Strona 1 z 1

[D2 01 4.2PB ] Kontrolka Check Engine - Błędy silnika

: 21 sie 2011, 22:06
autor: Osek
Witam
Parę dni temu zaświeciła mi się kontrolka Check Engine, podłączyłem pod VAG i mam następujące błędy:
17831 System wtrysku wtórnego powietrza (B1) - przepływ za słaby
17819 System wtrysku wtórnego powietrza (B2) - przepływ ograniczony

Wie ktoś czego one bardziej szczegółowo dotyczą ? Co jest do naprawy ?

Trzeci błąd jest taki:
16814 - Catalyst System: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 35-10 - - - Intermittent
Tego nigdzie w instrukcji nie znalazłem ale dopasowałem pod taki:
16816 Wydajność głównego katalizatora - poniżej progu (bank 2)

Zgadza się ?

Rozumiem że katalizator do wymiany ?
Czytałem troche na forum o tym kto co robił u siebie, i pytanie czy dowolnie które rozwiązanie zastosuje, strumienice, przelotowy tłumik, czy wybebeszyc obecny katalizator, to potem kontrolka nie będzie sie zapalac ?

: 21 sie 2011, 23:09
autor: FOSS
Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll:

: 21 sie 2011, 23:39
autor: Osek
FOSS pisze:Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll:
A te pierwsze dwa błędy to od czego ?
System wtrysku wtórnego ? Z czym to sie wiąże :) Mogę prace sond sprawdzić na VAG-u ?

: 22 sie 2011, 12:24
autor: gumiss64
Skasuj owe błędy, zrób parę kilometrów i sprawdź czy pojawią się ponownie(błędy związane z paliwem).
wojti_sopot pisze:Jeszcze jedno, tak sobie pomyślałem, sondy są czteroprzewodowe, a więc tak, dwa siwe kable to grzanie do grzałki sondy, zostaje kabelek czarny i biały, na jednym z nich względem masy masz cały czas stale napięcie +12V, a na drugim sygnał do ECU, na tym drugim, czyli kabelku od ECU ( nie pamiętam który kolor) powinna ci się zmieniać wartość napięcia od 0,3 V do 1,5 V, Pomiaru dokonujesz na włączonym silniku, kostki od sond znajdują po prawej i lewej stronie w komorze silnika, około 30-40 cm nad sondami. Sprawa jet prostsza jak masz vaginę, odpinasz kostki po kolei i sprawdzasz, która nie chodzi i czytasz błędy.
Powinno pomóc ;-)

: 22 sie 2011, 19:47
autor: Osek
gumiss64 pisze:Skasuj owe błędy, zrób parę kilometrów i sprawdź czy pojawią się ponownie(błędy związane z paliwem).
wojti_sopot pisze:Jeszcze jedno, tak sobie pomyślałem, sondy są czteroprzewodowe, a więc tak, dwa siwe kable to grzanie do grzałki sondy, zostaje kabelek czarny i biały, na jednym z nich względem masy masz cały czas stale napięcie +12V, a na drugim sygnał do ECU, na tym drugim, czyli kabelku od ECU ( nie pamiętam który kolor) powinna ci się zmieniać wartość napięcia od 0,3 V do 1,5 V, Pomiaru dokonujesz na włączonym silniku, kostki od sond znajdują po prawej i lewej stronie w komorze silnika, około 30-40 cm nad sondami. Sprawa jet prostsza jak masz vaginę, odpinasz kostki po kolei i sprawdzasz, która nie chodzi i czytasz błędy.
Powinno pomóc ;-)
Jeśli chodzi o te dwa błędy od wtrysków to one po skasowaniu pojawiają się ponownie.
Co to jest wtrysk wtórnego powietrza? bo o ile się nie mylę to nie są te same wtryski co dają paliwo prawda ?
Cz

: 22 sie 2011, 21:56
autor: damiangow
Według dokumentacji audi:

Błąd 17831 może powodować:

1. Przyłącze węża. ("Hose connection(s)")
2. "Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid". ("AIR valve / solenoid")

Błąd 17819 może powodować:

1. Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid. ("AIR valve / solenoid")
2. Nieszczelność ssania. ("Intake leak").
3. Wąż zablokowany / przeciekający. ("hose(s) blocked/leaking")

Nie pytajcie mnie czy dobrze przetłumaczyłem ...

[ Dodano: 2011-08-22, 21:57 ]
To nie musi być katalizator, jego błąd może być błędem wtórnym!

