Strona 1 z 1

[D2 97 3.7PB/LPG ] Uszczelka pompy paliwa

: 25 wrz 2011, 09:50
autor: k44761
witam, dopadł mnie problem z porannym odpalaniem (nieszczelny kosz pompy) i potrzebuję informację, skąd wziąć tą rozpłaszczoną gumowo-metalową uszczelkę która jest pomiędzy koszem a mocowaniem pompy w baku? W serwisie są tylko komplety za ponad 450zł, jakoś mało mnie to przekonuje...
Pozdrówka

: 25 wrz 2011, 18:43
autor: marekp750
W Gdańsku, serwis VW Plichta (k/Obwodnicy Trójmiasta).

358 zł... niestety tylko serwis i cały komplet.

: 25 wrz 2011, 20:29
autor: k44761
Dzięki za wskazówkę. Ja mam zniżki na warsztat, a i tak drożej w Lubinie niż w Gdańsku :/
Lipa z takimi zniżkami i znajomościami.
Nieważne. Nie wydam 400zł na 5 gumowych oringów za 0,20pln/sztuka i kawałek blaszki z przyklejonym oringiem. Nie jestem stuknięty :) Znajdę rozwiązanie i napiszę.

: 26 wrz 2011, 07:37
autor: marekp750
Szukaj rozwiązania.

Też mam do zrobienia porządek z pompą paliwa... standardowy problem.
Na razie nie mam czasu usiąść do tego.
Jednak pierwszy krok chciałem wykonać. Kupić uszczelkę (i).
Cena też spowodowała, iż najpierw rozbiorę i looknę o co tam dokładnie chodzi z tymi
uszczelkami.

: 26 wrz 2011, 22:27
autor: jaano
Sprobuj odwrocic (jest symetryczna) i mocniej dokrecic lub na wstepie tylko mocniej dokrecic (ta sruba co jest na gorze przykrywki baku po prawej stronie bagaznika)..
ja nie wymienialem tej uszczelki na nowa a mialem 2x problem z pompa - co ok 30tys. km

: 27 wrz 2011, 01:35
autor: Gabriel
Kiedyś ktoś pisał o silikonie odpornym na benzynę. To było w jakimś temacie pisane o smrodzie paliwa w samochodzie. Może ktoś próbował takiego zabiegu??

: 27 wrz 2011, 21:08
autor: k44761
Jestem po wstępnych testach. Zrobiłem tak - ponieważ uszczelki "zielone" z klimatyzacji są odporne na działanie benzyny, zdarłem stare, czarne uszczelki z tego metalu i przykleiłem na silikon uszczelki zielone. Zrobiłem taki sam wzorek z jednej i drugiej strony. Poskładałem wszystko do "kupy" i póki co jest idealnie. Zgodnie z tym co jest w serwisówce, zalałem 5L benzyny i autko zapaliło rano "na dotyk". No i nie wyłącza mi się nareszcie Webasto :) Wcześniej przy stanie paliwa mniejszej niż pół baku Webasto ciągle gasło - kilka minut po włączeniu - zapowietrzał się układ paliwowy.

Co do odwracania uszczelki i smarowania silikonem już tego próbowałem zanim napisałem post na forum :)

: 28 wrz 2011, 06:20
autor: pioter
Jak możesz to podaj wymiary tych zielonych uszczelek żeby inni mogli skorzystać jak będą mieli ten sam problem .

: 29 wrz 2011, 13:28
autor: tomi26
k44761 pisze:Jestem po wstępnych testach. Zrobiłem tak - ponieważ uszczelki "zielone" z klimatyzacji są odporne na działanie benzyny, zdarłem stare, czarne uszczelki z tego metalu i przykleiłem na silikon uszczelki zielone. Zrobiłem taki sam wzorek z jednej i drugiej strony. Poskładałem wszystko do "kupy" i póki co jest idealnie. Zgodnie z tym co jest w serwisówce, zalałem 5L benzyny i autko zapaliło rano "na dotyk". No i nie wyłącza mi się nareszcie Webasto :) Wcześniej przy stanie paliwa mniejszej niż pół baku Webasto ciągle gasło - kilka minut po włączeniu - zapowietrzał się układ paliwowy.

Co do odwracania uszczelki i smarowania silikonem już tego próbowałem zanim napisałem post na forum :)
I jak kolego,cały czas jest dobrze :?: jeżeli tak to daj namiary na te uszczelki,pewnie kilkadziesiąt osób z forum się ucieszy :mrgreen:

: 29 wrz 2011, 22:37
autor: k44761
Witajcie. Cały czas jest ok. Uszczelki pochodzą z zestawu uszczelek VALEO do klimatyzacji, komplet takich uszczelek kosztuje sporo - bo około 500zł, jest tam z 1000 sztuk różnych uszczelek. W swoim warsztacie napełniam klimatyzacje, więc miałem takie uszczeleczki pod ręką. Dla ciekawych podam wymiary tych uszczelek - ale dopiero jak będę musiał rozebrać kolejny raz pompę, bo nie pamiętam w tym momencie.
Uszczelki można również kupić na sztuki w warsztatach które specjalizują się lub obsługują klimatyzacje za około 7 pln/sztukę. Ja zużyłem 6 sztuk.

: 23 maja 2012, 20:29
autor: BiLu
Czy oryginalna uszczelka może "sama z siebie" wyzionąć ducha?
Dopadł mnie problem z pompą i po wymianie na nową jest dokładnie to samo, czyli zakładam, że problem nie jest związany bezpośrednio z samą pompą, raczej z koszem/osprzętem.
Wcześniej było wszystko OK, nic nie grzebane, aż tu nagle przy stanie poniżej połowy paliwa w baku jest dupa, a pompa stara jak i nowa odpala wyłącznie po dolaniu benzyny do kosza.