Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB/LPG ] Spadek mocy

: 11 gru 2011, 10:48
autor: bolon
Witam,
Dzisiaj po trochę dynamicznej jeździe samochód nagle stracił moc; buda wyraźnie trzęsie przy próbie przyspieszenia ale również na postoju (w każdym położeniu skrzyni). Poza tym wyczuwalny jest dziwmy zapach jakby karbitu. Objawy występują na gazie i na benzynie. Silnik zapala normalnie, skrzynia przełącza, nie ma trybu awaryjnego, żadna kontrolka się nie świeci. Co to może być?

: 11 gru 2011, 11:36
autor: sylwekr
W pierwszej kolejności podpięcie VAG-a i sprawdzenie błędów. Znacznie to może ułatwić diagnozę i wyeliminowanie usterki

: 11 gru 2011, 14:42
autor: bolon
Na VAG-u wyskoczył tylko jeden błąd 18010 (coś z niskim napięciem). Po wykasowaniu oczywiście bez zmian. Dodatkowo po uruchomieniu wyczuwalny jest w komorze silnika intensywny zapach benzyny; po zgaszeniu ustaje. Ogólnie wygląda jakby silnik nie chodził na wszystkie gary.

: 11 gru 2011, 14:59
autor: daro72
Odłącz na kilka minut akumulator. Po ponownym podłączeniu aku przekręć zapłon ale nie odpalaj. Odczekaj z minutę i odpal auto. Myślę że powinno pomóc.
Pozdro

: 11 gru 2011, 22:02
autor: bolon
Wykonałem wszystko wg Twoich poleceń ale niestety bez rezultatu. I tak dzięki za radę. Jutro śmigam do warsztatu; mam nadzieję, że dojadę.

: 14 gru 2011, 13:06
autor: JIMM
bolon pisze:Dodatkowo po uruchomieniu wyczuwalny jest w komorze silnika intensywny zapach benzyny
Mam nadzieję ,że się na zapaliłeś???................zdejmij górną osłonę silnika , po lewej stronie będziesz miał przewody zasilające silnik w benzynkę............tam prawdopodobnie na łączeniu gumy z okuciem metalowym masz przeciek i paliwo na wskutek ciśnienia ucieka.............jeśli mam rację,odetnij przewód , zdemontuj/zniszcz okucie i załóż opaskę zaciskowa metalową.

: 14 gru 2011, 18:48
autor: bolon
Problem rozwiązany. Przyczyną była uszkodzona cewka a przy okazji wymieniłem jeszcze świece. Pozdrawiam.