: 23 sie 2011, 18:07
autor: Osek
damiangow pisze:Według dokumentacji audi:

Błąd 17831 może powodować:

1. Przyłącze węża. ("Hose connection(s)")
2. "Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid". ("AIR valve / solenoid")

Błąd 17819 może powodować:

1. Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid. ("AIR valve / solenoid")
2. Nieszczelność ssania. ("Intake leak").
3. Wąż zablokowany / przeciekający. ("hose(s) blocked/leaking")

Nie pytajcie mnie czy dobrze przetłumaczyłem ...

[ Dodano: 2011-08-22, 21:57 ]
To nie musi być katalizator, jego błąd może być błędem wtórnym!
Czy ten Elektromagnetyczny zawór to może chodzić o elektro zawory od klimatronica ?
Bo mowa tam jest o powietrzu, a we wtryskach paliwowych powietrza przecież nie ma.

: 23 sie 2011, 21:48
autor: damiangow
Bardziej bym przypuszczał, że chodzi o zawór regulujący obroty biegu jałowego / silnik krokowy. Tutaj trzeba jakiegoś speca od tłumaczenia.

: 23 sie 2011, 22:14
autor: wolek
poprawcie mnie jeśli się myle ale w tym silniku obroty biegujałowego ustalane są przez elektroniczą przepustnice a nie silniczek krokowy. i to właśnie tam poszukiwał bym nieszczelności/nagaru który to ogranicza przepływ powietrza. Jeśli mam rację (a to wcale nie jest pewne) to powinna pomuc operacja demontarzu i czyszczenia przepusticy preparatem "one shot" to układów zasilania.

: 25 sie 2011, 13:27
autor: FOSS
Osek pisze:
FOSS pisze:Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll:
A te pierwsze dwa błędy to od czego ?
System wtrysku wtórnego ? Z czym to sie wiąże :) Mogę prace sond sprawdzić na VAG-u ?
17831 i 17819 ... ja bym sprawdził cały dolot (puszkę filtra powietrza, rury, opaski)... przede wszystkim za przepływomierzem czy aby na pewno wszystko jest szczelne

Osek gdzie z tym walczysz?... jak gdzieś w miarę blisko to może podjadę i razem zerkniemy??...
swój tel wysyłałem kiedyś razem z zaproszeniem na spota więc jak coś to dzwoń.

: 12 wrz 2011, 00:50
autor: Osek
FOSS pisze:
Osek pisze:
FOSS pisze:Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll:
A te pierwsze dwa błędy to od czego ?
System wtrysku wtórnego ? Z czym to sie wiąże :) Mogę prace sond sprawdzić na VAG-u ?
17831 i 17819 ... ja bym sprawdził cały dolot (puszkę filtra powietrza, rury, opaski)... przede wszystkim za przepływomierzem czy aby na pewno wszystko jest szczelne

Osek gdzie z tym walczysz?... jak gdzieś w miarę blisko to może podjadę i razem zerkniemy??...
swój tel wysyłałem kiedyś razem z zaproszeniem na spota więc jak coś to dzwoń.

Hej dzięki za propozycje pomocy, ale narazie sobie ten problem darowałem z braku czasu, samochód dobrze śmiga. W pierwszej kolejności muszę zrobić ten katalizator, tylko musze troche poczytać na forum aby zdecydowac czy jakiś zamiennik czy może używkę.

: 13 wrz 2011, 21:35
autor: SuM
Witam.


Miałem ten sam problem z 17831 i 17819. Przyczyną był pęknięty wężyk tuż pod rurą która doprowadza powietrze do silnika. Zdemontuj ją i posprawdzaj wszystkie cienkie wężyki fi 5, 6 mm. Co do kata u mnie jest ten sam problem. Podejrzewam że uszkodzenie tego wężyka spowodowało uszkodzenie kata.

A tak przy okazji :P zapytam się ja pozbyć się tego błędu kata ?

16814 Katalizator strona 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Pozdrawiam :)

: 14 wrz 2011, 11:57
autor: Osek
SuM pisze:Witam.
A tak przy okazji :P zapytam się ja pozbyć się tego błędu kata ?

16814 Katalizator strona 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Pozdrawiam :)
Z tym powietrzem narazie sobie darowałem z braku czasu, co do twojego kata niby numer błędu ten sam, ale treść już inna bo z tego co podałeś wynika że błąd jest "Brak osprzętu" może ktoś ci wymontował kat ? Bo w moim wypadku to napewno jest uszkodzony katalizator bo jak wymieniałem olej w skrzyni to mechanik zauwazył ze kat jest pęknięty i wszsytko w nim lata. Przypuszczam że jak zmienie kat to błąd zniknie.