Strona 1 z 2
[D2 96 4.2PB/LPG
] Błędy na cylindrach,"CAT" na
: 08 cze 2011, 09:25
autor: _bastek_
Witam,
Kupiłem niedawno A8, oczywiście 4.2, Posiada GAZ (pierwsza generacja sekwencji) i wszystko było ok do momentu kiedy na benzynie silnik w trakcie jazdy zaczął kuleć. Oświeciła się kontrolka "CAT", przełączyłem na gaz i wszystko ok. Kilka dni sprawdzałem wszystko i wpinałem pod komputer. Na benzynie błędy na wszystkich cylindrach, błąd mieszanki itp., przełączyłem na gaz i wszystko OK. Ogólnie teraz autko jeździ tylko na gazie.
Przeczytałem iż może to być moduł, tak więc kupiłem i nic - tak więc moduł odpada
.
Nie mam już pomysłu... może to wina wtryskiwacza albo przepływomierza?
Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc - najlepiej okolice Rybnika
: 08 cze 2011, 11:53
autor: _bastek_
Też tak myślałem, ale wymienie filtr paliwa profilaktycznie... może to po prostu syf w filtrze ?
: 08 cze 2011, 13:55
autor: daro72
Prawdopodobnie Listwa wtryskowa benzynowa padła Lub ciśnienie w układzie Pb jest za niskie (pompa paliwowa padła). Szukaj w tych kierunkach. Przepływka raczej odpada bo to samo by było na LPG.
: 08 cze 2011, 16:46
autor: sylwekr
Ja miałem podobnie jak Ty problemy z pracą silnika na benzynie, na gazie było w miarę O.K. Nakombinowałem się (jest też opisane na forum), różne rzeczy mi sugerowali, parę rzeczy wymieniłem, odwiedziłem kilku mechaników (łącznie z ASO), aż w końcu ktoś mi zasugerował, że przez nieprawidłowo wyregulowaną instalację gazową komputer od silnika zbiera nieprawidłowe parametry pracy i auto kuleje na benzynie. Doradzono mi zresetowanie komputera do ustawień początkowych. Odłączyłem akumulator na pół godziny i po podłączeniu z powrotem na benzynie śmiga jak by dopiero fabrykę opuściło. Parę dni jeździłem na benzynie bez problemów, jak zacząłem jeździć na gazie problemy powróciły (na gazie jeździ a na benzynie nie). Wystarczyło ustawić instalkę LPG i auto śmiga już kilka miesięcy zarówno na benzynie jak i LPG. Spróbuj może i Tobie to pomoże....
: 08 cze 2011, 18:51
autor: _bastek_
Byłem u gazownika i doradził to samo, odłączyć akumulator i sprawdzić. Jeśli na benzynie będzie ok a po jeździe na gazie problem wróci to znaczy, że gaz był winowajcą i wystarczy wyregulować
Dzięki za pomoc
Jak coś ustalę to od razu dam znać.
: 08 cze 2011, 22:25
autor: artek
u mnie na pb nie chciał chodzić a na gazie śmigał , wywalało błędy zapłonów, sondy , braku jakiejś komunikacji,przepływki, wymieniłem przepływke i wszystko przeszło zero błędów
: 08 cze 2011, 23:13
autor: paulo79
sprawdz prace sond
: 09 cze 2011, 01:40
autor: Gabriel
Hm widzę kolego ze jesteś z Rybnika a to tak jak ja ;-) jak by trzeba było zamianę jakiś części zrobić przed kupnem to można się zgadać. Po co kasiorę wyrzucać a wiem żę mechaniki to by kazali wszystko po kolei wymieniać aż natkną się na problem.
No i taka moja sugestia odnośnie poziomu paliwa w baku. Wiem żę to problem tych samochodów i to zwłaszcza jeżeli ktoś już grzebał przy pompie paliwa. Może trzeba by dolać i "kulawość" zniknie. Ale to tylko tak na marginesie :-P
Re: Błędy na cylindrach,"CAT" na
: 09 cze 2011, 02:18
autor: tomi26
_bastek_ pisze:Witam,
Kupiłem niedawno A8, oczywiście 4.2, Posiada GAZ (pierwsza generacja sekwencji) i wszystko było ok do momentu kiedy na benzynie silnik w trakcie jazdy zaczął kuleć. Oświeciła się kontrolka "CAT", przełączyłem na gaz i wszystko ok. Kilka dni sprawdzałem wszystko i wpinałem pod komputer. Na benzynie błędy na wszystkich cylindrach, błąd mieszanki itp., przełączyłem na gaz i wszystko OK. Ogólnie teraz autko jeździ tylko na gazie.
Przeczytałem iż może to być moduł, tak więc kupiłem i nic - tak więc moduł odpada
.
Nie mam już pomysłu... może to wina wtryskiwacza albo przepływomierza?
Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc - najlepiej okolice Rybnika
Ja kilka lat temu też przez to przechodziłem,u mnie winna okazała się padająca pompa paliwa(podróbka nie oryginał)może poprzedni właściciel wrzucił jakąś podróbę z Alledrogo za 200 zł i już się kończy.
: 09 cze 2011, 08:53
autor: _bastek_
Odłączyłem akumulator za 2 godz. i nic... czyli wina gazu to raczej nie jest - chociaż nie wiem - do gazownika na regulację jadę w przyszłym tygodniu.
Jak kupiłem samochód to miałem 3/4 baku a teraz jest równa połowa i od tego czasu zaczynają się problemy, może faktycznie coś z pompą, dziś sprawdzę ciśnienie jakie idzie z pompy.
: 09 cze 2011, 09:01
autor: tomek87g
dolej benzyny na 3/4 baku to napewno nie zaszkodzi :-D , a moze ułatwić diagnoze usterki
: 09 cze 2011, 09:37
autor: Gabriel
Kolego tak jak Ci piszemy: dolej paliwa, bo poziom jaki masz to taki newralgiczny punkt. Wydaje mi się że tu leży Twój problem.
: 09 cze 2011, 09:51
autor: _bastek_
Spoko, jak pojadę z pracy to zaleję go do 3/4 baku, chyba, że jakiś kretyn wlał tam diesla hehehehe' mam nadzieję, że nie
: 09 cze 2011, 16:46
autor: Janek
_bastek_, mam identyczny problem jak ty po zakupie mojej a8 gdzie było 3\4 baku paliwa rozkoszowałem się jazdą na pb ku mojemu zdziwieniu gdy doszło do połowy auto zaczeło kuleć i zaczeła mrygać kontrolka CAT :-D stałem jak osioł na skrzyżowaniu i sobie myśle co jest puł zbiornika wachy a ona nie odpala. Tym oto sposobem zatarłem pompe jakiś szajs z allegro. Zakupiłem orgimał za 600zł i auto odpala i śmiga jak ta lala ale tylko do połowy baku :-P
: 09 cze 2011, 17:22
autor: daro72
Moim zdaniem to nie jest wina samej pompy, a jej montażu. Ktoś po prostu źle zamontował kosz lub nieszczelnie zmontował całe ustrojstwo. Wymiana oringu na przelewie jest nieodzowna.