Strona 1 z 2

[D2 99 4.2PB/LPG ] Śmierdzi paliwem.

: 19 paź 2011, 10:42
autor: Ayvor
Witam.
Panowie czy to jest normalne że rano po odpaleniu śmierdzi benzyną?
Rozumiem że chodzi wtedy na ssaniu ale zaczęło mnie to ciekawić czy to normalne.
Dodam że silnik pracuje dobrze i po paru minutach przestaje śmierdzieć.
Czy to jest możliwe że na ssaniu leje za dużo benzyny?
Czy u was też tak jest?
Pozdro.

: 19 paź 2011, 10:51
autor: mdamian
może puszcza paliwo bokiem przez węże , zdejmij plastiki z silnika i popatrz czy nie masz tam przy przewodach mokro , a może któryś z wtrysków puszcza :?: :?:

Sprawdź jeszcze czy w bagażniku tobie nie śmierdzi paliwem .

: 19 paź 2011, 10:58
autor: jdz1
Pod środkową osłoną z napisem V8 a dokładnie z lewej strony masz przewód elastyczny doprowadzający paliwo do silnika. Łączy się on z metalowym króćcem od listwy wtryskowej benzyny, jest tam opaska i może tylko się poluzowała. Opaskę i połączenie przewodów możesz zobaczyć bez zdejmowania osłony silnika i tak samo sprawdzić czy akurat nie cieknie paliwo z tego połączenia. Nalepiej zdemontuj osłonę (chwila roboty, chyba że się ma do osłony listwy gazu przykręcone ale one też nie stanowią problemu) dokręć opaskę lub załóż nową, może okazać się że końcówka przewodu elastycznego paliwa jest już sparciała i popękana, wówczas utnij ją i zaciśnij opaską. Ja tak zrobiłem u siebie i jest już ok.

: 19 paź 2011, 11:08
autor: pioter
Chodzi o te połączenia http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... epari.html zobacz czy tam się nie poci paliwo .

: 19 paź 2011, 11:13
autor: maciu
jak sie da zdemontować to do agromy na zacisniecie nowej koncowki i po sprawie

: 19 paź 2011, 12:01
autor: Ayvor
Sprawdze te przewody przy silniku.
Myślicie że może ciec tylko na zimnym po odpaleniu a na ciepłym nie?

: 19 paź 2011, 12:05
autor: mdamian
raczej to bez różnicy , bo wydaje mi się że przez ten przewód płynie jednakowe ciśnienie PB , czy to na ssaniu , czy na rozgrzanym silniku ;-)
Ale .... warto sprawdzić ten przewód , no chyba że z wtrysków się przelewa i któryś jest nie szczelny .

: 19 paź 2011, 12:53
autor: jaano
mi też tam wąż się poluzował więc obciąłłem i założyłem opaską zaciskową i chula juz tak 3 lata..

: 20 paź 2013, 09:40
autor: tomek808
u mnie dokładnie tak samo śmierdzi paliwem podczas odpalenia ale na zewnątrz auta jakby za bogatą mieszankę miał i trochę gorzej odpala

: 20 paź 2013, 10:01
autor: pepi
maciu pisze:jak sie da zdemontować to do agromy na zacisniecie nowej koncowki i po sprawie
-starych skostniałych przewodów się nie zarabia :mrgreen:

: 20 paź 2013, 10:37
autor: Pepeka
mdamian pisze:Sprawdź jeszcze czy w bagażniku tobie nie śmierdzi paliwem .
Tak jak napisał kolega, bagażnik i sprawdzić uszczelkę od pływaka w obudowie pompki.

: 20 paź 2013, 11:31
autor: karol208
Silnik chodzi na ,,ssaniu" katalizatory nie rozgrzane i sonda jeszcze nie rozgrzana, grzałka w sondzie też potrzebuje czasu na rozgrzanie do ok 300stopni. W każdym aucie które miałem było czuć taką niedopaloną jakby benzynę (oczywiście na zewnątrz auta)

: 20 paź 2013, 15:59
autor: Pepeka
karol208, No to przykro mi to stwierdzić ale każde z nich miało problem ze spalaniem. Nie ma takiej możliwości że w sprawnym silniku czuć zapach paliwa zmieszanego ze spalinami .Ten zapach to podniesiony poziom HC ,który świadczy tylko i wyłącznie o konieczności naprawy.

: 20 paź 2013, 17:39
autor: Gość
U mnie nie ma żadnego zapachu paliwa tylko mocniejszy zapach spalin jak jest zimny.

: 20 paź 2013, 18:20
autor: pb41ns
Apophis pisze:U mnie nie ma żadnego zapachu paliwa tylko mocniejszy zapach spalin jak jest zimny.
no u mnie też, może kolega przewrażliwiony jest :?: