Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] STAG 300 - błąd napięcia

: 20 lis 2011, 14:57
autor: riki76
Witam
Wczoraj rano po odpaleniu auta i po uzyskaniu temperatury instalacja LPG nie przerzuciła na zasilanie gazem, kontrolka centralki ilości gazu pokazuje zła ilość gazu w butli i co chwilę próbuje się przerzucić na gaz ale słychać tylko jakby przekaźnik i dioda szybko miga wraz z diodami ilości gazu. Podłaczyłem laptopa i ku mojemu ździwieniu instalacja normalnie przerzuca na gaz, jak wyciagnę wtyczkę od interfejsu problem wraca. Błędy na sterowniku to błąd napięcia. Weszłem w zakładkę mapy w programie ale ich tam nie ma a żeby zebrać nowe to sterownik nie daje rady bo nie pokazuje właściwych wartości w zakładce mapy (np. po dodaniu gazu skok tego punktu ruchomego na mapie to ok 2 cm...). Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, resetowałem sterownik gazu, patrzyłem po kablach i nic.....Co radzicie??? Podejrzewam brak masy do instalacji ale nie wiem gdzie jest wpięta, ktoś się orientuje gdzie gazownicy w A8 wpinają?

: 20 lis 2011, 15:49
autor: pioter
Poprowadź swoją niezależną masę i wtedy zobacz .

: 20 lis 2011, 16:01
autor: riki76
o tym też pomyślałem ale chciałbym znaleźć gdzie wpięta jest ta obecna

: 20 lis 2011, 21:18
autor: hipcio
Jaki masz sterownik?

Sprawdz jakie pokazuje napięcie ?
Lampki od ilości gazu niemają wpływu na przezucanie z Pb na Lpg od tego jest czujnik temperatury reduktora.

: 20 lis 2011, 21:24
autor: riki76
napięcie mam OK bo też specjalnie wymieniłem akumulator (mam drugi) tak wiec ta opcja odpada.

: 21 lis 2011, 16:41
autor: jacek1-74
Kolego, zacznij od czujnika ciśnienia PS-01 to on odpowiada za przełączanie pb/lpg. Jeżeli masz stag 300, to pewnie reduktor gold. Te z kolei bardzo szybko się brudzą w środku i nie utrzymują ciśnienia na ustalonym poziomie. Wymontuj rozbierz (nie bój się, nic nie poucieka) wyczyść i będzie hulał jak nowy.Temat rozbiórki tego reduktora był już chyba poruszany na forum.

: 21 lis 2011, 18:34
autor: hipcio
Map sensor nie ma znaczenia podczas pierwszego przełaczenia na Lpg. Do tego służy czujnik umieszczony w reduktorze.

Gdyby map siadł to wywaliło by błąd ciśnienia a nie napięcia.

Sprawdz jakie pokazuje napięcie komp od Lpg a nie jakie masz w aucie.

Błąd ten wyskakuje kiedy napięcie spadnie poniżej 9V

Sprawdz mase oraz główny plus w wiązce Lpg

: 21 lis 2011, 19:01
autor: riki76
Dzięki za sugestie pioter i hipcio bo inni to już pół auta mi każą rozbierać :mrgreen: , przyczyną takiego zachowania były zaśniedziałe złaczki masy przykręcone do takiej płytki przy karoserii w przedziale silnika patrząc od przodu to lewa górna strona za przepływomierzem. Tak na pierwszy rzut oka to wyglądało OK ale jak rozkręciłem złączki były pokryte nalotem, przeczyszczono, zakręcono i jak ręką odjął usterka zniknęła. Zniknęły też mapy gazu i benzyny ale one same się narysują podobno....bo mnożnik został jaki był.