Strona 1 z 1
[D2 98 4.2PB/LPG
] Niska temperatura
: 15 lut 2011, 21:09
autor: PIPPEN
Witam mam problemik w tym roku z dogrzaniem autka tzn. mam ok 70paru do 80 stopni i dalej opornie idzie wskazówka .Ogrzewanie jest ok .Pytanie brzmi czy robi mnie w konia czujnik temp. ten na wskaźnik czy walnął termostat .4.2 motor 299kucy.
PIPPEN poprawiłem tytuł Twojego wątku.
Tagów nie musisz już wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS
: 15 lut 2011, 21:32
autor: merc4891
Spróbuj zasłonić chłodnice,jeśli temperatura będzie rosła normalnie to termostat walnięty.a jak się nie myle termostat jest za pąpą wody czyli rozrząd masz do ściągnięcia.czyli parę ładnych godzin ci to zajmie (o ile masz pojęcie)przy okazji załóż przynajmniej nowy napinacz do paska rozrządu bo byli tacy co to olali i do kosztów doszło robienie głowic
: 15 lut 2011, 21:37
autor: paulo79
termostat do wymiany. Roboty na kilkanascie minut doslownie nie tak jak kolega bzdury wypisuje u gory
: 15 lut 2011, 21:38
autor: PIPPEN
Rozrząd robiłem sam 2 lata temu jak kupiłem niunie , a do termostatu nie trzeba go na pewno ściągać tylko dostęp jest do dupy .Obudowa termostatu jest obok pompy wody a nie za nią .Z tym przysłonieniem chłodnicy to nie bardzo bo silnik czy zimą czy latem raczej powinien mieć tą samą temperaturę .Jakiej firmy najlepiej termostat kupić bo nie chce mi sie 2c razy rozbierać?
: 15 lut 2011, 21:45
autor: merc4891
z tą temperaturą to się mylisz w moim poprzednim samochodem było tak samo lato normalna temperatura a w zimę do 80(w porywach)jak stałem w miejscu(zima)temperatura rosła normalnie,wystarczyło jednak przejechać kawałek i od razu spadek temperatury(po zasłonieniu chłodnicy temperatura 90 oczywiście nie całej) i nie było innej opcji niż termostat.a z wymiana mówiłem że mogę się mylić.
: 15 lut 2011, 21:52
autor: PIPPEN
Rosła ci bo chodził ciągle na dużym obiegu i go powietrze na postoju nie schładzało ale na chłopski rozum to każdy silnik po jakimś czasie pracy powinien osiągnąć optymalną temp. i taką utrzymywać od tego jest termostat i visco.Z tego co wiem to siadają albo czujniki temp. na zegar albo właśnie termostat tylko nie wiem jaki urok ma d2.
Silnik musimieć te 90 stopni bo inaczej smarowanko jest bardziej do bani.
: 15 lut 2011, 21:54
autor: badyl
termostat kup lepiej oryginal w ASO nie jest to jakis drogi wydatek
: 15 lut 2011, 21:56
autor: PIPPEN
orientuje się ktoś czy bez rozbierania przodu da się tam dość tzn . bez odchylenia chłodnic, bo już nie pamiętam .Ostatnio jak zmieniałem pasek to też chcieli ode mnie parę stówek a zrobiłem to w pół godz. Oczywiście pasek osprzętu
: 15 lut 2011, 22:00
autor: dice111
: 15 lut 2011, 23:37
autor: colln
a VAGiem odczytałeś temperaturę ?
: 16 lut 2011, 06:56
autor: PIPPEN
Vagiem nie mam gdzie w tej chwili ale sprawdzę na klimatroniku jak się nie myle to kod 51 tylko nie pamiętam kombinacji klawiszy ale gdzieś znajdę
[ Dodano: 2011-02-16, 16:46 ]
Panowie jak sprawdzić visco? bo moje przy temp. ok50-60 stopni już kręci się jak szalone i nie da sie go zatrzymać a wiem że raczej powinno je dać sie zatrzymać tylko nie wiem czy na całkiem zimnym silniku nie trzeba tego sprawdzić. Wie ktoś przy jakiej temp.powinno ono zasprzęglać bo może przez nie mi wychladza silnik, a tak na marginesie to mam gazik w autku i nie wiem czy to też nie schładza go przez to tylko że w poprzednich latkach było normalnie
[ Dodano: 2011-02-18, 17:11 ]
Kupiłem termostat Whlera na 87 stopni jutro wymieniam w razie czego wziąłem też czujnik ten biały , ale będzie to termostat bo zrobiłem trasę i przysłoniłem chłodnice i temperaturka ciągle trzymała się na 90.Podejrzewam ,że kanalia nie domyka się do końca albo za szybko otwiera.
[ Dodano: 2011-02-19, 16:04 ]
Dzięki wszystkim za pomoc .Dziś wymieniłem termostat całe 40 min wolnej pracy i wszystko jak ręką odjął.Pozdrawiam