Strona 1 z 1
[D2 94 4.2PB/LPG
] Błąd przy kalibracji, złe czy wtryskow
: 12 kwie 2012, 23:08
autor: Wiśnia
Witam. Posiadam instalację gazową stag 300+kme gold+listwy wtryskowe typu matrix. Mam następujący problem podczas kalibrowania następuje wypadnie zaplonow , gdy połowa silnika pracuje na gazie, a druga połowa na benzynie podczas kalibrowania silnikiem zaczyna bujac zaswieca się kontrolą CAT i następuje wypadnie zaplonow , spaliny mają dziwny zapach. Raz na 20 prób wykalibruje się ale gdy auto pracuje na benzynie na biegu jalowym i przyłącze gó na gaz to czasy wtryskow się wydluzaja. Wymieniłem możliwe filtry FC i FZ , świece. Nic nie pomogło . Ciśnienie na redaktorze od 1.1 - 1.4 zmieniłem i nic nie pomagało. Czy ktoś ma jakieś pomysły? Przepraszam za polskie znaki, ale piszę z tel. Pozdrawiam .
: 13 kwie 2012, 08:02
autor: marekp750
Napisz coś więcej...
Robione było coś przy aucie? Coś zostało źle złożone?
Dlaczego przeprowadzasz kalibrację?
Jeżeli nic nie było grzebane to wcześniej przechodził kalibrację bez problemu?
Re: [A8 D2 4.2+LPG 94r] Błąd przy kalibracji, złe czy wtrysk
: 13 kwie 2012, 10:41
autor: tomi5
importcompany pisze: Raz na 20 prób wykalibruje się ale gdy auto pracuje na benzynie na biegu jalowym i przyłącze gó na gaz to czasy wtryskow się wydluzaja.
Dlatego po samej autokalibracji należy zebrać mapy Pb i LPG, po czym jeszcze je trzeba dostroić tak by czasy PB nie zmieniały sie gdy auto pracuje na LPG.
Co do twoich problemów zacznij od początku:
- masz nową instalację i problemy
- kupiłeś auto z taką instalacją, było dobrze i nagle sie popsuło
Jeżeli podczas samej autokalibracji wypadają Ci zapłony zapala sie kontrolka CAT to i Stag powinien jakiś błąd wywalić, przechodzi do końca autokalibracji czy wywala błąd??
Jak auto pracuje na samym Pb
: 13 kwie 2012, 13:56
autor: Wiśnia
audiczke już kupiłem z niesprawną instalacją gazową . Była spalona listwa gazowa . Kupiłem dwie nowe takie same jak były, dysze wykrecilem ze starych i wykrecilem do nowych. Od samego początku nie chciała się wykalibrowac dobrze. Wyskakiwal komunikat "brak wtrysku np.6" na końcu wyskakiwal komunikat jak się udało wykalibrowac "dysze są zbyt duże". Tworzylem mapę benzyny później gazu i dostrajalem odchylke mnoznikiem , silnikiem nie buja , ale w momencie gdy przelaczam na lpg to czasy wzrastają o 1ms .
: 13 kwie 2012, 14:55
autor: tomi5
Co do błędu o brakujących wtryskach, sprawdź czy na pewno dobrze to wszystko podłączyłeś odpowiedni wtrysk w odpowiednie miejsce, w programie możesz ręcznie włączać po kolei wtryski.
No i najważniejsze, zanim przystąpisz do kolejnej autokalibracji odłącz aku na chwile podłącz i pojeździj na Pb około 5km, jeżdżąc dynamicznie i normalnie. Być może jak poprzedni użytkownik jeździł na źle zestrojonej instalacji ecu silnika nałapało głupot i nigdy dobrze nie wyregulujesz.
Co do wzrastających czasów tam gdzie rosną tam musisz mnożnik do góry podnieść.