Strona 1 z 1

[D2 97 3.7PB ] problem z odpaleniem silnika CAT

: 08 wrz 2011, 20:21
autor: koni
Problem pojawił się niespełna półtorej tygodnia temu, podczas postoju na światłach motor zgasł, po napompowaniu paliwa zapłonem samochód odpali ale po kilku kilometrach gaśnie i tak w kółko. stwierdziłem ze to filtr paliwa, po założeniu nowego filtra. uruchomiłem zapłon kilkakrotnie aby napąpować paliwa do filtra i przewodów w tym czasie pąpka chodziła dobrze, było widać ze przewody ruszają się od ciśnienia które podaje i było też ja dobrze słychać, niestety jeden z przewodów był za słabo dokręcony, ciekł i syczał jak by powietrze z niego schodziło,. po dokręceniu było wszystko ok. podczas próby odpalenia auta, znowu napąpowałem trochę paliwa, po krótkim hechłaniu odpalił i kilka sekund chodził dobrze po czym zaczął kuleć jak by nie pracował na wszystkich tłokach i wtedy zapaliła się kontrolka CAT dodałem trochę gazu i silnik zgasł, później już nie zaskoczył. wykręciłem filtr, przy okazji sprawdziłem czy pompka podaje paliwo i niestety nie, z przewodu nawet nie kapnie, słychać tylko jak coś bulgocze w baku. co ciekawe papka nie ma nawet 7 miesięcy i tez nie jest tanim zamiennikiem, to oryginalna pąpka która kosztowała około 600zł. jest możliwość że się jakoś zapowietrzył gdy przewód był nieszczelnie dokręcony? a CAT to kontrolka katalizatora tak bo już nie jestem pewien i dlaczego się wyświetla? serdecznie proszę o pomoc w diagnostyce problemu ;-) z góry dziękuje za poświęcony mi czas i pomoc :-> a i samochód nigdy nie miał i niema instalacji gazowej ;-)

: 08 wrz 2011, 20:37
autor: pioter
Nalej paliwa do pełna i wtedy zobacz .

: 08 wrz 2011, 22:29
autor: mdamian
chociaż 3/4 baku powinno wystarczyć :) śmiać mi się chce , to jest element wadliwy w a8 temu stosuję zamiennik , kupiłem za 129 zł i śmiagam już ponad rok :mrgreen:

: 09 wrz 2011, 13:04
autor: jaano
nie chodzi o pompe (bo by wcale nie odpalał) a raczej o uszczelnienie kosza paliwowego - stad te zalecane 3/4 zbiornika a generalnie chodzi o ponad polowe.. teraz po czasie obstawiam dokrecenie kosza, bo wg mnie winna jest dolna uszczelka, ktora powoduje ze paliwo wylewa sie z kosza do baku i go poprostu brakuje na caly uklad krazenia w zbiorniku i doplywie do silnika.. wystarczajaco to przechodzilem ostatnio

: 09 wrz 2011, 15:35
autor: Gabriel
pioter pisze:Nalej paliwa do pełna i wtedy zobacz .
kolega dobrze sugeruje, a wszystko to po to żeby stwierdzić to co Ty
jaano pisze:uszczelnienie kosza paliwowego
ale dobrze kombinujesz to jest mankament tych samochodów (jeden z wielu)

: 09 wrz 2011, 20:38
autor: robsonik4
CAT to od zapłonu nie katalizatora - też tak kiedyś myślałem, podepnij kompa i zobacz co pokazuje; u mnie jak zapalił się CAT to sygnalizował padniętą cewkę zapłonową.