maciu pisze:(...)
owszem mozna nazywać że lgp buduje sobie mapy na podstawie pb
ale w drugą strone nie ma zadnego przejscia poza tym
ze moze wygenerowac bledy i nic wiecej w ecu
(...)
No ale właśnie nie do końca - jest tak jak pisałem wczesniej...
Jeżeli coś dzieje się z gazem, np. jest "za ubogo", to komp.PB wychwytuje to na czujnikach (ot choćby sonda lambda) i robi "bogaciej"...
kiedy komp.PB zrobi bogatszą mieszankę automatycznie te ustawienia przenoszą się do komp.LPG - tak działa sekwencja.
Silnik na sekwencji (jeżeli chodzi o sterowanie i mapę) działa praktycznie identycznie na PB jak i na LPG - z tą tylko różnicą, że kiedy zasilany jest LPG to nie działają wtryski PB - poza tym wszystko inne pracuje tak jakby jechał na PB (pompa paliwa, czujniki, przepływka, sondy lambda)
Mapa od LPG ma oczywiście na stale ustawione pewne parametry dotyczące wtrysków ale jest ona modyfikowana w czasie rzeczywistym zgodnie ze zmianami wprowadzanymi przez komp.PB na mapie PB.
Komp.PB pełni tutaj rolę zdecydowanie nadrzędną i tak naprawdę on steruje wszystkimi zmianami w mapach wtrysku.
Zwróć uwagę, że komp.PB w czasie rzeczywistym reaguje i uczy się nowych parametrów pracy - jeżeli zmieniają się warunki pracy (np. zapycha się filtr powietrza co skutkuje mniejszą ilością powietrza zasysaną do silnika) to właśnie komp.PB będzie próbował korygować mapę (np. skład mieszanki oraz czasy wtrysków) aby utrzymać wzorcowe warunki pracy...
i w takim przypadku (i w każdym innym też) komp.LPG nie ma tu nic do gadania - kiedy komp.PB wprowadza zmiany do mapy PB to komp.LPG odwzorowuje tylko wprowadzone zmiany na mapę LPG - i nic więcej.
Albo np. zimą po uruchomieniu - mamy tzw. automatyczne ssanie.
W zależności od ustawienia temperatury przy której komp.LPG przełączy na zasilanie LPG moment ten może nastąpić nawet jeszcze wtedy kiedy to ssanie jest włączone (silnik pracuje na podwyższonych obrotach).
I tutaj komp.LPG też nie ma nic do gadania jakie będą obroty silnika i kiedy obroty na postoju spadną do standardowych dla biegu jałowego - wszystkim steruje komp.PB.
Trzeba też zaznaczyć, że przecież komp.PB wogóle nie rozróżnia jakim paliwem silnik jest aktualnie zasilany...
wg. komp.PB silnik zawsze pracuje na PB więc steruje wszystkimi parametrami identycznie na PB jak i na LPG....
a komp.LPG tylko powtarza zmiany mapy PB w czasie rzeczywistym.
Właśnie dlatego, kiedy dluższy czas jeździmy z niesprawnym LPG, może nam się popierniczyć także mapa od PB.