Strona 1 z 2
[S8 D2 02
] Problem z silnikiem, dużo błędów
: 14 mar 2011, 00:43
autor: rofpdwh
Witam serdecznie wszystkich urzytkowników. Namiar na to forum dostałem od przyjaciela. Posiadam S8 z 2002r. ze skrzynią tiptronik i mam problem z nią a w ASO w związku z moją niewiedzą motoryzacyjną kroją mnie na dzień dobry 250zł i żeby jeszcze wiedzieli co autu jest. Z góry zaznaczam że przeczytałem dziś całe forum i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Po 3 latach bezproblemowej jazdy mam taki problem: Po około 20 minutach gdy jadę (czasami dłużej) zapalają mi się kontrolki abs i kontrola trakcji, auto ma wtedy nierówne wolne obroty oraz problem z przyspieszeniem od dolnych obrotów, zgaszenie motoru i próba ponownego uruchomienia daje taki efekt że trudno go uruchomic i musze dodawac gazu żeby odpalic. Kontrolki i problem znika po ok 5 minutach (czasami trochę dłużej) od jego pojawienia się i wszystko wraca do normy po czym po jakimś czasie znowu powtórka z rozrywki. Zaznacze z góry że czujniki ABS są czyste i sprawne. Vag pokazuje takie błędy (wypiszę po kolei tak jak wyświetla) : w silniku
-18010 = Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
-17976 = Nastawnik przepustnicy (silnik krokowy) ISC - stycznik, silniczek krokowy
-16485 = Przepływomierz powietrza (MAF) - bank 1 > wartość, funkcjonowanie (range / performance problem)
-17537 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
-17535 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata (rich mixture)
-17546 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy
-17544 = Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
oraz błąd w skrzyni :
-18265 = Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika
te błędy pokazują się wszystkie naraz po zapaleniu się kontrolek abs i kontroli trakcji
dodam jeszcze że z niczym w aucie nie mam problemów i nigdy nie miałem aż do teraz, co to może byc bo napewno powoduje to jedna rzecz? Jak państwo myślą co to może byc. W aso mówią mi że muszą rozebrac rozrząd i obejrzec ja natomiast wiem że rozrząd nie ma nic do tego a chcą mnie naciągnąc na kolejne koszty. Bardzo proszę o pomoc.
rofpdwh poprawiłem tytuł Twojego wątku - tzw. [tagów] nie wpisujemy "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Ponadto tytuł w postaci "Pomocy" lub "Proszę o pomoc" też nie jest poprawny - w temacie należy skrótowo opisać problem lub swoją prośbę.
Pozdrawiam, FOSS
: 14 mar 2011, 00:47
autor: mdamian
Po pierwsze zajrzyj tutaj ,
http://www.a8team.pl/topics2/362.htm#2396
Po drugie popraw tytuł , a po 3 to kiedy wymieniałeś akumulator :?: :?:
: 14 mar 2011, 00:51
autor: rofpdwh
Akumulator wymieniałem ok 2 lata temu
: 14 mar 2011, 00:54
autor: mdamian
wymień baterie i powinno wrócić co normy , sprawdź jakie ma napięcie i jaki pobór ( o ile spada podczas pracy samochodu i ile ładuje ., może to alternator nie domaga :?:
: 14 mar 2011, 00:57
autor: rofpdwh
sprawdzali mi alternator był ok i sprawdzali akumulator również był ok
: 14 mar 2011, 00:58
autor: mdamian
stawiam na Aku , ale może ktoś inny będzie miał lepszy pomysł . ;-)
: 14 mar 2011, 00:59
autor: rofpdwh
Aku na 100% jest dobry bo sprawdzali stan naładowania i zdolnośc rozruchową pod obciążeniem a z ciekawości zapytam dlaczego myślisz że aku daje takie objawy ?
: 14 mar 2011, 01:11
autor: wolek
a to nie jest związane z przepływką?? sprawdził bym najpierw graf/logi przepływomierza.
: 14 mar 2011, 01:37
autor: wietpol2
kolego widziałem ostatnio Ciebie i twoją s8 w ultimie jak odbierałem części stwierdzam to po blachach z pasiecznika doradze Tobie tylko żebyś tam nie jeździł bo to że to ASO to jedno a to że pracują tam mechanicy bez doświadczenia i pojęcia to drugie. Ten włochaty mechanik co Ciebie obsługiwał to miesiąc temu stał na ochronie w tesco na JPII i poszedł tam pracowac z ogłoszenia w nj... kolego obecnie jade na wakacje ale jak wrócę tj 1.04 zapraszam Ciebie do siebie również mam s8 z 02r. i pogłówkujemy a jak narazie proponuje podpiąc vaginę i posprawdzac bloki danych.
