnice, masz 8 cewek czy kable
wszystkie silniki benzynowe v8 w a8 (3,7 i 4.2) mają cewki,v6 (2,8) mają kable