Strona 1 z 1
[D2 99 4.2PB/LPG
] Zapieczone świece zapłonowe
: 15 cze 2012, 13:32
autor: VanDyke
Koledzy,
Cieszę się moim nowym nabytkiem od parunastu dni. Ostatnio postanowiłem wymienić w aucie wszystkie płyny, uszczelniacze dyfrów, oleje w przekładniach... oraz świeczki. No i tu pojawił się problem. Serwis stwierdził, że świece są zapieczone i jakiekolwiek próby ich wykręcenia będą się odbywały na moją odpowiedzialność. Powiedziano mi, że mogą uzyć środków chemicznych i spróbować odkręcić je momentem 50Nm (maksymalnie dopuszczalny) ale jeżeli to nie da rady to już tylko siłowo i muszę być przygotowany na mozliwość uszkodzenia głowicy.
Co począć Panowie?
: 15 cze 2012, 13:47
autor: marekp750
Podlać czymś ala WD40. Odczekać z 24h.
Odkręcać.
Miałem już kilka takich świec, że trzeba było ostro pokręcić.
Na szczęście nie było problemu z głowicą. Dobry klucz (by nie złamać świecy),
świece są głęboko i klucz ładnie pracuje w otworze.
Będzie dobrze.
: 15 cze 2012, 13:59
autor: VanDyke
No dzięki. Już mi ciśnienie skoczyło od rana. W głowie mam już tą najgorszą sytuację.
Ja to i tak raczej zlecę serwisowi więc przekaże im te uwagi.
Aha, mechanik dodał, że tego typu przypadki zdarzają się głównie w autach z zainstalowaną instalacją LPG. Być może coś tam skorodowało na gwincie.
: 15 cze 2012, 14:40
autor: sebos17
Słyszałem kiedyś coś takiego, jeżeli w danym aucie świece mają tendencję do zapiekania się, to przed zamontowaniem nowych świec trzeba delikatnie przesmarować gwint smarem grafitowym. Smar pod wpływem temperatury szybo się wytopi/wypali a na gwincie pozostanie grafit w postaci delikatnego proszku dzięki czemu łatwiej będzie w przyszłości odkręcić świecę.
Oczywiście, nie testowałem tak tylko słyszałem ;-)
: 16 cze 2012, 12:36
autor: SJake
Może być też pasta do świec - takie do 1500 stopni.
: 16 cze 2012, 13:41
autor: tutenhamon
Sam kiedyś ukręciłem świece równo z gniazdem , w moim przypadku nie pomogło pryskanie WD 40 I pozostawienie tego na całą noc . Ale próbuj oby obyło się bez komplikacji . Powodzenia .
: 16 cze 2012, 15:43
autor: VanDyke
Heh, no to w najgorszym wypadku będę się cieszył moją A8 raptem 2 tygodnie

: 16 cze 2012, 17:29
autor: gibon
EEEE tam spokojnie. Dużo WD i pójdzie. u mnie świeca pękła równo z gwintem ale udało się wykręcić bez zdejmowania głowicy.
: 17 cze 2012, 20:46
autor: VanDyke
Chłopaki za oceanem też mają podobne problemy. Będzie do poczytania do poduszki.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=338290
: 17 cze 2012, 21:36
autor: JIMM
gibon pisze:EEEE tam spokojnie. Dużo WD i pójdzie. u mnie świeca pękła równo z gwintem ale udało się wykręcić bez zdejmowania głowicy.
podstawa to idealnie zimny silnik..... najlepiej po nocy ....fizyka się kłania...dobry klucz i przedłużenie ramienia i jeden zdecydowany ruch...i po kłopocie ;-)
Co wkręcone to i się wykręci :-P