Strona 1 z 3

[D2 95 4.2PB/LPG ] Tłumik środkowy - czym można zastąpić?

: 25 lut 2012, 13:40
autor: Wujek
Witam serdecznie poszukuje tłumika środkowego do A8 D2 4.2 95' wszystkie które szukam na allegro od jakiegoś czasu są dla modeli po lifcie więc zastanawiam się czy można zastąpić ten tłumik montując np. strumienice. Pytanie czy ktoś posiada wiedzę lub manipulował przy tłumiku środkowym i czy można zastosować strumienicę a jak tak to jaką? Tłumik w moim aucie przepalony jest od góry nie wiem może go zdemontować i pospawać??


Obrazek

Pozdrawiam.

: 25 lut 2012, 14:01
autor: FOSS
Wujek, zakładając nowy temat używaj [tagów] opisujących skrótowo auto którego dany wątek dotyczy - owych [tagów] nie wpisuj "z palca" bo obok tytułu masz ich tam całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni.

Poza tym nie pisz tytułów ani postów dużymi literami - to po pierwsze jest niezgodne z regulaminem a po drugie, wbrew pozorom, wcale nie zachęca do czytania.

Ten temat poprawiłem i mam nadzieję że następne będziesz nazywał już poprawnie.
Pozdrawiam, FOSS

: 25 lut 2012, 14:48
autor: pioter

: 25 lut 2012, 17:04
autor: Mucholejkolator
Kolego Wujek, w twoim aucie ten tłumik, który pokazujesz na zdjęciu to akurat tłumik początkowy i w sumie nie do końca jest to stricte tłumik. Jest to raczej potocznie mówiąc "H pipe" w obudowie tłumiącej czyli łączy on poprzecznie obydwie rury wydechowe z każdych rzędów cylindrów V-ki. Jego rolą jest wyrównywanie ciśnień gazów między właśnie obydwiema stronami wydechu.

Jeżeli chcesz to posiadam taki tłumik na zbyciu, pozostał mi po modyfikacjach mojego wydechu. W końcowym efekcie z powrotem mam taki sam w tym miejscu tylko, że kupiłem go z całym innym kompletnym wydechem.
Jeżeli nie chcesz wstawiać używanej części to dla pewności zachowania sprawności silnika najlepiej byłoby zastosować jakiś goły "H-pipe" lub tzw "X-pipe". Chodzi o to żeby jednak ciśnienia gazów mogły się tam wyrównywać. powodując podciśnienia itd...

Zdarzają się też rozwiązania które rozdzielają absolutnie dwie strony wydechu i też to jeździ, tylko nie wiadomo jak :roll:

Więc najbezpieczniejszym i najcichszym rozwiązaniem w tym przypadku jest zastosowanie takiego samego, używanego oryginalnego 'tłumika" w dobrym stanie.
Oczywiście możesz go również spróbować polepić, ale obawiam się, że mata wygłuszająca też jest przepalona a właściwie już nie ma jej tam...

Lub coś takiego: Obrazek

Obrazek

: 26 lut 2012, 17:51
autor: s8fan
witam kolego firma proex która wystawia się na allegro robi na zamówienie tłumiki do naszych a8 koszt ok 250zł za środkowy ja jestem zadowolony robiłem u nich środkowy i xapipa

: 29 lut 2012, 11:48
autor: SERGIO
Wstaw dwie rurki połączone trzecią tak jak na ostatnim zdjęciu kolegi Mucholejkolator. Najlepsze, najprostrze, najtańsze rozwiązanie !!!

: 29 lut 2012, 11:50
autor: Wujek
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. :-)

: 29 lut 2012, 13:09
autor: SERGIO
Na pewno nic nie zmieni w charakterystyce pracy silnika ani w głośności ponieważ w D2 po 96 już nie wkładali tych tłumiczków tylko właśnie rurki w kształcie litery H czyli tzw H-pipe. Ta rurka łącząca obie rury wydechowe jest po to aby wyrównać ciśnienie w układzie wydechowym.

: 29 lut 2012, 13:44
autor: Wujek
W takim razie czy cały kompletny wydech po lifcie będzie pasował w miejsce tego który ja mam?? I zastanawiam się już teraz czy nie zastąpić katalizatorów tłumikami sportowymi przelotowymi firmy AWG jeżeli chodzi o dźwięk w środku to w takim zestawieniu znacząco wzrośnie i czy ma to jakikolwiek sens?

: 29 lut 2012, 15:32
autor: SERGIO
To zależy co chcesz przez to osiągnąć.
Jeśli wyrzucisz same katy a reszta będzie seria, dźwięk bardzo minimalnie zrobi się głośniejszy - metalowy.

Jeżeli zamierzasz zmieniać końcowy wydech w późniejszym czasie na sportowy w żadnym przypadku nie wyrzucaj katów bo będzie z kolei za głośno mam na myśli nieprzyjemne buczenie w zakresie 1200-1600 rpm czyli obroty przy spokojnej jazdzie po mieście i na trasie. Efekt bardzo wkurzający.

Jeśli zdecydujesz się wyrzucić katy to wspawaj zwykłe rurki. Ja miałem wstawione i rurki i tłumiki. Nie ma różnicy więc po co przepłacać.

Jeśli masz zdrowe katy to nic nie rób. Prędzej pomyśl o dobrym dedykowany sportowym tłumiku końcowym dobrej firmy.

: 06 mar 2012, 19:44
autor: Mucholejkolator
Zdjęcie poglądowe ;-)

Obrazek

: 06 paź 2012, 18:59
autor: a8quattro
Witam, akurat natrafilem na ten temat i interesuje mnie sprawa tego X-pipe i H-pipe, zajrzalem pod auto ktore niedawno kupilem i nie ma tam nic takiego, tylko sa wspawane dwie oddzielone zupelnie od siebie rury, czy tak moze zostac??
Dodam ze nie mam najmniejszych problemow z tym zwiazanych, auto podczas jazdy zachowuje sie ok, tzn nie dusi sie nie szarpie, tylko ladnie ciagnie tak jak byc powinno.
Mam 4,2 Quattro 95r.
Co radzicie, zostawic czy wspawac tam np H-pipe??

Pozdrawiam,

: 08 paź 2012, 14:48
autor: SERGIO
a8quattro pisze:Co radzicie, zostawic czy wspawac tam np H-pipe??
Nie widać bo w twoim roczniku h-pipe był w obudowie tłumika jak na zdjęciu w poście powyżej. Jak jest wszystko wporządku to nic nie dotykaj, chyba że ktoś wyrzucił ten tłumiczek i nie ma łączenia między rurami to wtedy wstaw rurkę łączącą oba wydechy aby ciśnienia się wyrównywały.

: 08 paź 2012, 18:19
autor: Mucholejkolator
Kolega PawełQuattro ma wycięty ten h-pipe w obudowie i wspawane dwie oddzielne rurki bez łącznika. Można wiec powiedzieć, że to prawdziwy Dual :-> Jego ósemka jest rok starsza, a objeżdża moją więc na pewno na pogorszenie osiągów to nie wpłynęło :->

: 09 paź 2012, 02:51
autor: FOSS
Mucholejkolator pisze:Jego ósemka jest rok starsza, a objeżdża moją więc na pewno na pogorszenie osiągów to nie wpłynęło :->
Założyłeś większe zaciski hamulcowe i dołożyłeś jeden tłumik więcej - zwiększyłeś masę pojazdu to pogorszyłeś osiągi :mrgreen: