Strona 1 z 1

[D2 94 4.2PB/LPG ] Dziwnie wysokie obroty po rozruchu

: 11 gru 2011, 08:37
autor: daro72
Witam.
Wczoraj wieczorem po uruchomieniu auta obroty silnika skoczyły mi o jakichś 2100 obrotów.
Nawet jak silnik złapał temperatury obroty zeszły tylko o 1200/1400.
Po podłączeniu VAGA wyskoczyły mi błędy;

1.błąd zamknięcia przepustnicy;
2.regulacja wolnych obrotów regulacja graniczna;
3.kąt zamknięcia przepustnicy regulacja przekroczona;

Czy coś w tym rodzaju bo zrywało mi połączenie i nie mogłem zrobić zrzutu ekranu.
Moim zdaniem i po konsultacjach z kolegą z forum hipcio doszedłem do wniosku, że może to mieć związek z zanieczyszczoną przepustnicą lub silniczkiem krokowym. Myślę o ich przeczyszczeniu ale wolałem się jeszcze spytać bo może ktoś miał już taką przypadłość i miało to związek z czym innym.
Czekam na szybką odpowiedź ponieważ dziś spot w Wawce, a nie sprawnym autkiem nie chcę jechać. :/
Pozdrawiam

: 11 gru 2011, 09:53
autor: marekp750
Ściągnąć osłonę silnika i looknąć najpierw na linkę od gazu czy lekko chodzi,
czy nie jest za mocno naciągnieta...

Błedy oznaczają, iż silnik dostaje za dużo powietrza (idle RPM) i zaworem od wolnych
obrotów nie jest w stanie tego skompensować.

Problem z linką to tak na 20%, reszta to przegląd przepustnicy, zaworu wolnych
obrotów (czyszczenie itd).

Do czyszczenia przepustnicy użyć CARBON CLEANER'a

np: CC

: 11 gru 2011, 10:28
autor: daro72
Dzięki za radę. Na razie nie mam dostępu do tego specyfiku do czyszczenia więc przeczyszczę może benzyną ekstrakcyjną. Jeśli chodzi o linkę to chyba raczej odpada bo wszystko chodzi leciutko. Chcę się wyrobić do popołudnia na spota warszawskiego.
Jeśli znajdę przyczynę to na pewno opiszę rozwiązanie.
Pozdro

[ Dodano: 2011-12-12, 09:21 ]
Czyszczenie krokowca pomogło. Przepustnicy nie miałem sumienia rozbierać (za dużo roboty). Potraktowałem ją tylko WD40. Ale to wszystko nic by nie dało jak bym nie odłączył akumulatora i nie zresetował kompa. Bo po samym czyszczeniu i odpaleniu auta obroty skoczyły jeszcze wyżej do ponad 3000 obrotów. Dopiero właśnie zrestartowanie kompa obniżyło je do 750/800 obrotów. Więc komp miał w pamięci jeszcze, że musi dodać paliwa i aby silnik nadrobił obrotami niedomknięcie przepustnicy.
Pozdro