Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB ] Kolektor ssacy - demontaz

: 09 maja 2012, 15:20
autor: Antek
Witam kolegow,

Po zakupie mojego wymarzonego A8 wzialem sie za wymiane najmniejszych elementow, ktore tego wymagaja. Wiedzialem przy zakupie, ze czeka mnie wymiana przynajmniej jednej odmy z tylu ale teraz doszedlem do wniosku, ze zrobie wszystkie (oczywiscie metodami "zamiennikowymi" - rurka, sprezynka, kolanko 8-) ). Rece mam spore i nie jestem w stanie bez zdjecia kolektora dostac sie do tylnej odmy w zwiazku z tym moja prosba - czy ktos z was moglby mi powiedziec co i gdzie trzeba odkrecic zeby wyjac kolektor ssacy. Wiem, ze sa cztery sruby na gorze i cztery po bokach. Ale co dalej. Szukalem na forum ale nie udalo mi sie znalezc opisu ani najlepiej jakiegos schematu a wolalbym nic nie uszkodzic. Gdyby ktos mogl wkleic jakis schemat i podpowiedziec co wykrecic i odpiac (czy wypinac wtryskiwacze, listwy paliwowe i tak dalej) to bede dozgonnie wdzieczny. Pozdrawiam.

: 16 maja 2012, 07:11
autor: marekp750
Dasz radę, skoro chcesz się za to brać to znaczy, że masz jakieś pojęcie o mechanice.

Nie jest to skomplikowane.

Co mogę Ci doradzić.

Odłączyć wszystkie przewody gumowe (rurki i inne gady) od kolektora.
Szczególnie pod przepustnicą zwróć uwagę.

Jak będziesz walczył z wyjęciem kolektora to nie uszkadzaj jego
powierzchni styku z głowicami.

Przy podnoszeniu kolektora nie wyrywaj go od razu w górę bo zniszczysz
uszczelki. Delikatnie na 1-2 mm do góry.

Dokręcanie śrub trzymających kolektor: 20 Nm. Nie więcej, łatwo zerwać gwint...

Listwę paliwową trzeba ściągnąć by objrzeć oringi na wtryskiwaczach.
a tak na upartego nie trzeba... ale jest to łatwa robota więc nie ma co kombinować
z kolektorem i listwami paliwowymi od razu...

Odłaczyć oczywiście wejście wyjście benzyny z listwy, podciśnienie regulatora.

: 16 maja 2012, 08:14
autor: Antek
Dzieki za odpowiedz :) Juz dalem rade, jestem wlasnie w trakcie skladania wszystkiego do "kupy". Uszczelki zamowilem nowe bo nie ma co oszczedzac kilku zlotych zeby pozniej miec lewe powietrze :) Niestety dostepnosc uszczelek jest slaba poza ASO wiec samochod czekal kilka dni ale mam nadzieje, ze dzis sie uda skonczyc :) Mam dosc duze rece wiec dostep do tych rurek, w szczegolnosci za przepustnica, mam utrudniony ale dalem rade. Odmy zrobilem oczywiscie metoda "zamiennikowa" ale mam nadzieje, ze wytrzymaja przynajmniej ze 3 sezony. Przy okazji wszystko wyczyscilem na blysk, wymienie swiece, filtry a za kilka dni rozrzad i plyny i bede sie cieszyl wreszcie moim wyjatkowo niskim A8 :) Ponizej takie male foto dla potomnosci - rurka olejoodporna, sprezyna przeciw zalamywaniu i kilka kolanek miedzianych + opaski. Druga zrobiona podobna metoda :)

Obrazek Obrazek

: 16 maja 2012, 09:58
autor: tomek87g
marekp750 pisze:Listwę paliwową trzeba ściągnąć by objrzeć oringi na wtryskiwaczach.
a tak na upartego nie trzeba
nie trzeba?
zrób tak w silniku AKH ,albo AKG
w AHC i ABZ bez gazu to owszem bez zadnego problemu

: 16 maja 2012, 11:24
autor: marekp750
rozmawiamy o silniku z 1996 4.2 czyli ABZ... tak mi się wydaje bynajmniej

Tomek... czepiasz się.