Witam. Pożyczyłem od ojca jego audi i i po którymś odpaleniu po krótkim postoju zaczął się wydobywać dziwny dźwięk, takie jakby miauczenie delikatne. Najpierw myślałem, że to z silnika nawiewu gdyż słyszałem go ze środka deski. Po calkowitym wyłączeniu nawiewu moja koncepcja upadła gdyż dźwięk nadal był słyszalny. Zobaczyłem, że dopiero po zgaszeniu silnika ustępuje. Odpaliłem więc silnik i zacząłem szukać po maską. Dźwięk się wydobywał z takiej jakby kratki nad silnikiem,zaznaczyłem miejsce strzałką na fotce (niestety nie mialem zdjęcia gdzie by była ona widoczna.
No i teraz gorsza rzecz. Dojeżdżając do domu zobaczyłem, że temperatura wzrosła do jakiś 95st, co jest dziwnym objawem, gdyż od jakiś dwóch miesięcy zepsuł sie termostat i nie dość, że sie wolno nagrzewała to temp utrzymywała się w okolicy 80st.
Bardzo prosze o pomoc ponieważ mam jutro lecieć w trasę około 600km...
.
: 21 kwie 2012, 13:55
autor: tomekzabrze
skoro byl zepsuty termostat to moze teraz sie zawiesil i niema obiegu jest caly czxas zamkniety a wczesniej mogl byc caly czas otwart ciezko powiedziec....... tak to jest jak sie nie wyeliminuje usterki tylko tak jezdzi to potem wiecej klopotu moze byc......
: 24 kwie 2012, 20:25
autor: k44761
Albo się kończy silnik dmuchawy (wytarty komutator lub łożyska) albo dobiega końca żywot pompy obiegowej cieczy chłodzącej. Wyłącz całkowicie nadmuch i sprawdź czy hałas zniknie, a po zgaszeniu silnika włącz REST na panelu, jeśli będzie miałczeć dalej, pewnie pompa obiegowa (częsty przypadek).
: 28 kwie 2012, 12:00
autor: badstuff
k44761 Dzięki bardzo za konkretna odpowiedź!!! Najprawdopodobniej jest to właśnie ta pompka, REST działa, a miauczenie nie jest zależne od dmuchawy, jeśli się ujawnia, to po zapłonie lub po jakimś czasie na chodzącym silniku. Halas wydawało mi się, że dobiega z okolicy wentylatora lub z deski rozdzielczej (kratki środkowe). Czyli by się zgadzało. Jeszcze raz bardzo dziękuje za konkretną odpowiedź, a do kolegi tomekzabrze mam prośbę, że jeśli już sili się na pisanie, to nie baw sie w moralizowanie bo to niczemu nie służy a tylko zaśmieca forum. Każdy spodziewa się konkretów zadając pytanie a nie dupereli. Doczytałem się już, że temp 95 z klimą i w korkach nie jest niczym dziwnym. Niepotrzebnie spanikowałem bo byłem przyzwyczajony do tych 80-85 jak również niepotrzebnie powiązałem te dwie rzeczy.
pzdr
Re: Problem w a8 4.2
: 04 maja 2012, 10:29
autor: FOSS
badstuff nazywaj poprawnie swoje tematy...
używaj tagów które w sposób skrótowy opisują auto z którym masz problem...
tytuł natomiast w sposób skrótowy ma opisywać problem - używanie w tytule słów "problem" czy "pomocy" nie jest prawidłowe i nie mówi nic nt. problemu z opisywanym autem.
Ten temat już poprawiłem i mam nadzieję, że następne które założysz będą już poprawne.
Pozdrawiam, FOSS