Strona 1 z 2

[D2 94 4.2PB/LPG ] wyciek oleju

: 26 paź 2011, 17:02
autor: Jacek KOSTEK
Witam. Kupiłem moje pierwsze Audi A8 4.2 94 PB/LPG. Mam wyciek z silnika albo skrzyni. Nie wiem, nie mogę zlokalizować. Zdjąłem pokrywę od miski olejowej i poci się tak jakby nad alternatorem w głębi. Ale konkretnie nie mogę zlokalizować, gdzie jest wyciek, czy to skrzynia czy silnik. Stan oleju w silniku mam cały czas max. Czy ktoś wie co to może być? I jak sprawdzić olej w skrzyni? Dzięki i pozdrawiam.


<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b> Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane

Simone331

: 26 paź 2011, 17:21
autor: sylwekr
Pisanie dużymi literami, jest delikatnie mówiąc niegrzeczne. Co do wycieku sprawdź czy to nie leci spod pokrywy zaworów

: 26 paź 2011, 17:26
autor: tomekzabrze
umyj sobie silnik moze sa to jakies stare wycieki a po umyciu jak sie poijaiw latwiej bedie zlokalizowac

: 26 paź 2011, 18:50
autor: mdamian
zdejmij te plastikowe osłony z silnika i popatrz czy czasem odmy olejowe nie są sparciałe , u mnie też leciało , wymieniłem węże i jest ok

: 26 paź 2011, 18:50
autor: Jacek KOSTEK
tomekzabrze pisze:umyj sobie silnik moze sa to jakies stare wycieki a po umyciu jak sie poijaiw latwiej bedie zlokalizowac

Dzięki za podpowiedzi widze ze forum się przyda a co do tematu to od dołu czysciłem wszystko co możliwe do białej blachy po czym runda w kołomiasta i pod auto na koniec i pojawiają się zacieki tak jakby leciało z okolic tam gdzie rolki paski nad alternatorem kurde on własnie wszystko zasłania a i też jest spocony oliwą i panowie jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke jest to nieszarpniecie ale po obrotomierzu widac i pracy silnika czuć ze to chyba nie powinno tak być dzieki za odpowiedzi !!!

: 26 paź 2011, 18:55
autor: mdamian
Jacek KOSTEK pisze:jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke
tak działa sprzędło hydrokinetyczne , żeby obroty nie były za wysokie ;-)

: 26 paź 2011, 18:59
autor: Jacek KOSTEK
mdamian pisze:
Jacek KOSTEK pisze:jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke
tak działa sprzędło hydrokinetyczne , żeby obroty nie były za wysokie ;-)[/quote


czyli jest to normalne ? a jak sprawdzić olej w skrzyni ??? i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?

: 26 paź 2011, 19:05
autor: mdamian
Jacek KOSTEK pisze:czyli jest to normalne ?
tak to jest normalne
Jacek KOSTEK pisze:a jak sprawdzić olej w skrzyni ???
polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)
Jacek KOSTEK pisze: i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?
jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi .

: 26 paź 2011, 19:10
autor: pioter

: 26 paź 2011, 19:17
autor: Jacek KOSTEK
mdamian pisze:
Jacek KOSTEK pisze:czyli jest to normalne ?
tak to jest normalne
Jacek KOSTEK pisze:a jak sprawdzić olej w skrzyni ???
polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)
Jacek KOSTEK pisze: i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?
jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi .
no włśnie jestem swieżak i tak zabardzo nie wiem czy pracuje ok jak jest zimna i wciskam delikatnie gaz to jest takie delikatne nie nazwał bym tego szaarpaniem tylko dziwna praca skrzyni ale jak się rozgrzeje to wydaje mi się ze jest ok i jak sie depnie to wszystko ładnie pracuje niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg wymienił rozrzad paski rolki ale pompy nie wymienił tak się deklarował wydawał się szczery gość i ze wycieków zadnych nie miała a jak na powrocie jechałem 220km to z pod maski zaczoł sie własnie wypalac ten olej no i niby własnie wtedy zaczełodelikatnie kapac

: 26 paź 2011, 19:23
autor: hipcio
Jeśli poci Ci się koło alternatora to zapewme cieknie z chłodniczki oleju, symeringu na wałku rorządu lub prawej odmy.

: 26 paź 2011, 19:26
autor: mdamian
Jacek KOSTEK pisze:niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg
Ja swoje autko kupiłem z przebiegiem 179kkm i przez półtora roku zrobiłem nim 60kkm , no ale może chłop "8" jeździł tyko w niedziele do kościoła .

10kkm rocznie to trochę mało

: 26 paź 2011, 19:26
autor: Jacek KOSTEK
hipcio pisze:Jeśli poci Ci się koło alternatora to zapewme cieknie z chłodniczki oleju, symeringu na wałku rorządu lub prawej odmy.
no wyciek adekwatny mam znad alternatora ale chce podkreslić nie jest to tak ze się leje po prostu jak postawie to parekropel i cisza

[ Dodano: 2011-10-26, 19:31 ]
mdamian pisze:
Jacek KOSTEK pisze:niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg
Ja swoje autko kupiłem z przebiegiem 179kkm i przez półtora roku zrobiłem nim 60kkm , no ale może chłop "8" jeździł tyko w niedziele do kościoła .

10kkm rocznie to trochę mało
zgadza się kolego ze mało i osobiście to nie wierze w ten przebieg a auto kupiłem tylkodla tego bo było tanie i zadbane wszystko działa i LPG na to się pokusiłem aradośc z jazdy to sam wiesz jaka jest

: 26 paź 2011, 20:11
autor: RobSz
Miałem to samo olej kapał tak jakby gdzieś przy alternatorze, wymieniłem oringi przy chłodniczce oleju i nic wiec wymieniłem simmeringi na wałkach rozrządu, wale oraz pompie oleju. Dalej nie pomogło.
Dopiero jak wymieniłem uszczelki pod głowicami to stała się jasność że leciało spod uszczelki.
Najdziwniejsze w tym wszystkim że silnik trzymał kompresję mimo wycieku spod uszczelki.
Teraz cieszę się z jazdy no i rano jest suchutko po moją niuńką.


P.S Mój kolega miał identycznie w swojej A8 dopiero po wymianie uszczelek pod głowicą ustało.

: 26 paź 2011, 21:05
autor: tomek87g
ma kolega sporo racji
zdarza sie ze to właśnie spod czapek poci sie olej
oraz czesto za osłonami od rozrzadu(sa tam takie badziewne uszczelki,za niskie)