Strona 1 z 3

[D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana uszczelniaczy zaworowych

: 31 sie 2011, 21:11
autor: Wiśnia
Witam. Koledzy mam pytanie myślę, że ktoś mi coś doradzi :) Chciałbym wymienić uszczelniacze zaworowe, ponieważ spala mi olej (jak pochodzi z 40 sek na wolnych obrotach i dodam gazu to niebieska chmura za mną :( ) i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy ktoś już z was to robił np. bez ściągania głowicy.

: 31 sie 2011, 21:26
autor: jojo-jar
nie ma mozliwosci wymienic wszystkich gumek bez sciagania glowic w 4.2. Jesli ktos ci mowi ze zmieni to sciemnia i poprostu kilka ominie. Juz nie pamietam z ktorymi jest problem.

: 31 sie 2011, 21:38
autor: Wiśnia
a nie jesteś w stanie sobie przypomniec ile trzeba ominąć i czy opłaca się taki zabieg?

: 31 sie 2011, 21:43
autor: jojo-jar
nie pamietam. Ale to kilka szt tylko. Mozesz je ominac, poprawa bedzie na 100% jakas ale z czasem bedziesz zalowal ze nie zrobiles wszystkich.
Ponura sytuacja. Sciagniesz glowice to pasuje zmienic rozrzad a to nie mala kasa

: 31 sie 2011, 22:06
autor: Wiśnia
dokładnie, ale rozrząd bym nie dawno wymieniany przez poprzedniego właściciela. Czytalem ze prowadnice sie rowniez wycieraja, nie wiem juz co mam myslec...

: 31 sie 2011, 22:29
autor: maciu
dlaczego ściąganie głowic ma wymusić wymianę rozrządu?

czy takie dymienie wskazuje tylko i wyłącznie na uszczelniacze?

: 31 sie 2011, 22:34
autor: jojo-jar
maciu pisze:dlaczego ściąganie głowic ma wymusić wymianę rozrządu?

czy takie dymienie wskazuje tylko i wyłącznie na uszczelniacze?
Nie sklada sie rozrzadu na starych czesciach. Zwlaszcza pasku.

[ Dodano: 2011-08-31, 22:37 ]
wymiana gumek to podstawowy ruch w takiej sytuacji. Nikt nie powiedzial ze dymienie ustanie. Napewno bedzie poprawa. Jak juz bedziesz mial glowice sciagniete to niech ktos madry je zobaczy. To moja rada.

: 31 sie 2011, 22:38
autor: maciu
stwierdzenie było że zdjęcie głowic wymusza zmianę rozrządu
nie było nic o tym że rozrząd jest stary

jeżeli był niedawno robiony to w czym problem?

: 31 sie 2011, 22:42
autor: jojo-jar
jesli byl robiony niedawno to ja i tak bym wymienil pasek i ten "amortyzator" co napina pasek. Koszt ok 400zł a spisz a raczej jedziesz spokojnie

: 07 paź 2011, 16:51
autor: Danski
Po pierwsze witam wszystkich Szanownych Klubowiczów.
Niestety nie posiadam Audi A8, ale oczywiście jestem właścicielem samochodu z tej samej stajni, czyli S6.
importcompany pisze:...jak pochodzi z 40 sek na wolnych obrotach i dodam gazu to niebieska chmura za mną
...ja również mam ten sam problem... jak mu się już trzyma obroty (trasa lub po prostu nie pozwoli mu się pracować za długo na wolnych) to nic, a nic nie zakopci...ale wystarczy te kilkadziesiąt sek na wolnych lub toczenie w korku, a potem gaz i... niebiesko w tylnej szybie :)

Mam pytanie importcompany wymieniłeś te uszczelniacze? ...jestem ciekawy, czy one na 100% są powodem... wiem jedno: że nie jest to wina zapieczonych pierścieni i raczej nie ich zużycie...

: 10 paź 2011, 09:54
autor: Wiśnia
nie zrobilem tego i zastanawiam sie czy w ogóle robic... nie wiem jak za to sie zabrac..blokad nie mam... ale co mi to da ze bede miał jak i tak wałki muszę ściągać. jakbym to robil to bez sciagania glowic...ktos mi napisal ze niektore musialbym ominac...

: 10 paź 2011, 10:10
autor: mdamian
to trochę zabawy z tym jest , (planowanie głowicy) znowu koszta

: 10 paź 2011, 12:49
autor: Wiśnia
ale ja mysle o wymianie usCzelniaczy bez sciagania głowicy... przez wprowadzanie sprezonego powietrza do komory spalania.. ale ktos pisal ze trzeba pare sztuk ominac... nie da sie wszystkich w taki sposob wymienic... sory ze bez polskich znakow ale pisze z telefonu

: 30 mar 2014, 23:10
autor: karol208
Odświeżę temat.
Czy ktoś wymieniał uszczelniacze zaworowe podpierając zawory ciśnieniem.
I dlaczego wszystkich nie da się tym sposobem wymienić?

: 30 mar 2014, 23:20
autor: Gabriel
Ja wymieniałem ale bez sprężonego powietrza. Normalnie ściskałem sprężynę przyrządem, takim jak z allegro, ale wykonanym na wzór, własnoręcznie. Da się wszystkie wymienić i to czy ciśnieniem, czy przyrządem nie ma znaczenia.