Strona 1 z 4
[D2 96 4.2PB/LPG
] kontrolka KAT
: 11 gru 2011, 21:13
autor: Tomi87
witam, interesuje mnie czy kontrolka KAT może palić się z winy awarii skrzyni biegów oczywiście aut. dodam że chodzi mi o model D2 z 96r 4,2
[ Dodano: 2011-12-11, 21:25 ]
I jeszcze mam 2 pytanka... czy silnik 4,2 jest kolizyjny tzn chodzi mi o zerwanie paska rozrządu i co może być przyczyną następującej awarii... skrzynia nie przerzuca na 2 bieg ani sama ani tiptronic-em tzn manualnie, i jest problem z wyjęciem kluczyka na "P" trzeba kilka razy zawachlować żeby załapało.
: 15 gru 2011, 21:32
autor: kris29
kolego z tego co mi wiadomo to nie.u mnie to najwpierw poszedl czujnik polozenia walka rozrzadu.swiecil sie kat.potem padla cewka tez kat sie swiecil.poprostu podjedz na vaga i dowiesz sie co jest grane
: 16 gru 2011, 13:49
autor: Tomi87
:-) dzięki za odp bo już myślałem że nikt nie napisze. ja tak samo mówiłem żeby ten pseudomechanik pojechał na vag bo sam go nie ma;/ ale co zrobić jak się za auto weźmie partacz;/ i tak pewnie ta "naprawa" będzie miała finał w sądzie bo na auto czekam już ponad
3miesiące...
: 16 gru 2011, 15:36
autor: 123mielony
Tomi87 no mechanika to Ci nie pozazdroszczę,sprawdzałeś może on już sprzedał Twoje auto ;-)
Jeśli chodzi o samo wyjęcie kluczyka to może być wina linki która łączy drążek ze stacyjką.
: 16 gru 2011, 17:18
autor: mdamian
Tomi87 pisze: mówiłem żeby ten pseudomechanik pojechał na vag bo sam go nie ma;/
może to samouk i w stodole naprawia auta ;-)
Tomi87 pisze: ale co zrobić
Kupić Vaga , 350zł na allegro i masz , sam sobie błędy z czytasz , jedna wizyta na kompie to cena od 100-200zł , a Vag się przydaje , potem nie ma gdybania tylko wiesz co go boli i gdzie szukać ;-)
: 16 gru 2011, 18:50
autor: Tomi87
hehe nie samouk a ktoś do kogo lawetują z A2 jak użyjesz budki SOS. ale brak mi słów na tego "szpeca"...a z tym vag-iem to masz wsumie rację jak tak to wygląda cenowo...a jak z obsługą samemu się da??? jak się nie jest mechanikiem
: 16 gru 2011, 18:56
autor: mdamian
to nie jest problem żeby sprawdzić i z czytać błędy , wszytko jest po polsku . Gorzej z programowaniem ;-) Jak coś popsujesz , to albo dobry spec albo ASO :mrgreen:
: 16 gru 2011, 20:57
autor: tomek87g
vaga do wlasnego użytku kupisz za 30zł
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 89179.html
program darmowy do odczytu błedów i nie tylko ;-)
a czy biegi na wyswietlaczu nie sa czasem podswietlone wszystkie na czerwono?
: 16 gru 2011, 22:41
autor: tomi26
tomek87g, podobno te niebieskie kabelki są kiepskie tj.rozłączają często(chyba na angielskich forach jest dużo o tym),lepiej dać 20 zł.więcej i kupić czarny kabelek.
: 16 gru 2011, 23:02
autor: mdamian
Tak wiem że są kabelki , ale rozchodzi mi się o Vaga coś takiego
http://allegro.pl/skaner-dominator-vw-a ... 08264.html
: 16 gru 2011, 23:03
autor: tomek87g
zgadza sie jak zamierzamy czesto sie bawić kabelkiem lepiej kupić lepszy
ale jak kilka razy w roku chcemy sprawdzić błedy to i niebieska tandetna chinszczyzna wystarczy
: 17 gru 2011, 19:58
autor: Tomi87
a jaki może być powód tego że auto jedzie max 20km/h i to wszystko bez znaczenia na obroty. on mi mówił że coś tam wymienili w skrzyni ale ja mu w żadne słowo nie wierzę...
: 17 gru 2011, 20:04
autor: mdamian
Kolego powiem tak , jak jedziesz i dasz w palnik to tak jak by miał elektroniczną blokade do 20km/h :?: :?:
Obstawiam na czujnik ABS , może ktoś z forum jest z twojego rejonu , mogli byście się ustawić , pogadać , sprawdzić błędy :mrgreen:
Albo kup Vaga , 48h max i masz .
Miałem to samo , padł czujnik ABS , samochód do 20km/h i nagle dalej nie miał siły , nie mogłem zmienić biegu z 1 na 2 na TIPIE , odłączyłem uszkodzony czujnik i jak ręką odjął tylko na kompie błąd ABS się świecił .
A co do wyjęcia kluczyka to jest inna przyczyna .
: 18 gru 2011, 13:35
autor: Tomi87
no tak... tylko że auto stoi pod poznaniem u tego chałaturnika bo z jakiej racji ja miałem wchodzić w koszty skoro to się stało odrazu po jego "naprawie" w piątek dzwonił i mówił że po niedzieli jakoś w tyg samochód będzie do odebrania... ale ja się obawiam że znowu po 50km będę stał... wtedy to już mi chyba psycho siądzie... :evil: :evil: :evil: On coś tam ściemniał że coś się posypało w skrzyni że jest problem ze wstecznym (czego ja nie zauważyłem) i że dał skrzynie dla szpeca od automatów i takie tam sranie w banie.... ja już nie mam nerwów do niego... ja mu mówiłem że jak nie podepnie gdzieś tego auta pod VAG to ja go nie chce, bo jechać 600k i żeby zaraz stań przy drodze to ja dziękuje. A to do końca nie jest tak jak by "ogranicznik prędkości" mi to było bardziej jak by ślizganie się sprzęgła w manualu coś podobnego... wyyyje i ledwo co jedzie do przodu a na tipie fakt, też nie chciało reagować, a jak wrzucałem na D albo R to szarpało na maxa. Dodam że skrzynia chodziła idealnia do momentu jak on mi rozrząd robił i głowice bo pasek pękł, jak go tylko kupiłem;/ bo poprzedni właściciel widocznie myślał że to ma wytrzymałość łańcuszka no i przy okazji oleje, tak że i w skrzyni i uszczelkę bo trochę się pociła. No i ten CAT mi wcześniej nie migał, on coś musiał zjebać bo jak go postraszyłem sądem, urzędem skarbowym itd to się zesrał i wziął się do roboty... tylko co z tego wyjdzie jak on może tylko umie fiata i tarpana naprawić ;/ :-/
[ Dodano: 2011-12-18, 13:39 ]
a co to za przyczyna tego że ciężko kluczyk wyjąć, tzn trzeba 2-3 razy przewachlować skrzynią po całej długości...tego też nie było przed tym jak ten partacz wsadził tam łapy...;/;/;/
: 18 gru 2011, 14:05
autor: sylwekr
Czyli niestety potwierdza się, aby nie dawać "paprakom" do naprawy naszych autek. Ja nie zaprowadzę już swojego autka fachurze który 8-kę widział tylko na ulicy lub w gazecie. Jak ktoś nie ogarnia i próbuje naprawić to może niezłych kosztów narobić :-(