Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB/LPG ] adaptacja przepustnicy

: 20 paź 2009, 00:54
autor: dardzi
na coś takie natrafiłem :

http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

z Waszych doświadczeń - doprawdy po każdym odłączeniu/rozładowaniu akumulatora
trzeba jechać z taką procedurą ?

pzdr.
D

: 20 paź 2009, 11:45
autor: dice111
W przypadku Matiza - chodzi, jak chodził, bo nie stosowałem tego (nie wiedziałem)
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php ... z#p1237418
Dla testów można odpiąc sobie aku, przejśc procedure/olać to i porównać jak zachowuje się auto.

: 26 kwie 2010, 20:58
autor: przemoR888
Chcem zabrać się do czyszczenia przepustnicy i mam pytanie ;-)
-czy wystarczy kupić środek do czyszczenia przepustnic/gaźników i wypsikać i będzie cacy?
-czy ktoś z was ma jakiś sprawdzony dobry środek który moze polecić? a jaki odradza?
-jak to jest z tą adaptacją musi być?
moje auto 4,2 ABZ (i czy możecie wkleić poprawną kolejność procedury na VAG'u bo widziałem kilka no i w sumie to niewiem :mrgreen: ) dzięki :-D

: 24 lip 2011, 14:07
autor: slaid
Panowie wybaczcie kotlet ale mam pytanie związane z tematem.
Jaka powinna być wartosć w grupie 1 pozycja nr3 w vagu ( potencjometr przepustnicy ) ?
w opisie blokow znalazlem tylko to że ma być większe od 5 i mniejsze od 10. Zmieniałem ten potencjometr i teraz ta wartość wynosi u mnie 8. Skrzynia zaczęła zmieniać biegi przy 3K obrotow. Jak to poprawnie ustawić ? Pacjent to ABZ.

: 24 lip 2011, 14:59
autor: tomekzabrze
pozycja 3 to masz kąt przepustnicy a pozaycja 4 kąt wyprzedzenia zapłonu i powino byc między 5 a 10 czyli masz wszytsko ok

Read measured value block 1 􀀀 􀀀 Display
1---....rpm

1---Prędkość obrotowa biegu jałowego (wyświetlacz z dokładnością do 40)
Kod silnika ABZ / AKG: 720 - 800 rpm
Kod silnika AEW / AKJ: 660 - 740 rpm
Kod silnika AHC / AKH: 720 - 800 rpm

2---15 - 28%
Obciążeniu silnika:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 15 - 28%
Kod silnika AHC / AKH: 9 - 16%

3---5 - 10<°
kąt przepustnicy

4---6.0 - 13.5°bef. TDC
kąt wyprzedzenia zapłonu:
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 6,0 - 13,5 ° przed GMP
Kod silnika AHC / AKH: 6,0 - 14,25 ° przed GMP

[ Dodano: 2011-07-24, 15:05 ]
jeszcze w bloku 4 masz cos o przepustnicy

Mierzone bloku wartości 4
1--5 - 10<°
Kąt przepustnicy (absolutne)
2--0<°
Kąt przepustnicy (wnioski) jesli masz powyzej 0 Powyżej 0 <° - proces uczenia się, dostosowując przepustnicy
Potencjometr nie zostało jeszcze zakończone
3--....ms
Obciążenia silnika (czas trwania wtrysku):
Kod silnika ABZ / AEW / AKG / AKJ: 2.5 - 3.5
Kod silnika AHC / AKH: 1,5 - 3,5
4--Idle
Tryb pracy (w stanie spoczynku, przepustnicy części, pełnym gazie, wzbogacania, wybieg)

: 25 lip 2011, 12:38
autor: slaid
Dzięki :!:

: 26 lip 2011, 08:56
autor: stan
przemoR888 pisze:-jak to jest z tą adaptacją musi być?
moje auto 4,2 ABZ
W ABZecie nie adaptuje się przepustnicy, przynajmniej vagiem, przecież jest ona na linkę.

: 26 sie 2011, 09:15
autor: Judo
To czy adaptuje się czy nie przepustnice w silniku 4.2 abz 95 rok, bo nie mogę nigdzie jednoznacznej odpowiedzi uzyskać, a przejrzałem już chyba wszystko co możliwe . Czy mógłby ktoś mi łopatologicznie jak taką adaptacje przeprowadzić vago-com?

: 26 sie 2011, 17:40
autor: slaid
Według mnie musisz tylko ustawić kąt przepustnicy tak aby wartość mieściła się miedzy 5 a 10. Opis powyżej sugeruje, że jako taka adaptacja robi się sama chociaż nei mam pojęcia co tam jest do adaptowania ;-)

: 29 sie 2011, 09:46
autor: Judo
Sorki za te pytania ale jestem w tym temacie zielony, staram się sporo czytać na ten temat ale nie wszystko jest dla mnie jasne... jeśli chodzi o ustawienie kąta to w którą sekcje mam wejść w VAG-com i czy przedział 5- 10 tzn obojętnie jaka wartość pomiędzy tymi dwiema, czy np. konkretna powiedzmy 7 lub 8 ?
Pozdrawiam

: 29 sie 2011, 10:14
autor: slaid
Grupa 1 pozycja 3. Ustaw okolo 7-8 i bedzie dobrze.

: 14 wrz 2011, 14:08
autor: Judo
Witam
Próbowałem przeprowadzić adaptacje przepustnicy zgodnie z zaleceniami:PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
natomiast nic mi się nie wyświetla o adaptacji , żadnych błędów nie mam.

: 26 cze 2012, 18:24
autor: Wiśnia
Witam. Czy ktoś z kolegów czyścił przepustnice bez demontażu chodzi mi o użycie jakiegoś preparatu ?

: 26 cze 2012, 21:38
autor: vito555
[quote="Judo"]Witam
Próbowałem przeprowadzić adaptacje przepustnicy zgodnie z zaleceniami:PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
tutaj jest odpowiedż, szczegolnie w nawiasie

: 26 cze 2012, 22:56
autor: FOSS
importcompany pisze:Witam. Czy ktoś z kolegów czyścił przepustnice bez demontażu chodzi mi o użycie jakiegoś preparatu ?
Nie bardzo wiem jak to chcesz wykonać... żeby użyć jakiegoś preparatu do przepustnicy to i tak musisz jednak trochę tego auta pod maską rozebrać :roll:
Poza tym, jeżeli będziesz czyścił przepustnicę na aucie to a będzie na niej więcej syfu to co z tymi brudami?... pójdą w kolektor ssący??... przecież dalej nie ma już żadnych filtrów tylko zawory dolotowe i cylinder :roll:

Wg. mnie do czyszczenia warto ją ściągnąć i mieć ją na stole.