Strona 1 z 2
[D2 99 4.2PB/LPG
] CAT + niska temperatura wody...
: 04 lut 2012, 10:45
autor: blaser
Witam Koledzy !
Jadąc ponad 400 km bez jakichkolwiek dłuższych postojów przy - 20 stopni zauważyłem niską temperaturę wody max 60 stopni w mieście przy jeździe do 60 km/h i postojach typu światła wzrasta do 90 stopni...natomiast trasa prędkość do 90 do 160km/h temperatura drastycznie spada i utrzymuję się na poziomie ww. czyli 60 stopni .Drugi problem to przy tej niskiej temperaturze nie załącza sie gaz i ciągnie na benzynie po przełączeniu na gaz np. w mieście kiedy temperatura była np.65 ,70 stopni gaz załącza się bez problemów po przyciśnięciu gazu (czyli lekki ogień na obrotomierzu ) zapaliła mi sie kontrolka CAT - katalizator ... zatrzymałem sie zgasiłem silnik wyjąłem kluczyk ze stacyjki zapaliłem i kontrolka zgasła sytułacja powtórzyła się jeszcze dwukrotnie ...
Moje pytanie brzmi następująco czy?
- termostat jest do wymiany?
-listwy gazowe ?
-czy też system wariował ponieważ temperatura na zewnątrz była poniżej -26stopni ?
-co oznacza kontrolka CAT ? i do czego to służy ??
z góry dziekuje za pomoc
Piotr
: 04 lut 2012, 11:16
autor: riki76
termostat jest do wymiany, system mógł wariować ponieważ temperatura reduktora była zbyt niska a co za tym idzie temperatura gazu
: 04 lut 2012, 12:14
autor: blaser
a co z kontrolką CAT ?
dlaczego się włączyła ?katalizatory do wymiany ?
: 04 lut 2012, 12:21
autor: riki76
zły sklad mieszanki gazowej
: 04 lut 2012, 12:26
autor: mdamian
Kolego możesz sobie kartonik włożyć żeby zakryć 2/3 chłodnicy to chociaż zimę przeżyjesz :-P
Albo tak jak radzi riki76, wymień termostat :mrgreen:
: 04 lut 2012, 12:49
autor: daro72
CAT to z reguły brak spalania na cylindrach, a co za tym idzie wypadanie zapłonów. Silnik wtedy nie pracuje na wszystkie cylindry. U Ciebie związek ma niska temperatura silnika i niska temperatura reduktora. W związku z tym niska temperatura gazu i niedomaganie wtryskiwaczy gazowych. Termostat na pewno do wymiany. Przełącz na benzynę i pojeździj raczej na pewno nie będzie problemu z kontrolką Cat. W tak niskich temperaturach na zewnątrz nawet zasłonięcie chłodnicy może nie pomóc podczas jazdy na LPG. Silnik wtedy będzie pracował na dużym obiegu i na reduktor może iść zbyt mało ciepła. Rozwiąż najpierw problem termostatu a problemy raczej znikną.
: 04 lut 2012, 13:14
autor: hipcio
Zamarzł gaz w reduktorze przez nie dogrzanie reduktora i wywaliło Ci bład składu mieszanki.
Wymień termostat bo możesz uszkodzic wtryski gazowe i wypalić gniazda zaworowe.
: 04 lut 2012, 14:48
autor: blaser
ok Dziekuje Koledzy za porady !!
- macie racje to termostat
na czwartek jestem umówiony do mechanika na wymianę termostatu i regulacje oraz sprawdzenie gazu....
: 04 lut 2012, 15:18
autor: bombowozista
Jak będziesz po wymianie to napisz jakie koszty i gdzie termostat siedzi bo mnie to samo czeka niestety
: 04 lut 2012, 17:35
autor: hipcio
W tym temacie widac gdzie umieszczony jest dokładnie termostat i jak spuścic płyn. Rozrządu nie trzeba ruszac
http://www.a8team.pl/topics28/1829.htm
: 04 lut 2012, 18:06
autor: bombowozista
Wszystko fajnie pięknie ale opis ten dotyczy silnika ABZ (czy w AQF jest tak samo) o to jest pytanie
: 04 lut 2012, 18:38
autor: hipcio
Sorki rozpędziłem się.
Jest w tym samym miejscu jednak dostęp jest dużo gorszy. Teoretycznie trzeba ściąga pasek rozrządu.
: 05 lut 2012, 16:21
autor: barrettm82
ja mam silnik ABZ wymieniałem termostat bo miałem te same objawy i zajeło mi to z 30min. to dość proste tylko trochę miejsca nie za wiele ale na prawdę nie ma się czego bać.
po wymianie termostatu silnik przy temperaturze -15. do -20 nagrzewa się do temperatury 90st. jadąc na trasie odcinek nie większy niż 10km.
a codo kontrolki CAT to wina niedogrzanych reduktorów.
na nie całkiem dogrzanym siniku przy takich mrozach (-20) przy nagłym przyśpieszaniu mogą być problemy bo reduktor nie jest w stanie odparować odpowiedniej ilości gazu, przez co problemy z mieszanką.
Co do tektury to stosowanie jej zamiast wymiany termostatu to jakiś szarlatański patent.
A pro po gas nie zamarza tak łatwo by zamarznąć w reduktorze przecież LPG jest ciekłe w temperaturze poniżej -40st.
: 05 lut 2012, 16:58
autor: SJake
bombowozista pisze: (czy w AQF jest tak samo)
W AQF termostat siedzi za pompą wody... Bez zdjęcia rozrządu raczej się nie obejdzie, bo pasek rozrządu napędza ową pompę, a do tej wymiany jej wyjęcie jest konieczne.
: 05 lut 2012, 17:35
autor: riki76
Ja swój reduktor obłożyłem kocem gaśniczym (wiadomo bo niepalny) w celu ocieplenia a węże z reduktora do wtryskiwaczy taką izolacją którą owija się rurki miedziane w instalacji cieplnej domu, ponieważ temperatura reduktora przy -20 na dworze była 60 stopni a gazu 8 stopni a raz pokazało temperatuta gazu -4 :shock: A to wszystko zrobiłem dlatego że też mi się zapalał CAT przy ostrym bucie lub szybszej jeździe. Teraz problemu nie ma. ;-)