Strona 1 z 4

[D2 99 4.2PB ] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy

: 08 mar 2011, 23:10
autor: Danio
Zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju, nieraz się zapali i zaraz zgaśnie a nie raz muszę stanąć i zgasić silnik. Miałem mały brak oleju (lekko poniżej min) myślałem że jak doleje to przestanie się zapalać ale nic z tego, stan teraz to 3/4 bagnetu. Od wymiany oleju zrobiłem jakieś 18 tyś km z czego 65% tego dystansu to Wrocław czyli same korki. Czy przepracowany olej może powodować zapalanie się tego komunikatu???. Mam też małe wycieki spod uszczelki pod pokrywą i są też ślady oleju na świecach.


Pyt 1-Wymieniał ktoś czujnik ciśnienia oleju? jakie dojście? jaka cena?
Pyt 2-Najpierw zrobić uszczelki i potem zmienić olej? czy mogę zmienić olej przed wymianą uszczelek, chodzi mi o to czy przy wymianie uszczelek nie stracę za dużo oleju?
Pyt 3- Jaka może być przyczyna kontrolki Oldruck?




Danio poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS

: 08 mar 2011, 23:22
autor: tomi26
pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.

[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm

: 08 mar 2011, 23:30
autor: Danio
tomi26 pisze:pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.
No z tym 2 pyt to wolałem się upewnić, skoro wchodzi do silnika prawie 8 l oleju,
A czy zmiana tych uszczelek spowoduje że olej na świecach zniknie?

[ Dodano: 2011-03-08, 23:32 ]
tomi26 pisze:pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.

[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm
A rzeczywiście było i nawet to czytałem, Dzięki

: 08 mar 2011, 23:43
autor: tomi26
Danio, masz pod pokrywami,że tak powiem uszczelki zewnętrzne i wewnętrzne, wymień i tyle.
Ja miałem podobnie z tym,że zamówiłem oryginalne uszczelki i musiałem na nie czekać i posłużyłem się silikonem czerwonym i do tej pory spokój,choć jak się zrobi cieplej to wrzucę te nowe.

[ Dodano: 2011-03-09, 00:06 ]
A co do oleju na świecach to tak,zniknie.Choć za czujnik moim zdaniem musisz się wziąć.

: 09 mar 2011, 09:33
autor: gumiss64
Wymień olej ja miałem to samo, problem i przyczyną jest olej(jazda na krótkich odcinkach w czasie zimy z oleju zrobiła się zupa :mrgreen: )po wymianie wszystko wróciło do normy.
:arrow: http://www.a8team.pl/topics13/2720.htm

: 09 mar 2011, 17:45
autor: Danio
Dzięki "gumiss64" Nie znalazłem tego wcześniej. Racja z tym olejem bo do pracy mam 3,5km silnik osiągnie max 60st, dobra zaczynam od oleju
A co do wymiany uszczelek pod głowicą to robił to ktoś bez użycia klucza dynamometrycznego? da się bez klucza zrobić, czy to dość ryzykowne?

: 09 mar 2011, 19:21
autor: gumiss64
spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku.

: 09 mar 2011, 19:55
autor: Danio
gumiss64 pisze:spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku.
No właśnie że nie robiłem, ale na mechanice dość się znam wiele rzeczy robię sobie sam przy aucie no ale jednak to mnie troszkę odstrasza
A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność?

: 09 mar 2011, 22:58
autor: gumiss64
Danio pisze:A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność?
niżej podaje kolejność
Obrazek
*Wyciąg z autodaty

Etap 1: 40 Nm
Etap 2: 60 Nm
Etap 3: 90 stopni
Etap 4: 90 stopni
kolejność standardowa (od środka po przekątnej)
Panewki wałka rozrządu po 20 Nm

Zapytaj kolegów z forum z Wrocławia może któryś ma i z przyjemnością pożyczy:)

: 09 mar 2011, 23:19
autor: nynek16
a ja ci napisze tak miałem to samo co ty tez wymieniałem olej uszczelki i inne duperele po tygodniu zatarłem silnik .. niestety wina lezała w pompie oleju moim zdaniem zrzuć miske sprawdz smoka czy nie zapchany i pompe oleju.. sprawdzić nie zaszkodzi... as bedziesz miał pewność , stawiam na to...

: 10 mar 2011, 20:22
autor: Danio
dzięki chłopaki, zamówiłem już czujnik ciśnienia, olej+filtr i uszczelki pod pokrywkę
a co do tego co napisałeś "nynek16" to napędziłeś mi niezłego stresa!!!
Ale zrobiłem tak:
1-rozgrzałem silnik
2-zgasiłem i zostawiłem na 15 min
3-po upływie 15 min sprawdzam stan oleju i jest 3/4 skali na bagnecie
4-odpalam silnik i od razu ponownie patrze na bagnet i oleju już nie ma, czyli smok zaciąga i rozchlapuje czyli smarowanie jest! (takie moje rozumowanie choć może błędne)

Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie??? bo ja się utwierdzam to co napisał gumiss64 że z oleju robi się zupa i to może być przyczyną, ale oczywiście przy zmianie oleju zajrzę do miski tak jak zaleca nynek16

: 13 mar 2011, 11:55
autor: artek
jak mi się zapalała kontrolka od oleju to przyczyną był alternator, dawał jakiś impuls i coś tam głupiało.

: 13 mar 2011, 12:41
autor: mdamian
artek pisze:jak mi się zapalała kontrolka od oleju to przyczyną był alternator, dawał jakiś impuls i coś tam głupiało
Dziwne , bo ja mam ładowanie u siebie 13,8V i nic się nie dzieje , tylko raz zapaliła mi się kontrolka , podczas gwałtownego hamowania , to sprawdziłem poziom i okazało się że jest min to dolałem :mrgreen:

: 14 mar 2011, 10:18
autor: JabbaR
Danio pisze:Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie???
Ja tak miałem w Passacie B5 1.8T. Zapalała się kontrolka, przegazowanie i znikała. Po zdjęciu miski olejowej okazało się, że smok zapchany, w misce pełno syfu i nawet jakieś kawałki plastików...

Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.

Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło.

: 15 mar 2011, 19:21
autor: Danio
JabbaR pisze:
Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.

Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło.
Zgadzam się z tym, moje auto już u mechaniora, rozebrane pokrywy, przejrzana miska olejowa i inne tam zakamarki, co się okazało? poprzedni "pseudo mechanicy" u których wymieniałem olej nie zmienili filtra oleju za który zapłaciłem a ten z przepracowania się rozsypał i pozapychał wnętrzności. Silnik nie jest pozacierany, wałki nie wytarte, ogólnie w porę zdążyłem żeby nie narobić bałaganu