Strona 1 z 2

[S8 D2 97 LPG ] Świece Beru Ultra vs Bosch - co do gazu

: 07 sty 2011, 14:37
autor: sempu8
Czy z tymi swiecami pojezdzi na gazie?? czy lepsze beda Bosch-a, wiem ze Beru zakladaja w oryginalach, tylko ponoc kiepsko dzialaja na gazie/?? jakies sugestie?

: 07 sty 2011, 17:04
autor: dice111

: 07 sty 2011, 18:00
autor: Peter-s8
Kolego do silnika 340km NGK BUR6EFSZ
Sam na nich śmigam i jest bajeczka

: 07 sty 2011, 23:33
autor: szoszon1983
Peter-s8 pisze:Kolego do silnika 340km NGK BUR6EFSZ
Sam na nich śmigam i jest bajeczka
ja tez mam NGK i nie mam zastrzeżeń. Bosche były jak kupiłem auto i patrząc po książce serwisowej, to wyszło, że po 20kkm były do wymiany-skorodowały elektrody.

: 08 sty 2011, 00:07
autor: colln
szoszon1983 pisze:i patrząc po książce serwisowej
ja bym nie brał tego za wyznacznik, tym bardziej, że jak piszesz :
szoszon1983 pisze:jak kupiłem auto
zasada jest taka:
na dzień dzisiejszy świece są niezwykle mało zawodnym elementem jeśli zbytnio nie przedłużamy ich żywota, jak zwykłe to 15-20 tys i do kosza, jak platyny to 40 i do kosza i naprawdę czy to będą Beru NGK, Championy czy BOSCH to każda to spokojnie wytrzyma bez żadnej awarii

: 08 sty 2011, 00:17
autor: and808
ciekawe co piszecie. co 40 tys km ? w przypadku benzyny tez ?

: 08 sty 2011, 00:40
autor: szoszon1983
colln, ja auto kupiłem w UK i wpisy potwierdziło mi aso. 8 miesięcy prze zakupem auto było na serwisie i były wymieniony też świece. Jak je kupiłem, to po 2 miesiącach zaczął wyskakiwać mi błąd-wypadające zapłony. Winne były właśnie świece-bosch. Od tamtej pory mam platynowe NGK i nie mam prblemów. To samo miałem w starej astrze, gdzie świece NGK wytrzymywały po 70-80kkm na LPG.

: 08 sty 2011, 18:45
autor: colln
szoszon1983 pisze:8 miesięcy prze zakupem auto było na serwisie i były wymieniony też świece.
no chyba nie powiesz mi że masz wpis w książce ze świece wymienili :shock: :shock: :shock: :shock: , owszem na serwisie to mogło i być ale nie masz absolutnie żadnego potwierdzenie, ze w ogóle ktoś ruszał świece ;-)

: 08 sty 2011, 23:46
autor: szoszon1983
colln pisze:
szoszon1983 pisze:8 miesięcy prze zakupem auto było na serwisie i były wymieniony też świece.
no chyba nie powiesz mi że masz wpis w książce ze świece wymienili :shock: :shock: :shock: :shock: , owszem na serwisie to mogło i być ale nie masz absolutnie żadnego potwierdzenie, ze w ogóle ktoś ruszał świece ;-)
Jak kupiłem auto, to ostatni wpis był nie podbity żadną pieczątką, sprzedawca wyjaśnił, że w aucie nie było książki i dla tego nikt jej nie podbił, tylko potem wpisali, że był na przeglądzie. Ja osobiście pofatygowałem się do warsztatu (nie aso, ale robią tylko audi) i tam po podaniu VIN podano mi listę co dokładnie było zrobione i ile kosztowało-przegląd za niemal 3000GBP :shock: Świece były na liście, no ale jeszcze pozostaje ryzyko, że może komuś się nie chciało ich ruszać, a przecież właściciel a8 sam tego nie rozbierze, żeby sprawdzić. Możliwe, że miałem pecha i trafiłem lipną świecę (bo problem zapłony wypadały na jednym cylindrze, choć reszta wcale dobrze nie wyglądała)...
Z NGK nigdy nie miałem problemu i dla tego je polecam.

: 08 sty 2011, 23:52
autor: robsonik4
polecam NGK BUR6EFSZ, niemiaszek takie miał wmontowane i takie wmontowałem - i jest dalej OK

: 08 sty 2011, 23:53
autor: SERGIO
Ja jak zakładałem gaz do auta to od razu wymieniłem świece (pomimo że na poprzednich chodziło normalnie).
Były NGK więc takie włożono ponownie. Nie mam z nimi żadnych problemów, a jeżdżę już na nich prawie 2 lata.
W żony aucie były Boscha i auto po założeniu gazu zaczęło kuleć, wymieniłem świece i przewody na NGK i jak ręką odjął.

: 09 sty 2011, 01:20
autor: colln
W Mercedesie wsadziłem 12 sztuk, do Volvo 6, do Audi 6 z tym, że wszystkie Platyny Made In Germany i nigdy nie było problemu owszem jak do ręki wziąć BOSCH zwykłe to już nie są Made In Germany :-)

: 13 sty 2011, 00:17
autor: jaano
uuuupss, to ja juz machnalem chyba z 50-55tys na komplecie Beru bez jakichs wiekszych problemow, wiec chyba czas na jakas wymiane...

pozdrav!

: 14 sty 2011, 00:28
autor: colln
bez obaw w motorach V te przebiegi 40 tys dla platyny to jako minimalne gwarantowane a nie maksymalne, zresztą dzisiejsze świece wytrzymują sporo ponad to, a okres ich wymiany nie oznacza, że świeca się przepaliła czy coś a jedynie to, że wskutek iskrzenia wypala się elektroda co zmienia przerwę czyli w konsekwencji dopuszczalne parametry, w takim wypadku wystarczy świecę wykręcić szczelinomierz w nią i można ponownie ustawić wartość nominalną. Kiedyś tak się robiło i było dobrze ale czasy inne były, dziś na zachodzie nikt nie potrafiłby praktycznie tego zrobić zresztą tyle modeli aut i przerwy mogą być różne, jeden ustawiłby 0.9 inny 1,1 a jeszcze inny miałby wyregulowałby jeden komplet od 0.7 do 1.2 i głównie o to tu chodzi - przychodzi czas idą do kosza i nowe z fabrycznie ustawioną szczeliną ot i ju :-D

: 17 sty 2011, 14:29
autor: jaano
na wszelki wypadek zamowilem komplet boscha.. na allegro byla wyprzedaz z serwisu boscha w krakowie wiec skorzystalem - 7zl - smieszna cena o polowe taniej niz normalnie..
zobacze czy bedzie poprawa czy tylko moja psychika sie podreperuje :D)))
pozdro