Strona 1 z 3
[D2 97 4.2PB/LPG
] Gaśnie przy hamowaniu na benzynie
: 15 kwie 2012, 23:28
autor: TelWorld
Witam
Przy odpalaniu samochód od razu gaśnie. Muszę przytrzymać pedał gazu i obroty przez około 30sekund i dopiero wtedy przestaje gasnać, ale ledwo pracuje na ok 300obrotach. Po przejechaniu ok. 10km obroty się stabilizują i są normalne ok. 800obr. Następny objaw jest taki, że podczas hamowania samochód gaśnie. Wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i dalej to samo.
Jak samochód przełączy się na gaz to już nie gaśnie podczas hamowania.
Czy ktoś wie co to może być ?
: 16 kwie 2012, 06:27
autor: ahmar
kolego sprawdź cisnienie paliwa
: 16 kwie 2012, 06:41
autor: toom_ek
podłącz vaga odczytaj błędy i wrzuć na forum.
: 16 kwie 2012, 10:22
autor: TelWorld
17916 Regulacja wolnych obrotów - górna wartość graniczna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Takie są błędy.
: 16 kwie 2012, 10:32
autor: Gabriel
ahmar pisze:kolego sprawdź cisnienie paliwa
: 16 kwie 2012, 11:25
autor: sylwekr
Zresetuje kompa (odłącz akumulator na ok 15 minut). Podłącz zasilanie i przejedź kilka kilometrów na PB. Po podłączeniu zasilania warto abyś wykasował błędy. Nie przełączaj na LPG. Napisz jak się auto zachowuje po tym zabiegu i jakie błędy się pojawiły. Możliwe, że będzie O.K. Jeśli będzie O.K. śmigaj na regulację LPG
: 17 kwie 2012, 15:20
autor: TelWorld
Właśnie zapomniałem dodać, że stało się to od kiedy rozładował mi się akumulator. Spróbuje zrobić tak jak kolega radzi.
[ Dodano: 2012-04-17, 13:52 ]
Koledzy, po zresetowaniu (odłączeniu akumulatora) samochód odpala teraz i trzyma obroty bez problemu, ale przy hamowaniu od razu gaśnie i zapalił się tryb awaryjny skrzyni biegów. Odczytałem błędy na silniku (po skasowaniu od razu powraca):
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
i na skrzyni biegów:
Potencjometr przepustnicy G-69
też powraca po skasowaniu i skrzynia jest w trybie awaryjnym.
: 18 kwie 2012, 02:22
autor: Arecki
Może wystarczy adaptacje przepustnicy zrobić.. zawsze warto spróbować..
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
: 18 kwie 2012, 08:35
autor: sylwekr
Według mnie przyczyną wszystkich problemów to: G-69:
"Potencjometr G69* przepustnicy. Zwarcie z masą. Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie. Brak sygnału. *Potencjometr G69 jest podzespołem jednostki J338 sterującej klapą przepustnicy."
Możesz mieć przepustnicę do wymiany... ale czyszczenie (to robiłeś) i nowe nastawy jej nie zaszkodzą - adaptacja
: 18 kwie 2012, 10:12
autor: TelWorld
Próbowałem wielokrotnie zrobić adaptacje przepustnicy, ale w nastawach nic się nie zmienia. Poza tym jest to przepustnica na linkę i słyszałem, że w takim przypadku adaptacji się nie robi ?
: 18 kwie 2012, 13:57
autor: Arecki
Czyściłeś?? tak jak kolega sylwekr, radzi.. jak tak to trzeba pomyśleć o wymianie.. powiedz jeszcze czy dochodzą z niej jakieś odgłosy tykanie itp.
: 18 kwie 2012, 15:58
autor: ernesto
Nawet jesli na linke, ale jak układ jednostki pełen jest trąbek, pąpek, czujniczków, rureczek, kabelków i Bóg jeden wie co jeszcze to wymagana jest adaptacja.
Dla porównania Mój silnik jest o połowe mniejszy od Waszych a i tak po czyszczeniu przepustnicy adaptacja jest podstawą. Nie wiem jak jest w V8 bo dopiero się ucze
i nabieram wiedzy czytając, ale w moim przypadku mycie bez wyciągania dało poprawe tylko na 2 miechy. A srednio robie 160km po mieście dziennie. Najlepiej na zewnątrz i opór
: 18 kwie 2012, 16:37
autor: TelWorld
Wymieniłem przepustnice, próbowałem zaadaptować, niby wszystko ok, lecz nie było napisane nigdzie, że adaptacja trwa. Samochód teraz w ogóle nie odpala (Odpalił raz na 20 prób i po minucie zgasł). Skrzynia jest w trybie awaryjnym, świeci się kontrolka oleju i hamulców (wcześniej nic takiego nie było).
Jeszcze chwila i będziecie czytać moje posty w dziale OGŁOSZENIA, o sprzedaży A8 na części
: 20 kwie 2012, 18:45
autor: SPAM-wojtek_gtx
Teraz to nie wiem ale wcześniejsze objawy to typowe objawy regulatora wolnych obrotów - te że go przeczyściłeś to nie znaczy że działa - może się uszkodził . A jakie masz oznaczenie silnika ??
: 20 kwie 2012, 19:17
autor: TelWorld
Silnik ABZ. Nie mam pomysłów co zrobić. Dziwi mnie tryb awaryjny skrzyni, nie wiem czym to moze byc spowodowane tak nagle...