: 14 mar 2011, 01:48
autor: tomi26
rofpdwh, mi to też wygląda na przepływkę,choć pewności nie mam,najlepiej gdy byś sobie od kogoś przełożył na chwilę i zobaczył(na allegro nowy bosch 420 zeta) i tu muszę przyznać myślałem,że będzie droższy.
Najlepiej jak byś zrobił logi tego swojego przepływomierza i wrzucił tutaj.
Choć może to też coś z ECU silnika :?:
: 14 mar 2011, 07:49
autor: FOSS
rofpdwh pisze:Po 3 latach bezproblemowej jazdy mam taki problem: Po około 20 minutach gdy jadę (czasami dłużej) zapalają mi się kontrolki abs i kontrola trakcji, auto ma wtedy nierówne wolne obroty oraz problem z przyspieszeniem od dolnych obrotów, zgaszenie motoru i próba ponownego uruchomienia daje taki efekt że trudno go uruchomic i musze dodawac gazu żeby odpalic. Kontrolki i problem znika po ok 5 minutach (czasami trochę dłużej) od jego pojawienia się i wszystko wraca do normy po czym po jakimś czasie znowu powtórka z rozrywki. Zaznacze z góry że czujniki ABS są czyste i sprawne. Vag pokazuje takie błędy (wypiszę po kolei tak jak wyświetla) :...
Na moje oko padająca już przepływka...
niektóre objawy są wręcz klasyczne a błędy które napisałeś też mogą właśnie to sugerować (generują się w systemie na pewno dopiero po tym charakterystycznym zadławieniu i zapaleniu kontrolek).
Jeżeli posiadasz VAG'a (z tego co zauważyłem to chyba niestety nie) to nim można bez problemu sprawdzić poprawność działania przepływki - jeżeli nie w ASO to musisz poszukać jakiegoś kolegi z forum z Twojej okolicy który VAG'iem poratuje ale jeżeli w ciągu tych 3 lat nie zmieniałeś nigdy przepływomierza to przy tych objawach raczej w ciemno możesz go już szukać.
Przepływka jest dostępna także poza ASO ale dobrać ją należy po oryginalnych numerach.
Wymiana przepływki to też nie jest żadna filozofia - dla kogoś kto to już robił to jakieś 15 minut roboty bezpośrednio pod sklepem ;-)
Oczywiście jak nie wiesz jak i gdzie to Ci tutaj powiemy ale jak poczytasz tematy o przepływkach (przepływomierz czyli czujnik masy powietrza) to zauważysz pewną analogię do swoich problemów oraz znajdziesz wskazówki jak ją sprawdzać i jak wymieniać.
: 14 mar 2011, 12:53
autor: wolek
wietpol2 pisze:kolego widziałem ostatnio Ciebie i twoją s8 w ultimie jak odbierałem części stwierdzam to po blachach z pasiecznika doradze Tobie tylko żebyś tam nie jeździł bo to że to ASO to jedno a to że pracują tam mechanicy bez doświadczenia i pojęcia to drugie. Ten włochaty mechanik co Ciebie obsługiwał to miesiąc temu stał na ochronie w tesco na JPII i poszedł tam pracowac z ogłoszenia w nj... kolego obecnie jade na wakacje ale jak wrócę tj 1.04 zapraszam Ciebie do siebie również mam s8 z 02r. i pogłówkujemy a jak narazie proponuje podpiąc vaginę i posprawdzac bloki danych.
Kolego po pierwsze Ultima to ASO skody i oni nie mają dostepu do informacji serwisowych samochodow Audi, a po drugie sam robilem u nich auto na dziale blacharni i jestem bardzo zadowolony. dodatkowo znam tam 90% pracowników i nie zgodze się z twoim osądem bo mechanicy na dziale skody są naprawde dobrymi fachowcami...
i tak BTW w żadnej skodzie nie występuje silnik 4.2 więc to że się na nim nie znają nie jest niczym dziwnym.
: 14 mar 2011, 22:46
autor: wietpol2
wolek, nie ważne że aso skody mają szkolenia grupy vag a v8 w s8 nie różni się zawiele od 4 cylindrowego 1.8 technologia od lat ta sama i kolego do mnie jak byś przyprowadził na blacharke d3 to był byś też zadowolony a za naprawę bezgotówkową z ubezpieczenia bym ci jeszcze dopłacił
: 15 mar 2011, 11:26
autor: wolek
wietpol2 pisze:ezgotówkową z ubezpieczenia bym ci jeszcze dopłacił
muszę to zapamiętać
: 15 mar 2011, 12:28
autor: mdamian
rofpdwh pisze:-18010 = Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
rofpdwh pisze:dlaczego myślisz że aku daje takie objawy ?
Przez to słabe napięcie , kumpel miał podobne objawy no i po wymianie aku problem ustał .