Strona 1 z 2

[D2 98 4.2PB/LPG ] AQF - falują obroty, na wolnych trzęsie

: 25 lip 2011, 12:09
autor: k0mar
Witam..

Ostatnio mam jakiegoś pecha :-( Od soboty auto kuleje zwłaszcza na Pb, na LPG chodzi jak by trochę lepiej... Nie chciała odpalać za pierwszym razem, dopiero za drugim sie udawało.. Na zimnym silniku po dopaleniu chodziła jak by conajmniej dwa gary nie gadały... Zmieniłem świece - teraz odpala za pierwszym, ale dalej nierówno chodzi... W ramach testu sprawdziłem po odpaleniu co bedzie jak jej zamieszam troche auto szło słabo, a nagle dostało takiego kopa na wyższych obrotach, że mało lba nie urwało ;P Przepływka niedawno wymieniana orginalna Boscha od szwabów... 4 świece po jednej stronie miały biały nagar, po drugiej były ok.. Nie wiem co podejrzewać znów przepływka ? Zrobiłem na tej 25 tys. Może wtryski od Pb ? Przepustnica sie zawiesza/blokuje ? Wieczorem skocze na VAGa, ciekawe czy coś wyjdzie..

: 25 lip 2011, 12:13
autor: tomek87g
na sam poczatek diagnostyka vag
bo przyczyn po tych objawach to moze byc wiele
a kontrolka cat sie czasem nie zapala?

: 25 lip 2011, 12:16
autor: k0mar
Żadne kontrolki się nie palą.. :/

: 25 lip 2011, 12:25
autor: tomekzabrze
moduły to raczej nie sa bo moduły ztego co pamietam obsługuja polowe cylindrow ale nie podzielone rowno ze jedna i druga stronas glowicy tylko jakos na przemian ( 1,4,6,7 - czarna wtyczka 2,3,5,8 - brązowa wtyczka ) o ile sie nie myle ......a jak kolega ma jedna strone cała to moze byc cos silnikowego a nie elektryka

palwiem na benzynie ci nie smierdzi spod maski przy wtrysku ?

: 25 lip 2011, 12:40
autor: k0mar
Pod maska nie śmierdzi paliwem, po odpaleniu czuć z wydechu paliwem, to pewnie efekt tej nierównej pracy... Znajomy zadzwonił do Serwisu Boscha mam zawieźć przepływkę do sprawdzenia i gosciu z serwisu mówił, że mieli podobny przypadek i winny był czujnik temp. silnika. Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh..

: 25 lip 2011, 12:44
autor: tomekzabrze
a nie lepiej najpierw podlaczyc pdo kompa i sprawdzic tam bledy temperature silniak jak wskazuje cuzjnik i przeplywke?

: 25 lip 2011, 12:48
autor: k0mar
No ma przyjechać znajomy za 2h i sprawdzić , bo ja w robocie siedze i tak pomyślałem, że może ktoś z forum miał podobne objawy...

: 25 lip 2011, 18:51
autor: SERGIO
k0mar pisze: Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh..
Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P

: 25 lip 2011, 18:54
autor: mdamian
SERGIO pisze:Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P
Zależy jak dbasz o niego , bo może być w lepszym stanie niż powiedzmy 5 latek :mrgreen:

: 25 lip 2011, 20:18
autor: SERGIO
dbać można jak najbardziej, ale czasu nie oszukasz i poszczególne podzespoły będą po prostu po kolei się psuć - a nasze dbanie będzie skierowane w kolejne i kolejne wymiany bo tak to wygląda w praktyce (kosmetykę auta pomijam) :-(

: 25 lip 2011, 20:46
autor: k0mar
SERGIO pisze:
k0mar pisze: Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh..
Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P
Obawiam się, że masz racje :-|

Przyczyna znaleziona padła prawa sonda ta przed katem, prawdopodobnie ja zalało przy ostatnich ulewach... Mam nadzieje, że jak ktoś będzie miał podobny problem to mu ten temat pomoże.. Dzieki wszystkim i pozdro ;)

: 25 lip 2011, 23:10
autor: ricov6
Ja mam to samo z AQF rok 2000. Sprawdziłem na vag i wyszło mi to:
16534-sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 obwód uszkodzony
17537-długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2-mieszanka bogata
17539- sonda lambda 1(H02S) bank 1 wysoka rezystancja grzałki
błędy skasowałem zobaczę jak będzie jutro
audiczke mam 1 miesiąc, nowe świece, olej, przed wymianą rozrządu

: 26 lip 2011, 14:07
autor: k0mar
U mnie błąd powracał od razu, sprawdzili napięcie na sondzie i było 5V na wolnych obrotach, czyli dużo za dużo ;p Dam znać jeszcze po wymianie sondy :)

: 27 lip 2011, 22:30
autor: ricov6
u mnie po jednym dniu znowu wyskoczyły błędy;
17539- sonda lambda 1 bank 1 wysoka rezystancja grzałki
16538- sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 brak sygnału
czy to znaczy że sonda padła, i co to jest ten "bank1,2"

: 28 lip 2011, 10:39
autor: nils
W tym samochodzie masz 4 sondy lambda, po dwie przypadające na każdy bank cylindrów.

lambda 1 = przed katalizatorem (regulacyjna)
lambda 2 = za katalizatorem (diagnostyczna)
bank 1 = strona prawa (pasażera, czyli tam gdzie znajduje się cylinder #1)
bank 2 = strona lewa (kierowcy)

Zatem "lambda 1, bank 1" oznacza sondę przed katalizatorem od strony pasażera itd.