Mam taki problem, iż po ustawieniu rozrządu na znaki na kole pasowym wału i na blokadach wałków wywala Mi błąd czujnika wałka rozrządu.
Problem polega na tym, iż gdy wał przestawie o okolo 2cm za GMP na kole pasowym to błedu niema i auta jest mocniejsze.Wcześniej rozrząd był robiony w Niemieckim servisie Audi i tak też został ustawiony(wał przestawiony za gmp)niestety niezaznaczyłem dokladnie w którym miejscu był i teraz jest tak na oko aby niebyło błedu.
Zauważyłem, że GMP tłoka (wkladajac długi pret przez otwór świecy)wypada bardzo daleko za znaki pokrywajace na kole pasowym wału.Tak około 5cm
I tu moja wielka prośba, czy ktoś może i ma chęci sprawdzić u siebie jak to jest. Kiedy tłok jest juz najwyzej i zaczyna ruszać w dół to gdzie znajduje sie znak na kole pasowym wzgledem tego wystającego bolca z obudowy.
Niewiem co jest nietak bo to bardzo dziwne moze kolo pasowe jest jakies nieteges ze tak u mnie musi być
Co o tym myślicie?
Chętnie podjade do kogoś z Wawy lub Lublina, Łukowa,Radomia itd aby zobaczyc jak jest w innym silniku jak ktoś pomoże.
: 06 wrz 2011, 19:13
autor: marekp750
Koło pasowe jest nakładane na klin, więc nie powinno być problemu z "przesunięciem".
U siebie ustawiałem na punkt O/T. Ściągałem pokrywy klawiatur (L i P strona) i ustawiałem na znaki
na kołach zębatych łańcuszków wałków rozrządu.
: 07 wrz 2011, 07:47
autor: hipcio
Robiłem identycznie jak piszesz i wyskakiwał bład czujnika wałka rozrządu, po przesunięciu wału za znak OT o około 2cm błedu niema i jest większa moc.
: 07 wrz 2011, 08:40
autor: marekp750
Dziwne... a czy "pindolnik" wskazujący O/T jest taki jak trzeba?
Druga sprawa, czy ściągałeś koło pasowe, może jednak klin poleciał i masz przesunięte
koło, które jest mocno dokręcone i jakoś trzyma?
W weekend jak będe miał czas to ustawię O/T i wykręce świecę 1 cylindra.
Dam znać czy O/T to GMP tłoka.
: 07 wrz 2011, 10:24
autor: hipcio
Wszystko jest okey, tak było też ustawione przez Niemców w servisie Audi.
Na czarno punkt OT Czerwono punkt kiedy tłok jest najwyzej
Jesli sprawdzisz bede bardzo wdzięczny, może się wyjasni co jest nie tak.
: 10 wrz 2011, 10:13
autor: marekp750
Sprawdziłem przed chwilą OT względem GMP tłoka.
U mnie GMP wychodzi raczej na znaku O/T.
Przed O/T idzie minimalnie do góry. A po O/T idzie w dół.
Nie jest to prosto stwierdzić, ponieważ za każdym ruchem wału siedzę pod autem.
Później wyskakuję na górę i patrzę na przesunięcie długiego śrubokręta.
Na O/T zaznaczyłem na nim położenie mazakiem.
A tłok czym bliżej się zbliża do GMP to wolniej się porusza...
: 10 wrz 2011, 15:49
autor: hipcio
Dzieki wielkie. To ewidentnie jest u mnie coś nie teges bo za O/T to jeszcze idzie w góre. Zdejme koło pasowe i zamienie na inne, może tu lezy przyczyna.
Podaj na PW numer konta prześle na zgrzewke browara ;-)
: 05 lis 2011, 19:00
autor: marekp750
Dzisiaj kolejną audiczkę rozebrałem.
Sprawdziłem O/T i położenie tłoka.
O/T = GMP
Aktualnie leci cały rozrząd + pompa wody, uszczelniacze.
: 26 cze 2017, 12:59
autor: karol208
Wrzucę może komuś się przyda połozenie tłoków a znak OT na kole
SILNIK ABZ
Tłok 1 i 6 jest w max górnym położeniu
Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.
: 30 cze 2017, 14:39
autor: chicken20091986
Ukaniu pisze:Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.
Tak jak piszesz nie inaczej
: 30 cze 2017, 23:01
autor: Śmiechu
jesli kolega posiada skrzynie 5hp24 to od czujnika indukcyjnego 13-14 zebow jest do przerwy, uwazac na paluszki aby nie stracic. Niedawno sprawdzane a tylko przez kiepskie paliwo . Moze pomoze.
Liczac od gmp
: 29 sie 2017, 21:04
autor: pb41ns
Czyli tak, walki rozrzadów kropeczkami do siebie i ten pręcik co od dołu widać przez dziurkę miedxy silnikiem a skrzynią ma się pojawić to wtedy rozumiem że jest dobrze tak?
: 30 sie 2017, 10:35
autor: marekp750
TAK
Wałki zębami zaznaczonymi kropkami do siebie, równoległe do płaszczyzny głowicy.
Pręcik w oczku połączenia skrzynia-silnik na znak na obudowie.
: 30 sie 2017, 12:25
autor: pb41ns
I wszystko na temat. Czyli blokady nie koniecznie potrzebne,wydaje mi się że taki chwyt marketingowy co by blokady za pln- kupowac