Strona 1 z 6

[D2 98 4.2PB ] Pompa paliwa- nie działa po wymianie.

: 26 lut 2012, 14:25
autor: rollo_tomasi
Witam kolegów.

Mam problem po wymianie pompy paliwa. Stara pompa, niewymieniana od nowości skończyła żywot wskutek jazdy na rezerwie. Prąd do pompy dochodził, wieszała się, czasem działając a czasem nie.

Zakupiłem włoski zamiennik pompy identyczny z wyjętym z kosza- jest mały króciec na dole, wymiary idento.

Po założeniu pompy w koszu i zmontowaniu kosza, po włączeniu zapłonu raz po raz 10 razy, żeby napełnić układ słychać jak pompa najpierw tłoczy powietrze, następnie napełnia się paliwem. Po tych 10 cyklach silnik odpala, pompa pracuje cicho- po 2 minutach pompa zaczyna pracować głośniej, silnik traci obroty i gaśnie, po czym już nie chce zapalić.

Jeśli jednak włączę i wyłączę zapłon znowu 10-15 razy, silnik jak poprzednio zapala, pracuje przez minutę dwie i gaśnie,

Paliwa w baku jest 40%.
Nie wymieniłem uszczelki na plastikowym króćcu kosza który wchodzi w lejek znajdujący się w baku (lejek, do którego podłączone są przewody paliwowe rozprowadzone na dnie baku).
Pompę jak i kosz instalowałem bez lusterka, bez podglądu przez drugi otwór w baku- ten z lewej strony bagażnika.

Co mogłem zrobić nie tak i co jeszcze mogę zrobić bez demontażu pompy po raz trzeci?
(sprawdzałem sposób montażu dwukrotnie)

Prosze o pomoc i sugestie, a może jest ktoś z Łodzi, kto ma ten temat w małym palcu i mógłby mi pomóc osobiście- rzecz jasna zapewniam odpowiednią wdzięczność

Tel. 511 555 514
email tzoltaszek@o2.pl

: 26 lut 2012, 14:34
autor: mdamian
zalej go do pełna żeby pompa paliwowa się odpowietrzyła , jeśli wszystko masz faktycznie dobrze złożone to nie powinno być problemu , wygląda to tak jak by pompa nie łapała z wężyków od rezerwy paliwa .

: 26 lut 2012, 16:06
autor: tomek87g
dobrze Damian radzi
dolej sobie paliwa :D
bo widze ze kolejna ósema bedzie jezdziła z pełnym bakiem

: 26 lut 2012, 16:22
autor: rollo_tomasi
Po zalaniu mówicie, że będzie działało, ok- to nadal najtańsza opcja zalać na full, ale dlaczego pracuje przez 2 minuty po 15 krotnym załączeniu pompki zapłonem i gaśnie, jakby wypaliła paliwo z samego dna kosza?

: 26 lut 2012, 17:01
autor: skipper
W mojej D2 składaliśmy pompkę parę razy,nawet nie pamiętam ile bo nie chciało działać,fakt jest bezsporny że po wymianie należy wlać troche paliwa do baku aby zalać kosz,natomiast złożyć to dobrze nie zawsze się udaje za pierwszym razem.

: 26 lut 2012, 18:34
autor: rollo_tomasi
Przecież wlewanie paliwa poprzez wlew nie powoduje zalanie kosza w srodku tam, gdzie jest pompa, a jedynie powoduje zanurzenie kosza w benzynie.

Czy można przyjąć, że to pomoże- zwróćmy uwagę na to, że w baku jest teraz 45% paliwa, jakieś 40 litrów.

: 26 lut 2012, 19:11
autor: mdamian
przed założeniem kosza i pompy do baku zalałeś kosz i pompę paliwem ??
Jak nie to może się sama zapowietrzać . Dolej paliwa i wtedy ewentualnie pisz że dalej nie chce jeździć ;-)

: 26 lut 2012, 19:14
autor: TROLU
Dokładnie jak mówią koledzy miałem identyczny objaw :)
Pompka paliwa wyjęta ponownie zalana pompka i kosz paliwem i działa :)

: 26 lut 2012, 20:26
autor: szeryfisch
rollo_tomasi pisze:Przecież wlewanie paliwa poprzez wlew nie powoduje zalanie kosza w srodku tam, gdzie jest pompa, a jedynie powoduje zanurzenie kosza w benzynie.

Czy można przyjąć, że to pomoże- zwróćmy uwagę na to, że w baku jest teraz 45% paliwa, jakieś 40 litrów.
Jest dokladnie odwrotnie. Wlewasz paliwo i pierwsze co ono robi to splywa do kosza :)
Z tego co opisales wyglada ze zamontowana pompa nie nadaje sie do A8. Ile zaplaciles za pompe?

: 26 lut 2012, 20:38
autor: Masa
Ja przerabiałem pompy w moich poprzednich dwuch ósemkach i zawsze cos spierdzieliłem i musiałem miec grubo ponad polowe baku zeby to śmigało naszczescie w tej mam okey ale dbam zeby było paliwa wiecej,takze tak jak poprzednicy wiecej PB i powinno pomóc

: 26 lut 2012, 20:42
autor: tomek87g
koledzy a ja widze ze kolega rollo tomasi jest tak mądry ze nasze rady mu nie potrzebne i olewa je, a po ostatniej wypowiedzi to widac tylko ze jak pompe wymieniał to nawet sie za bardzo nie przyjrzał jak bak jest zrobiony

: 26 lut 2012, 21:06
autor: rollo_tomasi
Dolałem paliwa, tak jak radziliście.
Była to dobra rada i dziękuję za nią. Nalełem jak kazaliście dodatkowe 15 litrów.
Auto odpaliło i chodziło przez 7 minut, co przy wcześniejszych próbach było wynikiem nie do osiągnięcia, więc zgasiłem je i od jutra pozostaje teraz obserwować, czy przy napełnieniu baku poniżej połowy (teraz jest 65%) przestaje to działać czy działa dalej.

Niestety, pompa jest tanim zamiennikiem- zapłaciłem za nią w hurcie 160 zł (cena detal 200) w komisie i sklepie jednocześnie w Zgierzu ul. Śniechowskiego.

Zwróciłem uwagę na konstrukcję baku, mocowań i łoża dla kosza w baku i na koszu i dołożyłem starań, by wszystko złożyć jak należy, niestety, rozum mi się skończył ;-)

Zawsze słucham rad ludzi mądrzejszych od siebie, bez urazy.
Jakby co, odezwę się jeszcze.

Dziękuje!

: 26 lut 2012, 21:50
autor: szeryfisch
No wiec tani zamiennik kosztuje w okolicy 350zl. I generalnie chodzi o to aby pompa robila cisnienie tam gdzie zasysa - wiem ze to dziwne ale tak mam byc :)
Czyli to co zalozyles nie powinno dzialac.

: 26 lut 2012, 21:54
autor: daro72
Widzisz dobrze mówiłem Ci przez telefon abyś dolał paliwa ponad połowę baku. Ja podczas montażu pompy miałem już ponad połowę baku. Jeśli poskładałeś wszystko dobrze to powinna śmigać.

: 26 lut 2012, 22:35
autor: mdamian
szeryfisch pisze:No wiec tani zamiennik kosztuje w okolicy 350zl.
Czyli to co zalozyles nie powinno dzialac.
oj widzę że kogoś tutaj ponosi trochę :mrgreen:

ja dałem za pompę 145zł czyli ona w ogóle nie powinna u mnie chodzić a śmiga u mnie już ponad rok i nie narzekam na nią , co prawda staram się mieć zawsze połowę zbiornika PB ;-)