Strona 1 z 3

[D2 97 4.2PB ] Wyskakujące zapłony na jednej głowicy (ABZ)

: 02 lut 2012, 09:40
autor: quattrodriver
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze swoim silnikiem. Nie regularnie wyskakuje mi naraz 5 błedów (czasem 50km bez problemowo, czasem co 5 km..)

P0300
P0301
P0302
P0303
P0304

Znam znaczenie tych błędów, jednak nie mogę dojść do przyczyny ich występowania :/ Sprawa jest dziwna gdyż jest to cała głowica pierwsza.. Oczywiście silnik zaczyna nie równo pracować a na wolnych obrotach gaśnie.. Wymienione moduły zapłonu na nowe Boscha, cewki podmieniane miejscami z drugą głowicą, testowane na różnych świecach. Nie pomaga wyłączenie zapłonu, natomiast błąd znika po 2, 3 minutowym odłączeniu akumulatora..
Jakieś sugestie?? Ktoś spotkał się z podobnym problemem??
Myślałem jeszcze o knock sensorze na tej stronie bloku, fałszywie wyczuwa spalanie stukowe i przesuwa zapłon po za wartość progową. Czy jestem w błędzie??

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Bartek

: 02 lut 2012, 10:29
autor: mdamian
sorki jeszcze śpię ;-)

: 02 lut 2012, 10:55
autor: tomi26
mdamian, przecież quattrodriver napisał,że wie co te błędy oznaczają...moduły wymieniał i cewki też zamieniał :-/

: 02 lut 2012, 16:45
autor: hipcio
Sprawdz mase na cewkach czy jest oki.

: 02 lut 2012, 21:14
autor: tutenhamon
Miałem coś podobnego , nie miałem zapłonu na 1 głowicy ale non stop , to padł czujnik położenia wałka rozrządu

: 02 lut 2012, 23:40
autor: quattrodriver
Przez myśl mi przeszedł przez chwile rozjechany rozrząd albo luzne koło pasowe na wałku rozrządu ale to chyba moge sobie wybić z głowy?? Dziwne bo spalania stukowego nie słychać, macie racje, sprawdze jutro mase i załoze nowy czujnik położenia wału. Mozna w jakiś łatwy sposób dołozyc masę do cewek??

: 03 lut 2012, 08:18
autor: daro72
quattrodriver pisze:załoze nowy czujnik położenia wału.
Kolega miał na myśli czujnik wałka rozrządu, a nie czujnik wału.

: 03 lut 2012, 09:51
autor: mdamian
daro72 pisze:czujnik wałka rozrządu
inna nazwa to czujnik " Hala "
Poszukaj w postach , trochę tego było , na pewno znajdziesz ;-)

: 04 lut 2012, 10:54
autor: quattrodriver
Sory, mój błąd nie doczytałem.. podmienie halla i zobaczę czy się poprawi. Zmasowanie nie pomogło. Po odłączeniu fizycznym stukowca nastąpił spadek mocy ale silnik nie kuleje. To też spróbuje stestować.. Zdam relacje napewno :)

: 05 lut 2012, 19:42
autor: tutenhamon
Czujnik " Hala " 86 zł .

: 07 lut 2012, 08:15
autor: quattrodriver
Niestety nie pomogło, czujnik Hala nowy z Boscha, nowy stukowiec też z Boscha a efekt żaden :/ Ktoś jeszcze jakieś sugestie?? Może uszkodzony sterownik??

: 07 lut 2012, 08:30
autor: daro72
W twoim aucie sterują jeszcze chyba moduły zapłonowe ale one dają zapłon nie na jednej głowicy tylko naprzemiennie. Ale można sprawdzić? Moduły znajdują się pod osłoną przy podszybiu za filtrem powietrza. Raczej dziwne by to było gdyby obydwa siadły. Spróbuj podmienić je miejscami i sprawdź czy wypadanie przeskoczy na inne cylindry.

: 07 lut 2012, 09:45
autor: quattrodriver
Oba moduły zapłonu kupiłem fabrycznie nowe z Boscha i już podmieniałem miejscami :/ Silnik jest prze swapowany do Audi 90 i tu tez pojawia się komplikacja. Natomiast wszystko w moim mniemaniu zostało zrobione według sztuki. Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo) generował błędy zapłonu?? może ma ktoś oczywiście za odpłata pożyczyć komputer z podobnie odblokowanym sterownikiem w celu wykluczenia błędu sterownika (programu)?? temat zapłonu zmywa mi sen z powiek i chciałbym już uporać się z tym tematem..

: 07 lut 2012, 09:58
autor: daro72
Nie spojrzałem, że to nie A8. Jeśli musiałeś oszukiwać immo to bardzo prawdopodobne, że idzie zły sygnał do ECU. Spróbuj całkiem wyłączyć immo. Być może jeszcze być to z odczytem pinu z silnika. Jeśli chodzi o immo to jest możliwość jego wyłączenia VAG Comanderem. Mam ten fejs ale jeszcze się nim bawię i testuję, a co za tym idzie uczę. Ale wiem że jest taka opcja jak wyłączenie immo.
quattrodriver pisze:Czy możliwe żeby emulator immo (z powodu braku pętli i kluczyka musiałem "oszukać" immo)
Być może emulator coś szwankuje.

: 07 lut 2012, 10:02
autor: marekp750
Tak jak Daro pisał wyżej moduły nie obsługują cewek tylko po jednej lub tylko po drugiej stronie

Moduł 1, cewki cylindrów: 1,4,6,7
Moduł 2, cewki cylindrów: 2,3,5,8