Strona 1 z 2
[D2 preFL ALL
] 4.2 32V kolizyjny po stronie ssącej?
: 29 sie 2011, 21:55
autor: maciu
Jak w temacie czy ABZ i jego klony są kolizyjne po stronie ssącej
czyli jak mniemam na tych wałkach które są napędzane łańcuszkami?
: 29 sie 2011, 22:15
autor: szeryfisch
a czemu mialyby nie byc?
: 30 sie 2011, 08:38
autor: maciu
bo to róznie bywa z silnikami po jednej stronie moga być kolizyjne po drugiej nie
albo wcale zależy od konstrukcji
to może inaczej, da radę stwierdzić czy była kolizja bez zdejmowania głowicy?
: 30 sie 2011, 10:03
autor: szeryfisch
odkrecasz swiece i podajesz cisnienie. Oczywiscie krecisz silnikiem zeby zawory byly zamkniete
: 30 sie 2011, 11:58
autor: maciu
żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:
a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić
: 30 sie 2011, 13:16
autor: tomek87g
maciu pisze:żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:
a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić
rozumie ze przeskoczył Ci pasek? wiec tak
skladasz rozrzad tak jak powinien byc i sprawdzasz czy daje sie obrocic na powykrecanych swiecach nastepnie sprawdzasz kolejno czy cisnienie nie uchodzi z danego cylindra, tak jak kolega wyzej napisał
mam wlasnie rozebranego 4.2 z a8 95r i powiem tyle:
jest kolizyjny
: 30 sie 2011, 20:13
autor: maciu
nie pasek tylko łańcuch się zerwał i o ile po stronie ssącej jest niekolizyjny
to zawory mogą być ok
na razie spróbuję obrócić tym wałkiem, jeżeli nie będzie oporu to może, może
żeby było jasne, motor klekotał i 80% wskazywalo na to że to klawiatura
zrobienie tego plus rozrząd to już kwota za którą można mieć prawie dwa silniki
więc z premedytacją tego nie robiłem
ostatnio pojawiła się opcja że może to pompa wspomagania jest głośna lub łańcuszki
i te dwa elementy miały być wymienione jutro, jak widać nie doczekały
jeżeli zawory są pogięte nie będę się bawił w ten motor jeżeli
są dobre i ich zmiana oraz odpięcie pompy wspomagania i osprzętu
pomoże na hałas to będzie reanimowany
: 30 sie 2011, 20:21
autor: mdamian
maciu pisze:motor klekotał i 80% wskazywalo na to że to klawiatura
zrobienie tego plus rozrząd to już kwota za którą można mieć prawie dwa silniki
więc z premedytacją tego nie robiłem
co ci da że kupisz 2 silniki jak i tak rozrząd do wymiany będzie (Cena silnika +rozrząd i pewność że silnik działa)
: 30 sie 2011, 21:03
autor: tomekzabrze
za zdrtowy silnik musisz dac okolo 2500zł + 1000zl przelozenie + olej filtry i płyny jakies 300zł + rozrzad kpl. jakies 1000 zł robi ci sie ookolo 5 tys ........................... wiec u ciebie wymiana rorzadu i lancuszka jest dwa razy wieksza? dziwne ceny masz
: 30 sie 2011, 22:02
autor: maciu
mniejsza o dyskusje kto za co ile zapłaci jak zrobię wszystko dam znać
ile wyszło
wydaje się że jednak jest kolizyjny w jedną stronę jestem w stanie przełamać opór sprężyn
w drugą jest beton
: 06 wrz 2011, 09:23
autor: k44761
Wszystkie 32 i 40 - zaworowe są kolizyjne i to po obydwu stronach. Najpierw pozakładaj rozrząd i pomierz ciśnienie sprężania, być może miałeś fart i nic się nie stało...
: 20 paź 2011, 09:22
autor: maciu
Ostateczne koszty:
240 uszczelki i pierdółki do rozrządu - ASO
310 uszczelki: dekli, ssącego, miski olejowej
1720 pasek, łańcuszki, śruby głowicy, 3rolki, napinacz, pompa wody, 4 oringi, uszczelki głowic
260 popychacze, wałki
250 zawory
1950 roboty (w tym głowice u Osowskiego), olej, filtry itp.
300 laweta
silnik nówka sztuka
zdecydowałem się na robote z powodu tego ze nie brał mi oleju i kompresja była ok
Wałek musiałem kupić bo jak się okazało przy okazji (wielkie brawa dla mechanika za
przytomne sprawdzenie przed odpaleniem) przesunęło się kółko na wałku wydechowym.
: 20 paź 2011, 09:33
autor: mdamian
maciu, a jakie objawy miałeś przed zerwaniem łańcuszka :?:
: 20 paź 2011, 09:44
autor: maciu
prawdopodobnie grzechotanie ale do końca nie wiadomo przy okazji
została wymieiona pompa wspomagania
acha i w ostatnich dwóch tygodniach poprzedzających wzrosło mi spalanie
bez powodu
: 20 paź 2011, 21:24
autor: tomi26
no to ładnie
maciu, ponad 5 tysi,ja u siebie po zerwaniu paska też wybuliłem coś w tych okolicach,przy czym wszystkie części,mechanik itd.po zniżkach :roll:
Teraz chociaż wiesz co masz ;-)
Ps.
W tych naszych staruszkach mamy teraz silniki w lepszej kondycji niż w niejednej D3
