Strona 1 z 3

[D2 4.2]Drgania/trzęsienia silnika gdy jest na zimnym.

: 14 wrz 2009, 21:17
autor: Patro
Tak jak w temacie. Po odpalelniu mojej 4,2 gaz silnik strasznie się trzęsie (może mu zimno xD) myślę, że to wina świec. A wy jak uwazacie?

: 15 wrz 2009, 06:34
autor: glinka
zgadzam sie podstawa to wymiana swiec jesli to nie pomoze to proponowałbym podpiąc instalacje pod kompa koszt ok 50 zzł

: 15 wrz 2009, 10:11
autor: Patro
Mam podobny problem. Po odpaleniu silnik i całe auto drży a do tego mruga kontrolka cat. Gdy osiągnie swoją temp jest już ok. Pomoże ktoś?

: 15 wrz 2009, 13:40
autor: paulo79
panowie wykrecic swiece i zobaczyc ich stan jak sa ok to pozostaja cewki i nic innego.Najlepiej na zimno wpiac sie vagiem i zobaczyc ktore baniaki nie pracuja i po problemie.Moze byc tez modul ale ten zkolei by wariowal i na zimno i na cieplo

: 16 wrz 2009, 17:05
autor: tomi26
Mam to samo,z tym,że mi jeszcze potrafi zgasnąć przy raptownym hamowaniu,byłem na kompie i do wymiany mam sonde lambde (jak dobrze pamiętam to tą z prawej strony silnika) i silnik krokowy.Sonde już zamówiłem,a silniczek krokowy spróbuje przeczyścić może to coś da.

: 17 wrz 2009, 09:43
autor: -V-I-R-U-S-
Koledzy, każdy z nas może mieć rację ale nie na 100%. Nie wiem czy zauważyliście, ale te problemy występują w znacznej większości w A8 + LPG. Wiec moim zdaniem prócz świec nie można łączyć tego z PB. u mnie takie przypadłości pojawiły się miesiąc po zamontowaniu LPG. Z kolegą Paulo79, próbowaliśmy wszystkiego: ŚWIECE, CEWKI, MODUŁ, KOM i nic. Komputer silnika przejął błędy z kompa LPG. Po miesiącu walki udało mi się. Poznałem gostka który u NIEMCA zakłada LPG i przepuścił już kilka A8 przez swoje palce. U nich strojeni instalacji wygląda inaczej. A8 są bardzo czułem na pracę silnika i każdą nietypową pracę przerzucają na tzw tryb awaryjny. Każde strojenie kompa LPG w audi a8 powinno odbywać się przy pomocy OBD. Chodzi o ustawienie identycznej mieszanki w dwóch ustawieniach obrotów silnika. Oczywiście słowo powinno nie znaczy zawsze, a dlaczego? Ponieważ instalacja powinna ustawić to sama, ale u nich i tak sprawdza się wszystko przy OBD. Na koniec opiszę jak to wygląda. W moim przypadku i ustawienia OBD nie dały rezultatu. Po tym nie miałem wątpliwości trzeba wymienić kompa LPG. Po wymianie jak ręką odjął. Na wszelki wypadek zakupiłem program do swojego kompa LPG i teraz sam mogę testować.

Jeżeli chodzi o ustawienia przy OBD:

OBD pomaga ustawić idealną mieszankę. Do tego potrzebny jest odczyt z sądy Lambda

pierwszy odczyt do ustawień.

1). Odpalamy silnik na PB, wszystkie urządzenia dodatkowe wyłączone (klima, tel, światła, radio, CB, nawet drzwi nie mogą być otwarte)- spisujemy odczyt z sondy lambda to są tak zwane wolne obroty.

2). Silnik pracuje cały czas na PB. wsiadamy do auta (odpalamy klimę na max, radio, CB, światła)- kręcimy silnik do 3000 i spisujemy odczyt z sondy.

3,4) przechodzimy na LPG i ustawiamy mieszankę gazu tak by odczyt z sondy lambda 1 i 2 był taki sam ja na PB.

i to wszystko. pa takim zabiegu mam nie powinna się rozmywać. nie trzeba robić korekty, wszystko gra. Jest tylko jeden wyjątek silniczek krokowy musi działać poprawnie.

: 17 wrz 2009, 10:35
autor: maciu
-V-I-R-U-S- pisze:Komputer silnika przejął błędy z kompa LPG.
Niby jak?

: 17 wrz 2009, 12:20
autor: -V-I-R-U-S-
ponieważ każdy komputer LPG podłączony jest z komputerem samochodu. rysuje mapę z PB i jest to sprzężenie zwrotne. komputer samochodu ustawia się po przejechaniu min 100 km na Pb

: 17 wrz 2009, 12:48
autor: maciu
Jak jest połączony? Sczytuje sobie mapę zapłonu po OBD w starych autach?
Tego nawet VAG nie potrafi ;)

Jaką masz dokładnie instalkę?

: 17 wrz 2009, 16:17
autor: paulo79
kudlaty widze ze niunie doprowadziles do odpowiedniego stanu.Ciesze sie i pozdro

: 22 wrz 2009, 02:04
autor: FOSS
maciu pisze:Jak jest połączony? Sczytuje sobie mapę zapłonu po OBD w starych autach?
Tego nawet VAG nie potrafi ;)

Jaką masz dokładnie instalkę?
Maciu, nie powiem technicznie który kabel gdzie jest wpięty ale wg. mojej wiedzy kolega Kudłaty ma tu sporo racji...

