Strona 1 z 2

[D2 96 2.8PB/LPG ] Przebieg reduktora..

: 16 lis 2011, 03:10
autor: forest2007
Czy przebieg reduktora moze miec wplyw na zuzycie gazu przez samochod?

: 16 lis 2011, 11:52
autor: Dymian
Oczywiście że tak, elementy gumowe się zużywają i dochodzi do zaburzenia dawkowania.

: 16 lis 2011, 12:47
autor: sylwekr
Może nie tyle przebieg tylko jego stan techniczny (zużycie). Jeśli już trochę polatał, ale trzyma parametry to nie powinien mieć wpływu. Może też mieć duży przebieg, ale był po fachowej regeneracji i też będzie O.K. Na żywotność reduktora ma wpływ kilka czynników, np jeśli za wcześnie następowało przełączenie na gaz zanim się rozgrzał lub zbyt mała wydajność reduktora ("zamarzał") to jego żywotność nie jest zbyt duża (elementów gumowych)

: 16 lis 2011, 17:32
autor: forest2007
Przebieg reduktora Tomasetto to ok 150kkm.. Oprócz wycieku płynu chłodzącego podczas jazzdy zachowuje sie stabilnie. Ale zuzycie gazu w granicach 20l to troszke za duzo. I do tego ciezkie odpalanie na zimnym silniku. Zostaje zła regulacja gazu. Czyli reduktor ma na to wpływ?

: 16 lis 2011, 17:48
autor: hipcio
Kup nowy albo zestaw naprawczy jeśli potrafisz sam wymienić membrany itd.

: 16 lis 2011, 19:34
autor: sylwekr
forest2007 pisze:\ Ale zuzycie gazu w granicach 20l to troszke za duzo.\
Nie wiem jak jeździsz, ale mi przy tym samym sercu mniej pali. Miasto do max. 18 , trasa - ostatnio miałem takie przejazdy 90% trasa, jazda ekonomiczna ok 200km i za każdym razem udało mi się zmieścić w 10l LPG, średnio przy mieszanej jeździe ok 15l

: 16 lis 2011, 19:49
autor: mdamian
sylwekr pisze:
forest2007 pisze: Ale zuzycie gazu w granicach 20l to troszke za duzo
Nie wiem jak jeździsz, ale mi przy tym samym sercu mniej pali. Miasto do max. 18 , trasa - ostatnio miałem takie przejazdy 90% trasa, jazda ekonomiczna ok 200km i za każdym razem udało mi się zmieścić w 10l LPG, średnio przy mieszanej jeździe ok 15l
no tak , 2.8 to może i tyle pali , ja moim 4.2 przy spokojnej jeździe spala od 10-24litrów po mieście , na trasie mieszczę się w 14l/100km (nie przekraczając 160k/h)

: 16 lis 2011, 20:12
autor: sylwekr
2,8 a 4,2 - 2 gary więcej i ponad 100 koni, raczej spalaniem będą się trochę różniły :-)

: 16 lis 2011, 20:14
autor: forest2007
20l przy spokojnej jezdzie po miescie...ale w nocy! czyli brak korkow, swiatel itp

: 16 lis 2011, 20:18
autor: mdamian
forest2007 pisze:20l przy spokojnej jezdzie po miescie...ale w nocy! czyli brak korkow, swiatel itp
20l lpg/100km po mieście przy normalnej jeździe to i tak dużo , bo co niektórzy koledzy z chodzą poniżej 20l/100km i to nie w nocy tylko w godzinach szczytu w korkach .
Po 3-mieście jeździ się tak samo jak po poznaniu , korki , remonty , emeryci i renciści na drodze . Uwierz mi że w nocy przy spokojnej jeździe zejdę do 16-18l/100km po mieście , ale podczas normalnej jazdy to wychodzi w granicach od 18-20l/lpg /100km .

: 16 lis 2011, 20:23
autor: forest2007
No wlasnie dlatego zalozylem ten temat.. Poniewaz niektorzy twierdza ze reduktor dziala albo nie działa..ze nie ma opcji aby działał niepoprawnie..

: 16 lis 2011, 21:00
autor: sylwekr
forest2007 pisze:20l przy spokojnej jezdzie po miescie...ale w nocy! czyli brak korkow, swiatel itp
za dużo, szukaj przyczyny, na benzynie jeździ O.K. czy tez duże spalanie ? 150kkm na gazie, coś było robione z instalką, jeśli tyle przelatał bez żadnych napraw, to pewnie wtryski LPG do regeneracji/wymiany, reduktor i tak dużo na nim zrobione też regeneracja/wymiana, filtry itp a później ustawienie instalki

: 16 lis 2011, 21:18
autor: forest2007
Wtryski juz wymienione na czerwone valteki.spalanie na benie ok 15. Na vagu czasem wyskakuja bledy 17545 u 17547 co moze byc spowodowane zla regulacja. A na zimnym jakby sie zalewal..kiedys gazownik skasowal mi obydwie mapy i kazal przejechac 200 km na benie i do tego ustawil mape gazu. Problem z odpalaniem znikl na jakies dwa tygodnie..i tak samo spalanie

: 17 lis 2011, 09:07
autor: sylwekr
Regulacja instalki prawdopodobnie. Błedy pokazują że mieszanka zbyt bogata. Ja u siebie też miałem problemy z ustawieniem instalki, miałem kombinacji sporo, aż w końcu kupiłem interfejs do gazu, kurs internetowy z budowy i ustawiania instalacji :-) (jest sporo informacji w necie) i teraz sam to ogarniam. Przy okazji jak się podszkoliłem to wiem jakie błędy gazownicy wcześniej robili :/

: 18 lis 2011, 01:26
autor: colln
sylwekr pisze:Przy okazji jak się podszkoliłem to wiem jakie błędy gazownicy wcześniej robili :/
nagminnym jest złe przyporządkowanie w komputerze lpg czujników jakie faktycznie są zamontowane, a potem jest tak, że idzie sygnał jakoby np temperatura gazu fazy lotnej jest 40 stopni a faktycznie jest 10 lub reduktor ma 20 a źle przypisany rodzaj czujnika i efekt, że komputer lpg dostaje informacje że jest 60 stopni i potem macie jaja ze zużyciem gazu