Strona 1 z 3
[D2 94 4.2PB/LPG
] Odma olejowa
: 08 mar 2012, 15:41
autor: mdamian
potrzebny nr odmy olejowej tej z tyłu silnika (od strony grodzi pasażerskiej ) ta odma już mi się rospada i muszę ją wymienić , :-/
Może ktoś ma nr Etki (nie wiem czy dobrze napisałem :mrgreen: )
: 08 mar 2012, 16:11
autor: gtfan
http://www.a8team.pl/topics12/2525.htm ,
http://www.a8team.pl/topics12/1557.htm
Z tyłu masz dwie odmy. U siebie wymieniałem tą od strony pasażera (077103221K) - 186zł w ASO. Żeby zacisnąć na jednym końcu opaskę, trzeba ściągać kolektor dolotowy.
: 08 mar 2012, 16:38
autor: mdamian
dzięki bardzo :mrgreen:
tam jest 1 olejowa odma czy 2 ??
druga przy drugiej głowicy ??
czy tamtędy olej nie leci .
: 08 mar 2012, 17:10
autor: TROLU
Generalnie to są 3 odmy
1 z przodu silnika długa
2 z tyłu koło grodzi przy jednej głowicy
3 z tyłu koło grodzi przy drugiej głowicy
: 08 mar 2012, 19:21
autor: mdamian
TROLU pisze:2 z tyłu koło grodzi przy jednej głowicy
3 z tyłu koło grodzi przy drugiej głowicy
to czyli jak ta jedna jest sparciała to druga tak samo , oki muszę kupić 2
: 08 mar 2012, 19:24
autor: TROLU
mdamian pisze:TROLU pisze:2 z tyłu koło grodzi przy jednej głowicy
3 z tyłu koło grodzi przy drugiej głowicy
to czyli jak ta jedna jest sparciała to druga tak samo , oki muszę kupić 2
Na 99% , chyba ze ktoś kiedyś jedną wymienił
W zasadzie to po zdjęciu osłon będziesz widział i jedna i druga
: 08 mar 2012, 22:10
autor: szeryfisch
z tego co pamietam odmy podrozaly i teraz jest ponad 200zl/szt
: 08 mar 2012, 23:40
autor: mdamian
szeryfisch, tylko ciekawe czy ty w 2.5TDI masz takiesame jak w 4,2PB :-/ mogą się różnić
: 09 mar 2012, 01:33
autor: tomi26
Z innego tematu:
SERGIO pisze:U mnie właśnie był problem z odmą z tyłu silnika.
Mechanik twierdził, że wyciek jest spod uszczelek pokrywy zaworów. Wymienił je i dalej patrzę że osłona pod silnikiem mokra. Nie był to jakiś straszny wyciek ale leciało z tyłu silnika w miejscy gdzie łączy się ze skrzynią. Kapało na osłonę a pod wpływem prędkości rozbryzgiwało się na podwozie.
Dopiero sam zdjąłem plastiki i szukałem problemu. Okazało się, że odma leży gdzieś sobie na reszcie węży.
Jak ją złapałem żeby założyć okazało się, że dziurawa jak sito.
Nowy wąż 250 - 300 zł podobno dostępny tylko w oryginale.
W związku z tym że wydało mi się drogo za kawałek 30 cm węża oraz że problem jest z jego założeniem w dolnej części silnika ( żeby wąż wcisnąć u dołu z tyłu silnika to trzeba mieć małe chińskie rączki) Kupiłem wąż olejoodporny w otulinie metalowej sztywny, dokupiłem dwa kolanka z miedzi, chwila pracy i odma lepsza od oryginału i z założeniem nie było problemu. Minęły dwa tygodnie i narazie patent się sprawdza a koszt to ok. 15 zł
mdamian zrób tak samo,szkoda kilku stów na kawałek gumowego węża.
Ja u siebie tą od kierowcy i tą z przodu silnika już dawno zastąpiłem olejoodpornymi wężami,ta z tyłu silnika od pasażera została w oryginale bo jest ok.
: 09 mar 2012, 08:31
autor: tomi5
tomi26, Popieram, tez przerabiałem temat i zamiast wydawać ponad 400zl za 2 węże gumowe można wydać max 50zł, węże olejoodporne i kolanka 90*
: 09 mar 2012, 16:07
autor: TROLU
Ja zakładałem w swojej oryginał bo jeszcze nie wiedziałem o patencie
, powiem wam jedno załozyć te dolne opaski i skręcić...
Udało się bez ściągania kolektora ssącego , ale drugi raz w kolejnej A8/S8 czy co to będzie zrzucam ssący od razu..
O połowie dnia nie wspomne , a tym bardziej o pokaleczonych łapach..
: 09 mar 2012, 17:41
autor: mdamian
A tak apropo jakie klucze do zrzucenia kolektora ssącego i czy to jest możliwe zrobić pod domem (brak garażu) :?:
miał by ktoś wymiary tych odm :?:
: 09 mar 2012, 18:38
autor: tomek87g
a po co cały kolektor zrzucać?
ja samą przepustnice odkręcam i jest git;)
: 09 mar 2012, 19:16
autor: gtfan
Można i tak, tylko np. u mnie węże wodne od reduktora są tak w obieg wpięte, że nie ma dostępu do dolnej śruby od tego łącznika przepustnica-kolektor i musiałem cały kolektor ściągać. Kolega mdamian też ma u siebie gaz, więc może być podobnie.
: 09 mar 2012, 19:17
autor: mdamian
tomek87g pisze:a po co cały kolektor zrzucać?
ja samą przepustnice odkręcam i jest git;)
Tomku wiesz to raczej sobie z tym poradzę tylko wolał bym niczego nie popsuć ,
Jak najprościej to wymienić :roll: no i te wymiary , to bym coś dobrał :mrgreen: