Strona 1 z 2
[D2 ALL
] Pomiar ciśnienia paliwka.
: 09 lis 2011, 11:30
autor: maciu
Chcę to zrobić sam.
1. Manometr każdy będzie dobry?
2. Gdzie się wpinać?
3. Może gotowy zestaw? Jaki?
: 09 lis 2011, 12:21
autor: paulo79
kolego podjezdzasz do mechaniora ktory posiada takowy sprzet i dokonuje pomiaru w ciagu kilkunastu minut za kilkanascie zlosciszy.
Na listwie najlepiej, mozna tez bezposrednio przy pompie lub filtrze. Kombinacji jest kilka
: 09 lis 2011, 12:35
autor: sylwekr
Na listwie najlepiej. Jeśli będzie ciśnienie za małe, bezpośrednio na pompie, będziesz wiedział czy to pompa, czy np filtr paliwa przytkany itp
Nie warto kupować aby raz mierzyć. Mechanik parę minut na to poświęci. Ja jak potrzebowałem to mam zaprzyjaźniony zakład który mi pożyczył manometr.
: 09 lis 2011, 12:41
autor: maciu
To czy nie warto kupować zależy od tego ile to kosztuje.
Co do pomiaru w warsztacie - nie zawsze problem występuje i wtedy nie będę
jezdził ileś razy tylko sam sobie pomierzę.
Pytanie skąd wziąć trójnik z gwintami żeby się wkręcić.
: 09 lis 2011, 13:10
autor: sylwekr
Cenę takiego manometru kiedyś widziałem ok 100zł. Ja miałem manometr, gdzie przewody były zaciskane opaskami i mierzyłem ciśnienie w aucie gdzie przewód też jest na opasce - nie było problemu. W 8-ce przewód jest zaprasowany na końcówce z gwintem. Albo trójnik dopasować, albo zniszczyć to zaprasowanie i założyć opaskę. Tam nieraz z czasem potrafi paliwo wyciekać i aby to naprawić, obcina się zaprasowanie, trochę skraca przewód i zakłada opaske. Wtedy nie ma problemu z wpięciem manometru.
Na allegro jest coś takiego:
http://allegro.pl/tester-cisnienia-pali ... 50282.html
: 09 lis 2011, 15:05
autor: maciu
no właśnie tu jest sęk że te wszystkie zestawy zawierają trójniki na opaski
a ja chcę się wkręcić
chyba trzeba będzie podjechać do tokarza

: 09 lis 2011, 17:24
autor: tomek87g
maciu pisze:no właśnie tu jest sęk że te wszystkie zestawy zawierają trójniki na opaski
a ja chcę się wkręcić
chyba trzeba będzie podjechać do tokarza

taniej wyjdzie zakupic uszkodzona listwe wtryskowa lub kawalek ori weza paliwowego z innej a8 :d
wtedy mierzymy gdzie chcemy

: 09 lis 2011, 19:11
autor: maciu
tomek87g pisze:maciu pisze:no właśnie tu jest sęk że te wszystkie zestawy zawierają trójniki na opaski
a ja chcę się wkręcić
chyba trzeba będzie podjechać do tokarza

taniej wyjdzie zakupic uszkodzona listwe wtryskowa lub kawalek ori weza paliwowego z innej a8 :d
wtedy mierzymy gdzie chcemy

ale z tego kawałka węża lub z uszkodzonej listwy jak mam zrobić trójnik?
: 09 lis 2011, 21:26
autor: tomek87g
jak masz listwe odcinasz kawalek podpinasz z jednej strony do miernika z drugiej do ori złącza paliwowego,ot cala filozofia
: 10 lis 2011, 08:16
autor: maciu
tomek87g pisze:jak masz listwe odcinasz kawalek podpinasz z jednej strony do miernika z drugiej do ori złącza paliwowego,ot cala filozofia
jak to odcinam? a dziury po wtryskach? czegos tu nie kumam

: 10 lis 2011, 18:15
autor: tomek87g
ok
jak nie kumasz o co mi chodzi
jedz do tokarza to bedzie prostrze ;-)
: 10 lis 2011, 23:27
autor: maciu
tomek87g pisze:ok
jak nie kumasz o co mi chodzi
jedz do tokarza to bedzie prostrze ;-)
no nie kumam, nawet specjalnie sobie obejrzałem po raz kolejny listwe
i nie wiem jak sobie to wyobrazasz
jakim cudem to ma być szczelne i mieć 3 wyjścia
: 10 lis 2011, 23:39
autor: tomek87g
jak mierzysz cisnienie przed listwa to trójnik nie potrzebny,a jak na listwie to uzywam tego trójnika co jest w zestawie z miernikiem
: 11 lis 2011, 00:01
autor: maciu
tomek87g pisze:jak mierzysz cisnienie przed listwa to trójnik nie potrzebny,a jak na listwie to uzywam tego trójnika co jest w zestawie z miernikiem
gdzie na listwie mam się wpiąć takim trójnikiem z nyplami?
lista ma otwory na wtryski (odpadają), regulator (odpada) i dwa przyłącza
z gwintami
: 11 lis 2011, 16:27
autor: tomek87g
to jak wiesz ze tu sie nie da tam sie nie da to po co wogóle pytasz ?
jedz do "fachowca"