Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB ] sonda lambda

: 18 sty 2012, 17:37
autor: pix2011
witam posiadam audi D2 lif 2000r 4.2 i mam problem, mianowicie zapalił mi sie na konsoli check i jak podłączyłem sie pod komputer to pokazało mi dwa błędy. błedy są na zdjęciach, jesli możecie poradzcie coś, która to sonda i gdzie sie znajduje? i co mam zrobic? Obrazek Obrazek

: 18 sty 2012, 22:01
autor: SJake
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki

Jeśli dobrze kojarze to masz dwie sondy...?

Wymień dwie. ;-) Ja wymieniłem jedną a za 3 miesiące do wymiany była druga ;-)
Do A8 robi to BOSCH, więc możesz szukać zamienników - grunt, aby były identyczne z oryginalną złączką, a nie z kabelkami pt. "wiązka - zrób se sam"

: 18 sty 2012, 22:38
autor: FOSS
Kolego pix2011 widzę że "jak trwoga to do Boga" ale zrozumienia dla zasad tutaj panujących to już niestety niewiele.....

Nt. powitania zwróciłem Ci już uwagę tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/5465.htm
zignorowałeś prośbę i dwa dni później zdublowałeś temat przepływomierza zakładając nowy temat tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/5480.htm

Poza tym już dosyć dawno temu otrzymałeś z forum maila z prośba o poprawienie swojego profilu w polu "Rocznik"........... zamiast więc tytułem wstępu opisywać swoje auto popraw to wreszcie zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi przy każdym profilowym polu.

Podsumowując: przedstaw siebie i swoje auto w dziale powitań, popraw swój profil i nie dubluj tematów..... i dalej już będzie dobrze.

Pozdrawiam, FOSS

: 19 sty 2012, 09:32
autor: pix2011
SJake, znalazłem na allegro http://moto.allegro.pl/audi-a8-99-01-3- ... 96492.html takie sondy, oczywiscie uzywki, bedą pasować?

: 19 sty 2012, 10:48
autor: daro72
SJake-mu nie chodziło raczej o używki a nowe. W końcu nie wiesz co kupujesz. Mogą być w podobnym stanie co twoje może odrobinkę leprze.

: 19 sty 2012, 17:27
autor: hipcio
Koledzy w 4.2 FL są cztery sondy a nie dwie. Sprawdz najpierw połaczenia, jeśli nie to wymiana na nową.
Jest to bład sondy przed katem po stronie pasażera.

: 20 sty 2012, 12:54
autor: pix2011
hipcio, ja widziałem tylko dwie sondy, te które wchodzą do kata a tych przed katem nie widziałem więc możesz mnie naprowadzić gdzie one sie znajdują? te w kacie mają kostki złączeniowe pod dywanikami i tam wszystko gra.

: 20 sty 2012, 13:08
autor: FOSS
hipcio pisze:Koledzy w 4.2 FL są cztery sondy a nie dwie.
No właśnie nie zawsze... wychodziły różne wersje... ja w po-liftowej D2-ce przy motorze 4.2V8 AQF miałem tylko dwie sondy lambda czyli te przed katalizatorami - wtyczki były na długich przewodach i zamocowane były w komorze silnika na ścianie grodziowej.

A jeśli u kolegi pix2011 sondy są w katalizatorach (słyszałem o takich rozwiązaniach ale w A8 nie widziałem) a kostki pod dywanikami (ŁoooŁ, tego nie widziałem) to jest to jeszcze jedno cóś innego niż rozwiązanie z 4-ema sondami (2 przed katami i 2 za katami).

: 04 lis 2013, 13:17
autor: krzychu22.p1i
FOSS pisze: A jeśli u kolegi pix2011 sondy są w katalizatorach (słyszałem o takich rozwiązaniach ale w A8 nie widziałem) a kostki pod dywanikami (ŁoooŁ, tego nie widziałem) to jest to jeszcze jedno cóś innego niż rozwiązanie z 4-ema sondami (2 przed katami i 2 za katami).
Jestem żywym przykładem tego rozwiązania, silnik AUW rocznik 2000, wg VIN 2001 :-| Pozostaje tylko wymiana na nowego kata.
Obrazek

: 13 sie 2016, 12:21
autor: Rapik
Dokładnie, z tymi sondami to różne przypadki bywają..

: 13 sie 2016, 14:35
autor: gtfan
Kable są ok.

: 22 gru 2017, 15:19
autor: PAlllUCH
A u mnie 4 sondy przed katami :) po dwie na stronę oczywiście
Chyba ewenement... albo jakiś magik :)

[ Dodano: 2017-12-22, 15:19 ]
I takie pytanie panowie , po wymianie elastycznych łączeń tłumików wywaliło błędy sond

17518 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S2: Heating Circuit Short to Plus
P1110 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 2, bank 2 - zwarcie grzałki do plusa

17548 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S2: Internal Resistance too High
P1140 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki

17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
P1113 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki


Jak dla mnie na pewno do wymiany sondy przy katach, spawanie, kręcenie zrobiło swoje. Ale czy jeszcze jakaś? Te za kolektorem? Jak je rozróżnić w vag-u

: 22 gru 2017, 17:25
autor: pepi
ale u ciebie to grzałki poszły
moim zdaniem
dwie pierwsze i jedna tylna
:]

: 23 gru 2017, 22:27
autor: krzychu22.p1i
Wymień wszystkie 4 sondy. Nie będzie już choinki na zegarach.

: 21 cze 2018, 21:14
autor: Lechu
Podłącze się pod temat.

Ktoś wymieniał tylne sondy diagnostyczne ? te w katach .
Mam już nówki sztuki z wtyczkami , tylko nie wiem jak się za to zabrać. <bezradny>

Z tego co się orientowałem pod autem, idzie kabel od sondy do kabiny przy tunelu środkowym.