Strona 1 z 1
[D2 94 4.2PB/LPG
] Nierówna praca silnika
: 06 sty 2011, 22:33
autor: pawl011284
Witam wszystkich serdecznie. czy moze ktos w koncu mi pomoc ? Od miesiaca mam problem z silnikiem w mojej audi :-( Jak tylko zaczely sie duze mrozy odpalilem ja rano zeby do pracy jechac i poczulem nierowna prace silnika tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry. jadac przekonalem sie ze jednak nie chodzi na wszystkie bo nie ma tej mocy co wczesniej(to samo na lpg) Podlaczylem pod VAg i wykrylo blad na 2,3 cylindrze. pomyslalem moze padly cewki i zamienilem z 7,8 na 2,3 a 2,3 na 7,8. niestety blad wyskakuje dalej na 2,3 cylindrze czyli cewki raczej wyklucza ? swiece oczywiscie wymienilem nic to nie pomoglo. do tego doszlo jeszcze stukanie w silniku tak jakby zawory ale nie jestem pewien co to bo stuka jak odpale silnik i przygazuje czyli na wyzszych obrotach gdy silnik zimny. a jak tylko troche sie zagrzeje stukanie cichnie calkowicie ale nadal nie chodzi na wszystkie cylindry i smierdzi benzyna. na gazie to juz wogole umiera :-( Nie nacieszylem sie nia wiec prosze o jakas rade lub podpowiedz co moze byc powodem
pawl011284 poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
: 06 sty 2011, 22:50
autor: dice111
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
: 06 sty 2011, 23:42
autor: merc4891
stukanie na zimnym silniku jest najprawdopodobniej spowodowane ;1przepracowany olej(do wymiany) 2 minusowe tęperatury zagęszczają olej i rano gdy odpalasz olej jeszcze nie dostał się na wałki rozrządu.Co do problemów z garami to jeśli cewki sprawne odkręć cewki 2,3 i włóż do nich świece oprzyj o silnik i zakręć(najlepiej 2 osoby jedna patrzy na świece czy pojawi się iskra druga odpala fure).napisz czy jest iskra
: 07 sty 2011, 00:32
autor: colln
poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami 2-3
Wykręć świecę z 2 lub 3 cylindra i odpal potem odwrotnie jak pokaże się ogień to masz potwierdzenie
: 07 sty 2011, 00:48
autor: Peter-s8
A sprawdz jeszcze moduły mocy które znajdują się pod osłoną zbiorniczka spryskiwaczy
: 07 sty 2011, 09:51
autor: daro72
Tak jak kolega napisał wyżej moduły mogą już niedomagać. Jeżeli chodzi o stukanie to przy braku spalania na kilku cylindrach ma prawo wydawać trochę inne dźwięki.
: 07 sty 2011, 11:48
autor: Peter-s8
Najlepiej przełożyć moduły miejscami i zobaczyć wtedy gdzie jest brak spalania ..
: 07 sty 2011, 12:19
autor: mdamian
Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3
: 07 sty 2011, 12:56
autor: pioter
mdamian pisze:Peter-s8, Kolega pisał że zamienił moduły i dalej wywala mu błąd na cylindrach 2,3
Cewki są na świecach a moduły obok zbiorniczka od sprysków coś si e Ci pomieszało bo nic nie pisał o modułach . Ja bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .
: 07 sty 2011, 13:17
autor: Peter-s8
najpierw cewki potem świece ,i moduły bym sprawdził bo to też u mnie miałem a jak nie pomożę to wtedy bym jeszcze sprawdził sondy i czy katalizatory są drożne .Poco się odrazu w jakieś bajońskie koszty pakować. Przełożyć cewki miejscami a następnie moduły ..
Jeśli pomogłem , kliknij " POMÓGŁ"
: 08 sty 2011, 02:57
autor: Szopen
Kolego miałem pare dni te same objawy. Sprawdziłem, świece, cewki , podmieniłem moduły i BINGO

Kupiłem używane od jednego z allegrowiczów i auto znów chodzi jak ta lala

: 08 sty 2011, 03:05
autor: DoRuS
a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow
: 08 sty 2011, 10:01
autor: Limbo
Na 99% to są moduły. Przerabiłem to.
Masz instalacje gazową więc łatwo to sprawdzić.
Robisz tak, najpierw odnajdujesz moduły- lokalizujesz. Bierzesz kombinerki i sciskasz przewody ktory idą do każdego z wtrysku. Jeżeli zaciśniesz wtrysk i auto dalej pracuje jak pracowało czyli nie pracuje ten sam cylinder to szukasz dalej, aż po ścicnieciu będzie jeszcze gorzej chodził.
Zamieniasz moduł stronami. Jeżeli nagle ten cylinder ożył a inne cylindry wypadna to na 100% moduł.
Pozdro.
: 09 sty 2011, 14:58
autor: vito555
DoRuS pisze:a ja bym sprawdzil kompresje na tych cylindrach wtedy by wykluczylo "wydmuchanie uszczelki, oczywiscie po tym jak niepomoze przemiana cewek i modolow
Skoro podmianki osprzętu nie dały rezultatu,to trzeba zacząć od takich podstaw,jak napisał kolega wyżej.
: 11 sty 2011, 19:33
autor: paulo79
jesli nie pracuje 2 i 3 baniak to moze to byc wina modulu i mysle ze powinienes zamienic moduly miejscami. Modul z czarna wtyczka odpowiada za cylindry: 1,4,6,7 a ten z brazowa za cylindry:2,3,5,8. Jesli zamiana modulow nic nie da i nadal bedzie problem z 2 i 3 baniakiem to posprawdzaj vagiem prace sond bank1 i bank2, zobacz jak przebiega praca na wykresie i jak wystepuja wahania na bloku wartosci. Teoretycznie sprawa prosta do ogarniecia. Skoro zamieniales cewki a swiece masz nowe to teraz sprawdz te moduly i wiazke elektryczna tą co leci od cewek, te wiazki sa dupowate i na nich tez zdarzaja sie przebicia. Skup sie i dzialaj