Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] Przygasający silnik (ABZ)

: 02 cze 2012, 19:37
autor: johnmark
Witam
Borykam się z problemem przygasającego silnika w mojej Audi. Efekt jest taki jakbym wyłączył na chwilę zapłon i ponownie go włączył, obrotomierz i wskazanie zużycia chwilowego spada wtedy na zero i jak silnik ma delikatnie wyższe obroty to potrafi jeszcze zaskoczyć. Błędów żadnych nie znajduję. Tak jakbym wyłączył i włączył zapłon. Czy na benzynie czy też na gazie jest to samo. Już nie wiem co mam robić. Pomóżcie.

: 03 cze 2012, 08:37
autor: maciu
najprosciej by bylo zacząc od zasilania - czyli schematy i popatrzec co jeszcze
przygasa razem z motorem, na pewno stacyjka (kostka) do przejrzenia

: 03 cze 2012, 10:07
autor: johnmark
Stacyjka nowa założona, przejrzane bezpieczniki połączenia zasilania i masy. Rozważam opcję zakupu sterownika silnika razem z czujnikami, położenia wału, halla, przepływką, czyli cała elektryka nowa. Co sądzicie o tym, czy zacząć czujników.

: 03 cze 2012, 10:29
autor: stan
Może na początek zacznij od tańszych rzeczy. Zaraz po kupnie swojej miałem podobny objaw (wprawdzie tylko dwa razy), tocząc się b. wolno nagle ni z gruszki ni z pietruszki gaśnie. Walcząc z drganiami na wolnych (jak większość na forum) zakupiłem drugi silniczek krokowy, chociaż stary nie miał objawów niedomagań, po założeniu więcej mi się to nie zdarzyło.

: 03 cze 2012, 14:37
autor: johnmark
ok. więc zacznę od silnika krokowego, sprawdzę go i spróbuję jak na razie wyczyścić. Mam specjalny płyn do mycia przepustnic, silników krokowych i turbin. Zamówiłem już również czujnik położenia wału. Ale jak sądzicie, jeśli będzie z nim problem to sterownik zarejestruje błąd czy też nie?

: 08 cze 2012, 18:58
autor: Gość
Mi na początku gasła czy spadała do bardzo niskich obrotow po jakimś dystansie a winny była ten wąż co idzie pod kolektorem ssącym(odma)Praktycznie wogule go nie było.Ale dostep tam to maakra.

: 08 cze 2012, 20:42
autor: johnmark
kolego śliczne dzięki za podpowiedź ale u mnie potrafi auto pracować bez najmniejszych problemów dwa dni a następnie kilka razy zgasnąć lub też przerwać na wyższych obrotach i wtedy pojawia się szarpnięcie. w chwili obecnej zamówiłem przepływomierz i czujnik położenia wału-generator obrotów G28, czekam aż przyjdą te części. Codziennie jeżdżę tym autem i cholera mnie bierze z tego stanu rzeczy, gdyż ja tym autem zarabiam. Automat również się zachowuje nienormalnie, raz przy delikatnym dodaniu gazu redukuje o jeden bieg a raz o dwa, w górę też jest dziwnie, w każdym bądź razie nie tak jak było dwa miesiące temu. Znajomy w mercedesie w210 2,7 Diesel miał podobne problemy z automatem i po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy, ale silnik nie gasł(diesel na common rail-u). Więc zaczynam zmieniać osprzęt silnika na ślepo.
Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi z Waszej strony koledzy.

: 08 cze 2012, 20:45
autor: Gość
Sądząc z twego opisu to raczej nie bedzie lewe powietrze jak ja miałem a cos więcej. Co do skrzyni i jej pracy to jak mi po jej remoncie powiedzieli zanim zaczniesz szukać usterek w skrzyni zlikwiduj wszystkie inne niedomagania bo komputery ze soba wspólpracuja i wogule audi to jeden organizm.I mieli rację.