Strona 1 z 2

[D2 00 4.2PB/LPG ] Rozrząd AQF wymiana i małe problemy

: 27 kwie 2012, 18:55
autor: uszek
Witam
Jest to jeden z moich pierwszych postów.
Potrzebuję informacji w którym miejscu wkręcić blokadę wału korbowego. Widziałem już kilka opisów wymiany rozrządu w 4.2 i najbardziej przypomina to wymianę w ASG. Ale nie mogę znaleźć tego otworu do wkręcenia blokady.
Jakby ktoś miał jakieś serwisówki na temat wymiany w AQF będę bardzo wdzięczny
szczególnie momenty dokręcenia śrub.

Chyba ze wszystko pokrywa się z tym opisem
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=108758

Jeszcze pytanie czy ciężko zdjąć koła z wałków rozrządu, mam uniwersalny ściągacz i nie wiem czy z tym podchodzić.

Dodatkowo czeka mnie wymiana rurki od chłodnicy oleju ale to już pikuś.

: 27 kwie 2012, 21:14
autor: JIMM

: 27 kwie 2012, 22:03
autor: uszek
to jeszcze calkiem inny rozrzad:) i tam gosc nie robi na blokady. widziałem to juz:)

: 27 kwie 2012, 22:56
autor: krzychu22.p1i
Sam zmieniasz rozrząd? Mnie to samo jutro czeka tylko mam inne oznaczenie silnika(AUW). W etce nie ma nic wzmianki co i jak? Za 1,5h lukne w serwisówki i mam nadzieje ze cos sie dla ciebie znajdzie.
P.S. W końcu ktoś z okolic się ujawnił:)

: 27 kwie 2012, 23:12
autor: uszek
Tak sam chce zmienic w sumie to zadnej filozofi nie ma. Blokady kupilem (na wal i głowice) do tego sciagacz i trzeba sciagnac koła gorne(wystarczy poluzowac zeby mozna bylo nimi obracac). Zlozyc rozrzad i dokrecic koła glowic przy zalozonej blokadzie. Po to sie wlasnie sciaga kola zeby nie bylo mozliwosci ze kolo jest przesuniete o pol zabka wzgledem wału korbowego.

Generalnie prosta sprawa, tylko sie zastanawiam bo w tym abz nie ma blokad a na tej stronie z asg jest wszystko jak powinno byc.

Teraz juz chyba wiem co i jak. kwestia tej sruby do blokady wału no i moment dokrecania kół do wałków rozrzadu

[ Dodano: 2012-04-27, 23:51 ]
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF
Jeszcze jakby mi ktos wytlumaczył gdzie tego otworu szukac i dalej te momenty

: 28 kwie 2012, 00:48
autor: krzychu22.p1i
Dużo nie pomogę ale załączam fotkę
Obrazek

Tutaj jest fotostory wymiany rozrządu w V8 i w połowie widać gdzie umieszczona jest ta śruba. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=108758
Teraz czas na wkręcenie śruby blokującej (ustalającej) wał korbowy.Najpierw zakładamy blokadę na wałki rozrządu.Taka długa blacha z otworami.Jej zdjęcie będzie za chwilę.Śrubę wkręcamy z lewej strony bloku cylindrów (od kierowcy).Otwór na nią znajduje się zaraz za poduchą silnika.Najpierw wykręcamy zaślepkę na imbus chyba 8 mm,a następnie w to miejsce wkręcamy śrubę.Ma iść lekko palcami do połowy,później jest opór,ale nie duży.Raczej lekko się wkręca grzechotką.Palcami cała nie wejdzie.
Czyli zgodnie z powyższą fotką z elsy, śruba ta znajduje się za poduchą silnika.
Obrazek

: 28 kwie 2012, 01:37
autor: uszek
A masz cos wiecej w Elsie? Ja dzis meczylem instalacje aesis ale nie wyszlo....

: 28 kwie 2012, 06:29
autor: JIMM
uszek pisze:to jeszcze calkiem inny rozrzad
nie przesadzaj....ABZ 299KM czterozaworowy tak daleko technicznie nie odstaje od pięciozaworowego AQF 310KM....rozrząd na prawdę wiele się nie różni...jak masz konkretne pytanie to dzwoń http://www.auto-mik.pl/index.php5 , 81 7522848

: 28 kwie 2012, 07:33
autor: uszek
zanjac pisze:nie przesadzaj....ABZ 299KM czterozaworowy tak daleko technicznie nie odstaje od pięciozaworowego AQF
Chodzi mi o to ze w abz nie ma miejsca na blokady i troche inaczej jest pasek ulozony, generalnie to kazdy rozrzad jest podobn

: 28 kwie 2012, 09:07
autor: krzychu22.p1i

: 28 kwie 2012, 15:05
autor: FOSS
uszek pisze:Chodzi mi o to ze w abz nie ma miejsca na blokady i troche inaczej jest pasek ulozony...
Po prostu silnik 4.2V8 po lifcie jest inny niż ten przed liftem... i w po-lifcie jest ta duża blokada z przodu blokująca oba wałki jednocześnie a w przed lifcie są dwie okrągłe blokady, każda na jeden wałek, jedna z przodu a druga z tyłu w miejscu czujników Halla (nie wiem czy dobrze pamiętam bo przed-lifta nigdy nie miałem więc jak z tym przed-liftem coś pomieszałem to niech mnie ktoś poprawi).

: 28 kwie 2012, 21:29
autor: ricov6
poco chcesz zdejmować koła wałków

: 28 kwie 2012, 21:40
autor: uszek
ricov6 pisze:poco chcesz zdejmować koła wałków
Zeby rozrzad ustawić, jesli sie bedzie zgadzało na nowym pasku wszystko to nie bede sciagal ale jesli nie to trzeba bedzie
A po to sie to robi, wytlumacze na prostszym przykladzie. Masz na kazdym kole 3 zeby, pasek oczywiscie tez posiada odpowiednie zeby i duzo mniej. Na starym pasku wystarczy ze byl naciagniety, krotszy wszystko jedno, było wszystko ok blokady sie zgadzaly znaki na wale korbowym tez. Na nowym pasku jest juz inaczej jeden wałek jest przesuniety wzgledem drugiego o pol cm na przylgni paska. I co teraz... Jedyna mozliwosc to ustawic wałki dobrze(na blokadzie), wczesniej zrzucic koło zebate z wałka i naciagnac pasek jak ma byc a nastepnie przykrecic koło w odpowiedniej pozycji .
Po to sie sciaga koła zeby nie kombinowac jak gosc w tym abz

: 28 kwie 2012, 21:56
autor: ricov6
robiłem rozrząd u siebie też mam AQF jeżeli znasz się na rozrządach to chyba wiesz że instrukcje serwisowe są przesadzone, logicznie myśląc koła nie mogą zmienić swojego położenia

: 28 kwie 2012, 22:49
autor: uszek
ricov6 pisze:robiłem rozrząd u siebie też mam AQF jeżeli znasz się na rozrządach to chyba wiesz że instrukcje serwisowe są przesadzone, logicznie myśląc koła nie mogą zmienić swojego położenia
Logicznie rzecz biorac napisałem jesli bedzie potrzeba to sciagne koło jesli nie to po co:)