Strona 1 z 2
[D2 96 2.8PB/LPG
] Czujnik temperatury?
: 05 gru 2011, 17:25
autor: forest2007
Otoz problem jest taki..podczas jazdy trzyma 90 stopni czyli tak jak powinno byc. Po zatrzymaniu i postoju na odpalonym silniku po 5 min temperaturka zaczyna powoli isc w gore. kiedy przytrzymam go na obrotach temp znowu spada. Czy czujnik temperatury moze sie przegrzewac?
: 05 gru 2011, 17:43
autor: mdamian
raczej wisko się tobie kończy :mrgreen:
sprawdź VAGiem jaka jest faktyczna temperatura cieczy ;-)
chodzi o to że jak jedziesz to pęd powietrza i temperatura zewnętrzna jest blisko "0" i to wystarczy do schłodzenia chłodnicy i dalej silnika , natomiast kiedy stoisz to praktycznie nie ma co chłodzić chłodnicy oprócz wentylatora który jest uruchamiany nie elektrycznie tylko mechanicznie . Jeśli wyciekł płyn czy co tam jest z wiskozy to nie będzie się sprzęgło załączać wiskotyczne i wentylator będzie się swobodnie obracać (nie zblokuje się i nie będzie chłodzić)
Dobrze napisałem :?: :?:
Jak nie to proszę poprawić :mrgreen:
: 05 gru 2011, 17:44
autor: gumiss64
Wygląda na wiskozę.
: 05 gru 2011, 18:19
autor: forest2007
wiskoze dzis wymienilem..bez rezultatu:( weze od chlodzenia miekkie..
: 05 gru 2011, 18:29
autor: mdamian
może pompa wody , albo termostat się nie otwiera :?: :?:
: 05 gru 2011, 18:36
autor: johnmark
Sprawdź pompę płynu chłodzącego. Miałem przypadek że w mercedesie sprinterze wirnik pompy na wałku zaczął się obracać. Na niskich obrotach się grzał za bardzo a przy troszeczkę podwyższonych było ok.
: 05 gru 2011, 21:49
autor: sylwekr
Przed wymianą czegokolwiek najpierw VAG-iem sprawdź temperaturę, bo może nie ma problemu z układem chłodzenia tylko z czujnikiem lub wskaźnikiem. Jeśli faktycznie tak temperatura skacze jak opisujesz obstawiam pompę wody.
: 05 gru 2011, 22:43
autor: cypis81
Miałem tak samo.
Myślałem że wiskoza i tak pokazał komp. więc ją zrobiłem. Wyjechałem od kumpla i przejechałem z 30 km. patrze na temp. a tu tosamo. Myślałem że mnie trafi. Wróciłem do niego i zostawiłem auto. Mam takiego mechanika że jak mu coś nie idzie to siedzi do oporu. Tu akurat wystarczyło ściągnąć obudowę z rozrządu i widać było że pompa leje a przy okazj termostat nie puszcza i pół obiegu było zimne. Nie wiem jak z rozrządem u ciebie ale u mnie wcześniejszy właściciel nie wymienił pompy bo mu się wydawało za drogo.
: 05 gru 2011, 22:46
autor: mdamian
to ja wymieniałem rozrząd z 3 miesiące temu i dowiedziałem się że w mojej była pompa wody od nowości :mrgreen: czyli od 1994 roku
: 05 gru 2011, 23:00
autor: johnmark
mdamian w mercedesie też wymieniany był kompletny rozrząd wraz z pompą wody i po przejechaniu 15000km d*pa zbita. może ktoś już wymienił pompę a wiadomo co oryginał to oryginał a teraz na rynku jest bardzo dużo zamienników i to nie najlepszej jakości.
: 06 gru 2011, 15:22
autor: forest2007
no wiec tak. bylem dzisiaj u mechanika i okazuje sie ze na wolnych obrotach nie ma obiegu. Plyn nie dochodzi do zbiorniczka. No i na nagrzanym po odkreceniu korka wywala wode.. Na obrotach obieg sie pojawia. Czyli pompa? wymieniana na orginalna jakies 25000 km?
[ Dodano: 2011-12-07, 22:15 ]
No wiec: pompa wody sprawna.. a dzis jak jechalem do mechanika zaczal mi sie gotowac podczas jazdy:( i tak co 500 m postoj i chwila chlodzenia..Co to moze byc? Zastanawiam sie czy moze miec to zwiazek z tym ze 2 mce temu byl wlany uszczelniacz do chlodnicy..
: 09 gru 2011, 23:51
autor: johnmark
czyli kolego co zrobił mechanik? Co zmienił, co stwierdził. Magików nie brakuje. A jeśli ktoś może Tobie coś doradzić to musisz bardziej rzeczowo opisywać to co było zrobione przy aucie. Mechanik mógł narobić niezłego bałaganu. Ja odstawiłem auto do mechanika do wymiany pompy hamulcowej i nie odpowietrzył hamulców, co wyszczególnił w kosztach naprawy. Czekamy na informacje. Pozdrawiam. johnmark
: 10 gru 2011, 13:53
autor: forest2007
Problem rozwiazany..w jednym z wezykow (przy samym zbiorniczku) zaklinowala sie cos podobnego do koszulki termokurczliwej..ciekawe gdzie do mechanika jezdzil poprzedni wlasciciel?? brak slow. mialem szczescie ze cisnienie nie wydmuchalo mi uszczelki..ale przy okazji pompa wody zmieniona bo tez juz zaczynala puszczac na zaslepce.dzieki wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam
: 02 lut 2012, 17:31
autor: jarek@
witam mam pytanko, mam a8 d2 95r quattro 3,7 czy ten glowny wentylator chodnicy jest napedzany paskiem? i powinien zalanczac wisko dopiero gdy silnik przekroczu 90stopni? bo u mnie kreci siewraz z obrotami silnika i autko po jezdzie w miescie w korkach wogule nie podnosi wskazowki,pytanie brzmi czy tak ma byc czy ktos przerobil wisko na stale i napedzil paskiem? pozdrawiam
: 02 lut 2012, 17:39
autor: mdamian
kolego u mnie się załącza wentylator na Wiskozie przy około 98*C