Komputer LPG zczytuje na bieżąco mapę PB i do niego dostosowuje czasy wtrysków LPG.
dlatego tak ważne są przeglądy LPG i utrzymywanie instalki w pełni sprawnej

Co do błędów może być następująco...
wystarczy, że reduktor od LPG jest już padniętny albo filtry pozapychane na amen...
z czasem mieszanka LPG staje się coraz uboższa..
komputer od PB dostaje sygnał, że jest "za ubogo" więc zmienia parametry wtrysku..
nowe ustawienie zczytuje komputer LPG i koryguje skład mieszanki LPG..
ale niestety po przełączeniu na PB pojawia się problem - za bogaty skład mieszanki :diabel:

tak w skrócie wygląda przerzucanie błędów z LPG do PB.


W tym wszystkim trzeba być świadomym, że PB i LPG działają jak naczynia połączone z tym, że to komputer od PB jest jednostką nadrzędną...
i to komputer PB ustawia i odpowiednio koryguje mapę wtrysków - oczywiście ustawia bezpośrednio na PB ale ze względu na sprzężenie także pośrednio mapę LPG.

Niestety, im bardziej technicznie zaawansowana jest jednostka napędowa i jej sterowanie tym bardziej restrykcyjnie trzeba podejść do montażu LPG (wybór odpowiedniej instalacji i odpowiedniego fachowca do montażu, regulacji i serwisu).

: 22 wrz 2009, 12:43
autor: maciu
ja ci powiem jak jest podłączona - do wtrysków i do jednej z cewek

do wtrysków po to zeby wiedziec ile trwa twrysk i kiedy sie zaczyna
do cewek zeby znac rpm itp.

owszem mozna nazywać że lgp buduje sobie mapy na podstawie pb
ale w drugą strone nie ma zadnego przejscia poza tym
ze moze wygenerowac bledy i nic wiecej w ecu
ale to akurat bardzo dobrze bo od razu widać że instalka nam się gdzieś
nie wyrabia

strojenie lpg to osobna sprawa bo jak ktos zakłada graty i tego nie robi to czemu
się dziwić?

: 22 wrz 2009, 14:42
autor: FOSS
maciu pisze:(...)
owszem mozna nazywać że lgp buduje sobie mapy na podstawie pb
ale w drugą strone nie ma zadnego przejscia poza tym
ze moze wygenerowac bledy i nic wiecej w ecu
(...)
No ale właśnie nie do końca - jest tak jak pisałem wczesniej...

Jeżeli coś dzieje się z gazem, np. jest "za ubogo", to komp.PB wychwytuje to na czujnikach (ot choćby sonda lambda) i robi "bogaciej"...
kiedy komp.PB zrobi bogatszą mieszankę automatycznie te ustawienia przenoszą się do komp.LPG - tak działa sekwencja.

Silnik na sekwencji (jeżeli chodzi o sterowanie i mapę) działa praktycznie identycznie na PB jak i na LPG - z tą tylko różnicą, że kiedy zasilany jest LPG to nie działają wtryski PB - poza tym wszystko inne pracuje tak jakby jechał na PB (pompa paliwa, czujniki, przepływka, sondy lambda)

Mapa od LPG ma oczywiście na stale ustawione pewne parametry dotyczące wtrysków ale jest ona modyfikowana w czasie rzeczywistym zgodnie ze zmianami wprowadzanymi przez komp.PB na mapie PB.

Komp.PB pełni tutaj rolę zdecydowanie nadrzędną i tak naprawdę on steruje wszystkimi zmianami w mapach wtrysku.
Zwróć uwagę, że komp.PB w czasie rzeczywistym reaguje i uczy się nowych parametrów pracy - jeżeli zmieniają się warunki pracy (np. zapycha się filtr powietrza co skutkuje mniejszą ilością powietrza zasysaną do silnika) to właśnie komp.PB będzie próbował korygować mapę (np. skład mieszanki oraz czasy wtrysków) aby utrzymać wzorcowe warunki pracy...
i w takim przypadku (i w każdym innym też) komp.LPG nie ma tu nic do gadania - kiedy komp.PB wprowadza zmiany do mapy PB to komp.LPG odwzorowuje tylko wprowadzone zmiany na mapę LPG - i nic więcej.

Albo np. zimą po uruchomieniu - mamy tzw. automatyczne ssanie.
W zależności od ustawienia temperatury przy której komp.LPG przełączy na zasilanie LPG moment ten może nastąpić nawet jeszcze wtedy kiedy to ssanie jest włączone (silnik pracuje na podwyższonych obrotach).
I tutaj komp.LPG też nie ma nic do gadania jakie będą obroty silnika i kiedy obroty na postoju spadną do standardowych dla biegu jałowego - wszystkim steruje komp.PB.


Trzeba też zaznaczyć, że przecież komp.PB wogóle nie rozróżnia jakim paliwem silnik jest aktualnie zasilany...
wg. komp.PB silnik zawsze pracuje na PB więc steruje wszystkimi parametrami identycznie na PB jak i na LPG....
a komp.LPG tylko powtarza zmiany mapy PB w czasie rzeczywistym.


Właśnie dlatego, kiedy dluższy czas jeździmy z niesprawnym LPG, może nam się popierniczyć także mapa od PB.

: 02 wrz 2010, 22:04
autor: riki76
No dobra a jak już niby sie popierniczy ta mapa od PB to tak powrócić do stanu normalnego?

: 02 wrz 2010, 22:20
autor: wojti_sopot
Witam
Proponuje wyłączyć całkowicie instalkę LPG, przywrócić auto do prawidłowej pracy na PB, czyli usuniecie usterek i kasowanie błedów, potem dopiero zabrać się za pracę silnika na LPG.