[D2 94 4.2PB/LPG
] Problem ze zmianą silnika ABZ->AKG
: 01 maja 2012, 11:53
autor: zeber
Witam. Mam A8 4,2 1995r. Jestem w trakcie wymiany silnika ABZ po urwanym pasku rozrządu. Miałem dać auto do mechanika ale powiedzial mi za wymianę 1200zł więc zrezygnowałem i sam wymieniam pod domem.
Kupiłem tanio silnik od kolegi z forum tylko że silnik ma oznaczenie AKG młodszy i nie wąchał gazu i myślałem że nie będzie żadnych problemów a jednak są.
Silnik ABZ różni się od silnika AKG kołem zamachowym i tulejką wprasowaną w wał.
Koło zamachowe wymienię bez problemu a tulejkę nie wiem jak wyciągnąć, bo nie może być porysowana dlatego że nachodzi na nią koło zamachowe i podkładki które są bardzo dobrze spasowane.
kolego było zapytać wcześniej o taka przekładke
robilem taka tylko w druga strone :-P
gwarantuje Ci że czeka Cie jeszcze pare takich niespodzianek
u siebie masz skrzynie 4hp24 i stad te problemy bo AKG nigdy z taka skrzynia w a8 nie było
jakbys miał ABZ I skrzynie 5HP24 to wtedy z zamachem nie ma problemu
jaka tulejke? to jest jednolita część wału korbowego z tego co pamiętam
jutro oblukam to dokladniej
: 02 maja 2012, 11:28
autor: zeber
Tu jest zdjęcie tulejki w silniku ABZ. Trzeba przełożyć tulejkę do silnika AKG.
Stoję w martwym punkcie bo nie wiem jak to zrobić.
Odezwij się do kolegi guzior z racingforum.pl. Masowo wkłada ABZ'ty do mniejszych Audi, więc sposób wyjęcia tej tulejki powinien mieć rozpracowany.
W linku masz jego nr telefonu: http://www.racingforum.pl/guzior-m12544.html
: 03 maja 2012, 11:24
autor: zeber
Może po prostu rozwiercę tą tulejkę tak żeby weszła na trzpień od sprzęgła. Przecież sprzęgło i wał obracają się cały czas tak samo.
: 03 maja 2012, 11:44
autor: szeryfisch
wyciagnij konwerter i stocz grzybek ktory wchodzi w wal do 15mm i juz.
: 03 maja 2012, 17:30
autor: zeber
Tulejka wyciągnięta jedna i druga sposobem na papier toaletowy i wodę.
Przy okazji dodam zdjęcia głowic silnika ABZ po urwanym pasku rozrządu, bo jak napisałem na forum że urwał mi się pasek ( http://www.a8team.pl/topics12/6823.htm ) i nie wiem czy mam robić silnik czy wymienić silnik to niektórzy pisali że jak mam szczęście to nic się nie stało.
wg AESIS: 60 Nm + 90 st. (zawsze wymieniać na nowe śruby)
: 04 maja 2012, 16:14
autor: zeber
Wielki dzięki za schemat. Aktualnie latam po sklepach i szukam nowych śrubek dobrej firmy bo łatwo można trafić na chińskie.
Uszkodzone głowice przydadzą się komuś? bo raczej pójdą na złom a z bloku silnika zrobię stolik.
: 04 maja 2012, 22:41
autor: szeryfisch
nie fisiuj z tymi srubami, nawet w aso ich nie wymieniaja...
: 05 maja 2012, 08:23
autor: maciu
może i tak ale w serwisówkach jak byk wszędzie stoi - tylko NOWE :-P
: 09 sie 2017, 20:08
autor: kubaziel
Orientujecie się, jak z rozrządem do AKG, tzn czy ten sam zestaw co w ABZ?
: 09 sie 2017, 21:43
autor: Bugalon
Dokładnie ten sam, one się różnią tylko kolektorem ssącymi i wtryskiwaczami. Mechanicznie to identyczne motory.
: 10 sie 2017, 15:12
autor: kubaziel
A który z kompletnych zestawów możecie polecić?
: 11 sie 2017, 06:03
autor: Bugalon
Najlepiej skontaktować się z Michalem Wruszakiem (nasz forumowy dostawca części). Od doradzi dokładnie co wybrać, powie co lepsze co gorsze, co tansze co droższe i decyzje podejmiesz sam.