Strona 1 z 1

[D2 94 4.2PB ] Jak sprawdzić czy wtryski leją?

: 24 lis 2011, 00:26
autor: tomi26
Witam.
Jutro zabieram się za robotę przy chłodniczce oleju,a że przez tydzień mam do dyspozycji ciepły,duży garaż z kanałem to zamierzam to wykorzystać i pogrzebać trochę przy aucie...a co,lubię :)

Będę zdejmował kolektor ssący bo mam jakąś nieszczelność w okolicach przepustnicy(gdzieś za kolektorem)podejrzewam jakiś przewód od podciśnienia bo jak nagle dam gazu to słychać tam takie charakterystyczne psss :-P przy okazji zobaczę czy odmy są całe itd.

Przy tym wszystkim będę wyjmował listwę z wtryskami,a że nowe one już nie są :lol: to chciałbym sprawdzić czy nie leją,wiem że ktoś już opisywał procedurę jak je sprawdzić...ba nawet zapisywałem to sobie na wszelki wypadek na kartce,ale jej też nie mogę znaleźć :-|
podpowie ktoś jak sprawdzić wtryski :?:

Zastanawiam się też nad procedurą wyczyszczenia wszystkich styków jaką przeprowadził ostatnio robsonik4, ja w zasadzie nie mam żadnych problemów z odpalaniem itd,ale coś takiego nie zaszkodzi,więc może się skusze ;-)

: 26 lis 2011, 22:26
autor: hipcio
Tomku zdejmij kolektror razem z listwą i wtryskami. Wyjmij je z kolektora. Podłacz przewody paliwowe, podstaw kolejno słoiczek i Uruchom Vaga. Jest tam takie coś jak "test wykonawczy" poszczególnych podzespołów. Można kolejno załączyć wtryskiwacze. Zobaczysz jak rozpyla się paliwo czy przeciekają. Zaznaczam iż nigdy tego nie robiłem ale wydaje mi się że wtryski właśnie wtedy się uruchomią tylko niewiem czy nie trzeba pompy uruchomić dodatkowo aby ciśnienie było własciwe.

: 27 lis 2011, 00:30
autor: FOSS
hipcio pisze:Jest tam takie coś jak "test wykonawczy" poszczególnych podzespołów. Można kolejno załączyć wtryskiwacze. Zobaczysz jak rozpyla się paliwo czy przeciekają. Zaznaczam iż nigdy tego nie robiłem ale wydaje mi się że wtryski właśnie wtedy się uruchomią tylko niewiem czy nie trzeba pompy uruchomić dodatkowo aby ciśnienie było własciwe.
Są testy wykonawcze ale w ten sposób przetestujesz elektronikę... sprawdzisz czy wtryskiwacze się otwierają i zamykają ale bez odpowiedniego ciśnienia na listwie nic więcej nie stwierdzisz... i wcale nie wiem czy uruchomienie pompy paliwa rozwiąże ten problem...
tym bardziej, że testy, o ile dobrze pamiętam, nie są odseparowane tylko robione są wszystkie w określonej sekwencji więc nie wiem czy uruchomienie pompy "na krótko" nie nastręczy dodatkowych problemów w trakcie diagnpostyki :shock:

Sam tego nigdy nie robiłem (sprawdzania wtryskiwaczów) ale kiedy miałem podejrzenie ich wadliwej pracy w swoim A8 D2 to wymieniłem cała listwę wtryskową z S8 D2... okazało się że wtryski były dobre ale drugi raz mi się tego rozbierać nie chciało więc tak zostawiłem.